Lieve allemaal, Al sinds mei zijn wij bezig voor ons eerste kindje. Op mijn werk heb ik het helemaal niet naar mijn zin. ik heb op dit moment een jaarcontract. Ik heb dus onlangs gesolliciteerd en heb bij een leuk bedrijf mijn eerste gesprek gehad. Hier vroegen zij ook hoe ik er over een paar jaar voor zou staan. Ik heb verteld dat ik net ben getrouwd en een jonge gezonde vrouw ben van 28 die toch ooit wel moeder wil worden, dus ik ben eerlijk geweest. Ik had het niet verwacht maar mag komen voor het 2e gesprek. Als ik wordt aangenomen begin in de eerste week van januari. Deze week is ook mijn vruchtbare week voor ronde 6 alweer. Ik weet het even niet meer. Zal ik gewoon voor ronde 6 er tegen aan gaan of een maand wachten. Voor hetzelfde geld wordt ik niet aangenomen en heb ik weer een kostbare maand weggegooid of ik wordt aangenomen en ben misschien dan wel zwanger. Heeft iemand ervaringen met zwanger worden of zijn tijdens een nieuwe baan en wat gebeurt er als je ontslagen wordt in je proeftijd, mocht ik zwanger zijn. Misschien is hier al wel een topic over geweest maar kan hem niet vinden. Advies is erg welkom. Liefs Kapedi
Persoonlijk zou ik gewoon doorgaan naar ronde 6, en al hoop ik dat je dan al zwanger bent en je die baan hebt, anders zou ik ook doorgaan voor de volgende rondes. Kinderen krijgen kun je niet plannen. wacht eventueel met vertellen totdat het MOET (dus bij zoveel weken zwangerschap) en hoop het beste. Meer kun je niet doen, maar dat vind ik.
Hoi Kapedi, ik heb hier geen ervaring mee, maar ik zou gewoon verder gaan. Er zijn zoveel onzekere factoren: wordt je deze ronde zwanger, krijg je de baan (hopelijk wel natuurlijk). Ik zou kijken hoe het loopt en afwachten. Ik zelf heb een jaarcontract lopen en ben ook bezig zwanger te worden. Moet daarbij ook nog mijn studie afronden (scriptie schrijven). Wij hebben besloten om er toch voor te gaan en kijken wel hoe het komt mocht ik zwanger raken. Er is altijd wel een rede te verzinnen waarom het niet helemaal uit komt. Als je bevalt op het nieuwe werk zullen ze je vast niet heel snel weg sturen. Succes met het nemen van een beslissing!
Herkenbare overwegingen hier.. Voor mij lijkt het meer op het verhaal van Mariette.. Sinds een aantal weken werk ik bij een nieuwe werkgever, en wist eerst niet goed of we er wel voor moesten gaan.. Nu zitten we in ronde 1... we hebben toch besloten het te gaan proberen.. De kans zit erin dat het nog wel een tijd duurt.. Waar ik dus heel benieuwd naar was hoe het zat wanneer ik dus voor het einde van mijn jaarcontract zwanger ben. Wat als ik daarna geen nieuw contract meer krijg. Ik ben daarom het UWV gaan bellen, wilde wel weten waar ik aan begon.. Het kwam er op neer dat je zonder werk ook zwangereschapsverlof krijgt. Zodat je niet hoeft te solliciteren e.d. en verder gewoon in ww zit. Voor ons was dus de overweging.. redden we het met mijn salaris op 70% wanneer we een kindje hebben.. Voor ons zeker wel.. want dan hoeven we geen kinderopvang te betalen.. dus zou het makkelijk lukken.. Daarmee was mijn twijfel meteen weg..
