Veel buikpijn - bijna niet ongesteld

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Janneke1975, 5 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke1975

Janneke1975 Actief lid

28 aug 2008
    103
    0
    0
    Hallo,
    al een tijdje zijn we aan het proberen om zwanger te worden van ons 2e kindje. Helaas wil het allemaal niet zo vlotten. Nu merk ik de laatste maanden, dat ik al buikpijn krijg, een week voordat ik ongesteld moet worden. Op mijn NOD heb ik dan maar een heel klein sliertje bloed. De buikpijn blijft dan nog wel, maar lijkt wat minder te worden dan daarvoor. Dat gaat dan zo 2 dagen door en daarna word ik pas echt ongesteld.

Ik snap dat jullie nooit kunnen beoordelen wat er aan de hand is, daarvoor zal ik een arts moeten bezoeken, maar voor mijn eigen idee zou ik graag willen weten of deze klachten kunnen wijzen op een probleem. (misschien om mezelf alvast wat voor te bereiden...)

Alvast bedankt !

Janneke

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Janneke,

nee hoor, het is niets geks, ik kan me voorstellen dat als je het nog nooit op die manier gehad hebt, je het raar vindt, maar bij heel veel vrouwen begint de menstruatie zo. Dus niet ongerust maken, het is heel normaal. (alleen een beetje vervelend)

Groetjes Brigitte

3. Janneke1975

Janneke1975 Actief lid

28 aug 2008
    103
    0
    0
    Hallo Brigitte,

bedankt voor je reaktie. Het is inderdaad erg vervelend - het brengt een hoop onzkerheid zeker omdat ik zo graag zwanger wil worden. Ik heb al zoooo lang van tevoren buikpijn en als de menstruatie dan toch nog lang wegblijft, krijg ik toch steeds weer hoop. Daarom heb ik de laatste keer ook maar een test gedaan op mijn NOD - gewoon om voor mezelf wat meer rust te creeeren.

Nog een vraagje : welke dag rekenen ik nou als begindag van mijn cyclus ? De NOD dag, waarop ik maar miniscuul bloed heb gezien, of de dag waarop de menstruatie echt doorbreekt ?

Groetjes,
    Janneke

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Janneke,

de dag waarop je bloedverlies begint.

Mirjam