19 wkn zwanger en zo benauwd

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jupke, 2 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jupke

jupke Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik ben even benieuwd naar hoe jullie dit ervaren.

Ik ben 19 wkn zwanger.
    Sinds een week eigenlijk heb ik regelmatig hoofdpijn. Nou relateer ik dit zelf aan hoofdpijn. Maar sinds een aantal dgn ben ik aardig benauwd.

Vanmiddag ben ik samen met mijn zoontje boodschappen gaan doen en dat was eigenlijk al te veel. Had last van harde buiken en voelde me algeheel gewoon niet lekker.

Nu zit ik op de bank en voelt het echt alsof er een ballon in mijn buik zit, die alles aan de kant duwt, een heel gespannen en benauwd gevoel.

Ik herken dit wel van de zwangerschap van mijn zoontje alleen had ik dit bij hem echt pas op het einde.

Hadden jullie dit bij een 2e ook sneller? Ook dat vermoeide en zware gevoel?

xxx Jukpke

2. semmie91

semmie91 Actief lid

3 apr 2011
    182
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey,
    Toevallig had ik dit gister, was er echt niet goed van, alsof een ballon in mijn buik op ontploffen stond.. ik was ook al aan het zoeken of er iets over te vinden was, heel vervelend

3. Emmanuelle82

Emmanuelle82 Actief lid

9 mrt 2013
    265
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je je echt zo beroerd voelt, zou ik echt even de vk opbellen voor alle zekerheid hoor! Die kan je het beste adviseren wat je kan doen. Misschien moet je meer rust nemen...?

Zelf had ik ook wel dat ik bij iedere harde buik benauwd was. Eerst merkte ik alleen de benauwdheid en later merkte ik dat dat bij een harde buik was. Ik denk dat ik bij de eerste de harde buiken niet zo gemerkt heb of pas laat had. Bij de tweede had ik wel eerder harde buiken en omdat het er zoveel waren en ze al klein was en we wisten dat ze een lichamelijke handicap zou hebben en een goede start dus nog belangrijker was, ben ik toen wel eerder met verlof gegaan.... Maar ik weet niet meer wanneer de vele harde buiken begonnen.

4. jupke

jupke Niet meer actief

Bedankt voor jullie reactie.

Misschien idd een idee om de vlk te bellen. Zeker omdat het er niet beter op wordt.

Baal er ook gewoon van dat ik nu al zo'n last heb. Ben nog niet eens halverwege. Dus het wordt alleen nog maar erger. Bij de trap op lopen niet ik al even "uitrusten".

Zal denk ik maar rustiger aan moeten doen ja. Al is dat op mijn werk geen optie, maar dat merk ik dan wel weer.

Werdt het bij jullie wel beter bij meer rust?

5. varis

varis Actief lid

24 mrt 2013
    276
    1
    0
    Nederland
    Ik had dit vorig weekend heel erg. Kon niet eens de was opvouwen, wilde alleen maar liggen. Ik dacht dat ik misschien teveel gegeten had in de middag dus durfde niet eens aan mij avondeten te beginnen. Heel het weekend uitgerust en eigenlijk maandag ging het beter. Ik denk dus ook meer rusten en niet teveel doen. Sterkte

6. Emmanuelle82

Emmanuelle82 Actief lid

9 mrt 2013
    265
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben geloof ik toen met 32 weken met zwangerschapsverlof gegaan. Ik reisde met de trein en bus en nog een stuk lopen, dus dat was eigenlijk het belastendste. Het is alweer 3 jaar geleden, dus ik weet niet hoe goed ik het me herinner ;), maar ik dacht dat de harde buiken erna wel een stuk minder werden! Uiteindelijk ben ik pas met 42 weken bevallen en was ons meiske gelukkig helemaal niet zo klein (3 kg), wel kleiner dan onze andere twee (3,8 kg en 4,1 kg), maar dat hoort ook bij haar lichamelijke aandoening. Maar dus niet onder de 2,5 kg of zo.

Ik hoop dat je je gauw weer beter voelt. Misschien zijn er trouwens ook wel andere dingen die helpen hoor, zoals ijzer of zo, maar dat weet je verloskundige ;)

7. ik heb het ook sinds een paar dagen.. nu ben ik ook wel ziek geweest, griep. maar sinds dien ook veel last van mn buik

Deel Deze Pagina