Hallo, Hier hetzelfde verhaal. Ben net gewisseld van baan. Ik heb de keuze gemaakt om er gewoon voor te gaan, het blijkt allemaal niet zo makkelijk te gaan en je mag blij zijn als je snel zwanger word. Wij zitten in ronde 4 dus ik ben extra blij de keuze te hebben gemaakt om door te gaan. Ik ben deze maand begonnen met etos zwanger -> hopelijk werken ze snel! Het is wel een hele overweging om kinderen te nemen, maar dat zijn keuzes in je leven die zelf moet maken. De keuze voor kinderen is al een stap in je leven en een hele "kleine" keuze, dus ik zou zeggen : GO GIRL! groetjes Dorianne
hier nog een, ik heb echt totaal niet meer naar mijn zin en ben op zoek naar een nieuwe baan en waarschijnlijk al gevonden ook (donderdag proefdraaien en dan gelijk ja of nee) Ik zeg niet bij de sollicitatie dat we een kinderwens hebben, maar een zwangerschap kun je niet plannen.... Ik zou gewoon doorgaan met de kinderwens en met solliciteren meid. succes
Nou, hier nog iemand.. Wij zijn vanaf begin Juni bezig voor een kleintje en in April ben ik vanwege reorganisatie ontslagen, dus zat al thuis toen we begonnen. Nu heb ik nog WW tot volgend jaar April, en hoop dus voor die tijd wel een nieuwe baan te hebben. Maar goed, wat nu als ik geen nieuwe baan vindt voor die tijd.. Dan is mijn WW ook op, weet iemand of je dan toch die zwangerschapsverlof van uwv krijgt? maar goed, wil dus eigenlijk aangeven dat ik ondanks ik geen werk heb toch gewoon ben begonnen aan het klussen voor een kleine.. Tja, Misschien moet je even naar de financiele kant kijken?? Lukt het om op 1 salaris te leven? Ach meid, schrale troost, wij zitten met zn twee-en thuis, vriendlief gaat voor zn eigen beginnen en zijn er toch gewoon voor gegaan.. We zien wel waar het schip strandt!! Succes.. Ik zou er in ieder geval gewoon voor gaan, gewoon doorgaan met het klussen voor een kleintje!!
ik zeg ook gewoon soliciteren meid je ziet van zelf wat er komt of gebeurd. het leven draaid helaas niet zo als we willen is mijn ervaring dus gewoon door gaan met wat jij denkt goed is kinderen plen je niet je hoopt ze te krijgen.
Gewoon de baan aannemen als je aangenomen wordt en ook gewoon voor een kindje blijven gaan. Ikzelf was in december gestopt met de pil en ben in april bij een nieuwe baan begonnen. In augustus ben ik zwanger geraakt. Iedereen op mijn werk reageerde heel enthousiast en ik heb van niemand gehoord of gemerkt dat ze het raar vonden dat ik al zo snel nadat ik daar kwam werken zwanger was. En als ze het wel raar vinden....dikke vette pech. Ik zou echt nooit mijn privéleven in de koelkast zetten voor een werkgever. Bovendien, als ze wel boos en/of teleurgesteld zouden zijn dat weet je gelijk wat voor vlees je in de kuip hebt.
Dat laatste wat je zegt Mermaid klopt helemaal.. Ik werk met kleine kinderen.. dus ze zouden het ook wel moeten kunnen zien aankomen toch??
Bedankt voor alle tips. Ik ben zelf een echte planner, maar je kunt een kindje inderdaad niet plannen. In het beste geval raak ik zwanger na mijn proeftijd of ben ik deze maand zwanger en kan ik het geheim houden tot na mijn proeftijd. Het is soms wel oneerlijk dat als je gezinsuitbreiding wilt je met zoveel factoren rekening moet houden. Kan ik ieder geval lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem. De crisis helpt in ieder geval niet mee. Heb trouwens net een positieve ovulatietest , dus toch maar aan de klus en als het zo moet zijn dan is het inderdaad maar zo. Voor die die in hetzelfe schuitje zitten ook veel succes en "sterkte"
Ik heb het ook absoluut niet naar mijn zin op mijn werk! Ben dus ook aan het solliciteren. Helaas liggen de banen nu niet voor het oprapen.:x Ben inmiddels dertig dus twijfel er niet aan mijn kinderwens hiervoor op zij te zetten! Ook andersom wil ik vanwege mijn kinderwens niet bij mijn huidige baas blijven! Dat hou ik niet vol! Met solliciteren probeer ik me ook even af te leiden van het continue denken aan een kindje! Allemaal veel succes met het krijgen van een gelukkig leven: een leuke baan met een lief kindje erbij!
OOk hier een met hetzelfde "probleem". Heb ook een jaarcontract en heb het helemaal niet naar mijn zin op het werk. Ben druk aan het solliciteren. Wij zijn inmiddels bezig met ronde 8 en besloten er gewoon voor te gaan. Er zijn altijd wel beren op de weg! Ook ben ik niet zo'n carriere tijger en ga desnoods, mocht ik zwanger raken, wel in een winkel werken ofzo.... Een kleine is toch het mooiste wat er is, en oplossingen zijn er altijd!
