Hoi hoi! Even een vraagje, nee jullie zijn geen experts of wetenschappers maar hebben er vast een mening over, en die hoor ik graag Kunnen nachtdiensten van invloed zijn op een mogelijke innesteling? Ik begin vannacht aan mijn eerste nacht in een reeks van 4 en dat valt precies in mijn innestelperiode... Zit nu op 6 dpo.. Zou ontzettend balen zijn natuurlijk maar is dan niet anders! En een ander vraagje, als een ei is ingenesteld wordt er meteen hcg aangemaakt en zou je volgende dag al positief kunnen testen. Dus als de innesteling op 5 dpo plaatsvond zou je inprincipe 6 dpo positief kunnen testen, of zie ik dat verkeerd? Gewoon even uit nieuwsgierigheid hoor En gaat een innesteling altijd gepaard met een bloeding? Of juist vaker geen bloeding inplaats van wel... Uiteindelijk heel verhaal haha
Je kunt een dag na je innesteling nog niet positief testen. Het hcg verdubbelt namelijk om de twee dagen pas en veel testen worden pas bij een waarde van 25 of hoger positief. Ik denk dat je nachtdiensten niet van invloed zijn op een innesteling. Zorg wel dat je goed warm blijft want een warme omgeving beïnvloed het innestelen. Heel veel succes en ik hoop dat je snel positief test!
Ik zie trouwens dat je ook pcos hebt, zorg wel dat je ook een echo krijgt om te zien of je ei ook echt gesprongen is. Bij mij zeiden ze tijdens de clomid van oh hij staat op knappen waarschijnlijk springt je ei vandaag, maar op vrijdag dacht ik volgens mij is het nog steeds niet gesprongen.. Was onzin volgens de gyn maar na wat zeuren mocht ik langs komen en inderdaad m'n ei zat er nog braaf en sprong pas op zaterdag.
Thanks ryanne. Er is vandaag bloed geprikt om te checken of het eitje ook daadwerkelijk is gesprongen. Maar zijn schatting klopte inderdaad ook niet hoor haha, hij zei na 2/3 dagen vind je eisprong plaats maar dan werd uiteindelijk pas na 5 dagen... Toch wel fijn die ovulatietesten Ik zal mij zeker warm aankleden en hopelijk over een week een positieve test!
Ploegendienst leidt tot vruchtbaarheidsproblemen - Nationale Zorggids Nachtdiensten worden wel in verband gebracht met verminderde vruchtbaarheid. Mocht een zwangerschap lang uitblijven dan zou ik de mogelijkheden bekijken om alleen regelmatige diensten te draaien.
informatie over de zwangerschap. | Verloskundigenpraktijk De Vlinder Op deze site van een verloskundige wordt het ook genoemd.
Wist ik niet dat dat van invloed kon zijn! Zit op het moment ook in de nacht, overmorgen mijn NOD dus gelukkig nu niet van toepassing met innesteling.
Ik wist dat onregelmatig werken van invloed kan zijn, maar die 80 procent baarde mij wel zorgen hoor! Spannend, laat je even weten wat de test deed?
Het gaat niet zozeer om het moment van innesteling volgens mij. Maar meer omdat je met nachtdiensten je biologische klok en processen in je lichaam aantast. Je lichaam werkt s' nachts heel anders dan overdag. Een lichaam is erop gebouwd s' nachts te rusten en niet om actief te zijn. In je slaap spelen er andere processen af in je lichaam dan wanneer je wakker bent. Nachtdiensten zouden ook lange cyclussen kunnen veroorzaken. Ben er niet helemaal in thuis maar dat is wat ik zo erover kan vinden.
moment van innesteling kan natuurlijk de gehele dag gebeuren niet perse in de nacht, het is inderdaad de biologische klok van je lichaam die stress ondervindt hierdoor zouden vruchtbaarheidsproblemen kunnen ontstaan.
Thanks voor het meedenken dames. Zit nu op 8dpo dus we gaan het afwachten! Heb er best een hoopvol gevoel bij... temp is hoog en verschillende kwaaltjes...