hoi Mirjam en Japke, ik heb even een vraagje, ik heb de laatste dagen erg veel last van een soort duizeligheid, ik drink minimaal 2 liter water per dag en eet voldoende, het is niet zo dat ik bang ben dat ik flauw ga vallen maar het is meer dat het lijkt alsof de omgeving even in slowmotion gaat. de geluiden lijken dan ook even wat verder weg te zijn. wat zou dit kunnen zijn? alvast bedankt liefs, Neeltje
hoi Neeltje, het komt waarschijnlijk door een lage bloeddruk. Daar kun je niets aan doen. Rustig aan doen is het enige, vooral langzaam opstaan uit een stoel en uit bed. Mirjam
hoi Neeltje, het kan ook van de warmte komen. In de zwangerschap heb je eerder last van duizeligheid, ook als je bloeddruk goed is. Het kan ook komen doordat door de zwangerschapshormonen je bloedsuikerspiegel schommelt. Wat daartegen helpt is regelmatig eten, dus liever 6 keer een beetje dan 3 keer veel. Eventueel kan het nog een laag ijzergehalte zijn. Er is waarschijnlijk al bloed gerpikt bij jou, en als de uitslag van je ijzer te laag is zul je daar ijzertabletten voor krijgen van de verloskundige. Mirjam
hoi Mirjam, bedankt voor je antwoord, ik zal idd eens wat vaker per dag een beetje gaan eten dan de 3 keer per dag gewoon. de warmte klinkt idd ook wel erg logisch, wanneer het afkoelt en niet meer zo benauwd is zou het dus minder moeten worden. Neeltje