Test en incubatietijd.

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Oranjerood, 27 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oranjerood

Oranjerood Actief lid

12 feb 2014
    128
    59
    28
    Bij mijn broer op werk heeft ienand positief getest op corona. Iedereen daar heeft zich daarna meteen laten testen, en niemand testte positief. Nu vroeg ik me af; hoe reëel is die uitslag? aangezien de incubatietijd toch 2 weken schijnt te zijn? Mijn broer had de hele week met deze jongen gewerkt, waarna hij zich meteen heeft laten testen. Hoe groot is de kans dat het virus pas later tot uiting komt?

2. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Incubatietijd is dacht ik ca. 2 week?

3. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Geloof dat er idd 2 wkn tussen besmetting en testen moet zitten.

Maar vraag het anders nog even na bij de ggd.

4. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.845
    4.103
    113
    Goede vraag. Daar ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk.

5. Kussensloopje

Kussensloopje Niet meer actief

Testen als je geen klachten heb heeft totaal geen zin

Evanesco vindt dit leuk.
  6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    #6 Damay77, 27 jun 2020
    Laatst bewerkt: 27 jun 2020
    Beetje kort door de bocht.
    Ons team is bij voorbaat gescreend omdat we een paar zieke clienten hadden en 2 zieke collega's. 3 collega's die geen klachten hadden, waaronder ik, hadden dus wel mooi corona....
    En 3 collega's teste neutraal. Dat houd in dat ze antistoffen hebben en ze aan het begin van corona stonden of dat ze het net gehad hadden. De ene had het net gehad en de andere 2 moesten het nog krijgen want die kregen na een paar dagen alsnog klachten.
    Je hoeft niet altijd klachten te hebben.

Op de site van Rijksoverheid/RIVM staat dat testen zonder klachten geen nut heeft maar vind ik dus na bovenstaande verhaal dus heel gek. Aan de ene kant zeg ik ook dat het in TS geval geen nut heeft gehad omdat incubatietijd nog niet om is en die collega's/haar man nog symptomen kunnem krijgen . Maar aan de andere kant dus mijn ervaring. Getest worden zonder klachten en dan toch corona hebben. Dit is ook in andere teams gebeurd. Werden getest, hadden geen klachten en toch ziek.

7. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    De incubatietijd is tót 2 weken. De ene krijgt na 3 dagen na besmetting al klachten, de ander pas na bijv. 12 dagen. Verbaas me er eigenlijk over hoeveel mensen nog steeds denken dat je pas na twee weken klachten krijgt.

GossipGirlxoxo, nelta, Trirani en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Waarom verbaasd je dat? Als dat de ervaring in de omgeving is, dan is dat helemaal niet zo gek.

Maar dat was ook niet de vraag van TS

9. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Volgens mij is de incubatie tijd gemiddeld rond de 7 dagen. Max 14 dagen.

Op zich niet heel gek dat hij het nu (nog) niet heeft als hij alleen deze week met die collega heeft samen gewerkt. Of heeft hij eerder ook met hem samengewerkt?

en verder hangt het er vanaf wanneer die collega klachten ontwikkelde en welke klachten dan. Als hij weinig klachten had is de kans niet zo groot dat anderen het oplopen. Maar hangt ook weer vanaf wat voor werk en hoe dicht ze bij elkaar in de buurt komen.

Is je broer nu in thuis quarantaine?

10. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Precies dit. En dan kun je dus wel verspreiden terwijl je het helemaal niet doorhebt met alle gevolgen van dien

11. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ik vind ervaring in de omgeving niet maatgevend. Ik baseer me liever op de feiten. Er is gewoon vastgesteld dat de incubatie tót twee weken is. Er zullen best uitzonderingen zijn, maar die heten niet voor niets uitzonderingen. Op dit forum wordt soms van alles geroepen, terwijl deze dingen (zoals incubatietijd) makkelijk te verifiëren zijn, vandaar mijn verbazing.
    En één van de vragen gaat wel over de incubatietijd.

Ysabella en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  12. AvdY

AvdY Niet meer actief

incubatietijd is 2 tot 14 dagen. Ook zonder symptomen kun je positief testen, wellicht ga je dan nog klachten krijgen.

13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Kans dat je het verspreid als je geen klachten hebt schijnt nihil te zijn. (niet nul maar heeeeeel klein). Nachtverpleegkundige van mijn vader testte positief (tot haar eigen verbazing) maar mijn ouders zijn klachtenvrij gebleven, zij was de hele nacht in de buurt van mn vader.

Huisarts en rivm hadden ook aangegeven dat de kans nihil was en dat mijn moeder bijv. ook niet in thuisisolatie hoefde, ze moest alleen alert te zijn op evt. verschijnselen. Zekerheidshalve is ze uit eigen beweging wel twee weken binnen gebleven.

14. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ben jij er helemaal zonder klachten doorheen gekomen?

Deel Deze Pagina