Hier ook een kinderwens en ik begin 1 december met een nieuwe baan. Bij mijn vorige baan had ik het totaal niet meer naar mijn zin. Eerste wilde ik blijven tot na een zwangerschap, maar dat hield ik niet meer vol. Ik ben dan ook al bijna 1,5 jaar (na het stoppen met de pil) en 2 miskramen verder. Uiteindelijk weet je niet hoelang het gaat duren. Toen ik vorig jaar voor een nieuwe functie werd gevraagd, was ik net gestopt met de pil. Ik dacht nog, "kan ik deze wel aannemen? Straks ben ik gelijk zwanger en moet ik er na een half jaar weer mee stoppen. Dat kan ik niet maken!" Gelukkig heb ik de functie wel gewoon aangenomen, want zo zie je maar... (achteraf beviel die functie niet zo goed, maar da's een ander verhaal ). Na de 2 miskramen, deze maand even 'pauze', maar daarna willen we er weer voor gaan. Ben overigens ook onder behandeling bij de gyn, dus wil er echt vaart achter zetten. Werken kan ik nog zo'n 40 jaar, kinderen krijgen hooguit zo'n 10. Dus dat laatste vind ik nu echt wel belangrijker. Dus mijn advies: gewoon lekker doorgaan voor die kinderwens.. Groetjes, Dawnie
Ook ik was vorig jaar werkzoekende en ik was al 4 maanden zwanger,uiteindelijk aangenomen bij een bedrijf..en ik heb ze toen eerlijk de 2de werkdag verteld dat ik dus zwanger was Allemaal leuke reacties en mocht daar gewoon blijven werken..,dus het hoeft niet altijd slecht af te lopen.. Ik heb het toen ook niet bij het gesprek verteld,waarom niet? Omdat ik niet wist of ze me wel zouden aannemen meteen,ik dacht ik wacht de 2de gesprek af...en dat is toen ook niet gebeurt,want ze stuurden me een brief met contract en al dat ik dus was aangenomen en wanneer ze me verwachtte op werk.. Ben dus gegaan en heb 1 dag ff de kat uit de boom gekeken omte kijken of ik het wel leuk vond daar,en dat was zo...zodoende 2de dag verteld. Dus lag het aan hun of ze me wilden houden of niet ! Dus ik zeg ga er voor... Succes
Hier nog iemand. Wij zijn sinds vorig jaar september bezig voor een kleine en zitten nu een half jaar in de mmm. Mijn baan houdt ook bijna op en ben eigenlijk al aangenomen bij een nieuwe baan alleen ik ben het met hun voorstel niet helemaal eens dus wacht op een tegenvoorstel. ik zou hier 1dec/1jan kunnen gaan beginnen. Ik heb ook zitten twijfelen om misschien even te stoppen met de wens maar ja eigenlijk is dat ook helemaal geen optie omdat we al zolang bezig zijn. Mocht ik over 3maand vertellen dat ik zwanger ben of ik vertel het over 8 maand als mijn jaarcontract straks afgelopen is en ze willen je om die reden ontstaan dan doen ze het toch wel, vertel ik het de 3 of de 8ste maand. Wij hebben dus besloten om gewoon door te gaan met de kinderwens. Ik moet het alleen mijn naaste nieuwe collega wel gaan vertellen want ik moet onder controle van de arts blijven en moet dus wel elke maand tijdens de periode 3x in de week naar de arts. Nu moet ik ook nog geopereerd worden aan een endometriose waarschijnlijk in januari dus vind het allemaal erg ingewikkeld soms maar ja we zien wel hoe het allemaal gaat lopen.
Hoi hoi, Even mijn persoonlijk verhaal: Ik ging ook samen met mijn vriend voor een kindje toen ik nog een half jaar school moest. Daarna zou mijn contract (werken/leren) afgelopen zijn. Ik heb ondertussen ander werk gekregen waar ik goed op mijn plaats ben. Helaas zijn we nog steeds niet zwanger geworden, maar ik had zo iets: gewoon doen! Succes met jou beslissing! Liefs
Hallo Allemaal, Ook ik sta per 1 dec op straat en ook wij denken van moeten we er even mee stoppen hoe gaan we het allemaal doen . Wij hebben ook besloten om verder te gaan want voor de 1 is het snel raak en voor de ander duurt het jaren en zoals eerder al gezegd werken moeten we tot ons 67 ste. En met solliciteren hoef je niet te zeggen dat je plannen hebt of dat je zwanger bent dit hoeft pas bij de 7de maand maar dan zullen ze het al wel zien. En zwanger zijn mag geen reden zijn voor ontslag het kost de baas geen geld . Hoop voor iedereen hier een vruchtbare periode en succes met solliciteren of met de nieuwe baan