Wij hadden al voor corona een cping geboekt in Luxemburg. Nu mogen we daar naartoe nu het weer gewoon code oranje is. Zat van de week even op de site te kijken of er nog updates we waren. Nu stond er ook dikgedrukt dat je met lichte klachten zoals niezen of luchtweg klachten thuis moest blijven en niet mocht komen. Nu snap ik idd wel dat als je je ineens echt beroerd voelt of flink hoest dat dat wel verstandig is Maar ik heb bijv hooikoorts en een chronische kuch. En het hoesten komt dan door maagzuur . Heb ik al jaren . Maar hoe zit dat als ik daar heen ga. Kan je daarvoor van de camping gestuurd worden als een buurman meld dat ik meerdere keren heb liggen hoesten snachts . . Had het met de huisarts over laten testen maar die zei dat ik dat met de lichte chronische klachten niet hoef te doen . Nu ging ik kijken bij andere campings ook gewoon in Nederland en hebben ze dat allemaal staan Zou het gewoon iets vast zijn dat ze zich veilig stellen of zouden jullie ook.niet gaan in mijn geval. Annulering verzekeringen dekt dit zeer waarschijnlijk niet
Wat lastig zeg! Ik kan me die regel voor de campings wel voorstellen, want ze willen wel dat hun gasten zich 'veilig' voelen. Ik kan me voorstellen dat, als buren jou dan horen hoesten, dat ze zich toch gaan afvragen of jij geen corona hebt. En gaan ze misschien wel hun beklag doen bij de receptie. Ze kunnen niet weten, tenzij jij het ze verteld, dat dat kuchje bij jou hoort. Lijkt mij ook wat om bij je buren aan te kloppen: "ik wil even wat vertellen, ik heb last van een chronisch hoestje. Dus als je me hoort hoesten, wees dan niet bang, ik heb geen corona" Aan de andere kant snap ik jou ook heel goed. Je kunt je niet thuis op gaan sluiten met het idee van: o wee wat anderen van mijn hoestje zullen denken? Natuurlijk wil jij er ook op uit. Misschien een idee om contact op te nemen met de camping on te overleggen?
Zou het dan echt zo gaan dat mensen gaan klikken? Ik heb hooikoorts, mijn man ook. Beide niezen best wat af maar wij zijn gewoon op vakantie nu. Anders kan ik niks. En ik heb nou niet het idee dat mensen nu schrikken ofzo als ik nies. En stel dat het gemeld word kun je geen doktersverklaring ofzo meenemen, of uitleggen wat je hebt.
Ik zou niet gaan klikken. Maar ik ga ook nooit naar een camping. Ik weet niet hoe ik me zou voelen en wat ik zou denken als mijn buren regelmatig zouden hoesten....
Ik zou er zelf niet zo veel van denken. Al helemaal niet dat die heeft corona. Ik ga er van uit dat merendeel wel logisch nadenkt voordat hij weg gaat en alsbij echte ziekte thuisblijft. als iemand veel hoest doet zal ik waarschijnlijk denken dat hij dat altijd heeft en niet te veel achter zoeken..
Zeker als t een eind rijden is zou ik even een doktersverklaring vragen. Ben je evt gezeur toch voor.
Gewoon meldden vooraf bij de camping? Aantal mensen met hooikoorts is gigantisch groot dus lijkt mij geen probleem
Wij hebben er contact over gezocht met de camping waar wij geboekt hadden. Zowel vanwege hooikoorts als verdere allergieën waardoor ik vaak ook moet hoesten. En omdat dochter uitgevonden heeft dat ze van alles en iedereen aandacht krijgt als ze net alsof hoest (1,5 jaar dus die snapt echt de uitleg nog niet en al reageren mensen zichtbaar geïrriteerd in haar ogen is aandacht aandacht) was geen probleem mocht er commentaar op komen mogen we een briefje ophangen met dat ik een allergie heb maar ook graag even wilde ontspannen op vakantie. Een medicatieoverzicht en verklaring/papieren van de vk moeten we sowieso meenemen en daar staan bij beide mijn allergieën op vernoemd.
Ik zit op t moment op de camping met een snotneus en af en toe hoesten. Ben getest geen Corona dus gegaan. Nog niemand die er iets van gezegd heeft. Camping is op de hoogte en we houden ons aan hun adviezen hierover. Niks aan t handje
Gewoon gaan! Ik ben nu al een paar keer op een camping geweest en op al die campings letten ze daar echt niet op. Je zit op je eigen plekje dus niemand merkt er wat van.
Weet iemand eigenlijk hoe fit zit met boot naar de wadden? Wordt je gecontroleerd? We hebben een huisje op een camping op Ameland. Met eigen sanitair dus. Maar kan me voorstellen dat je met klachten geweigerd wordt bij de boot. Zoon heeft chronische hoest. Is getest om naar school te mogen. Maar die test is natuurlijk al lang niet meer geldig.
Denk dat je eerder klachten krijgt over geluidsoverlast als je ‘s nachts in je tent ligt te hoesten . Dat is ook een reden dat ik niet in team kamperen zit.
Het is ‘gewoon’ ov dus lijkt me dat ze je niet gaan controleren. Je moet wel in de auto blijven en als je eruit wil dan moet je een mondkapje op.