Test en Zoladex

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Mama Mars, 2 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Ik zit nu 12 weken en 1 dag na de injectie..
    We wachten gewoon 'rustig' af of mn lichaam weer zelf begint met functioneren...

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Podex Je hoeft niet persé anticonceptie te gebruiken bij het gebruik van Zoladex. Je krijgt helemaal geen eisprong, omdat je lichaam in de overgang gaat, dus dan is anticonceptie ook niet nodig. Zonder eisprong kun je sowieso niet zwanger worden. Ik heb 2,5 jaar aan de Zoladex gezeten, als medicatie bij borstkanker, en ik heb in die periode ook bloedonderzoeken en een inwendige echo gehad. Mijn eierstokken lagen volkomen stil. Zowel het baarmoederslijmvlies als eiblaasjes waren verdwenen, er groeide helemaal niks. In dat geval voegt anticonceptie helemaal niks toe.

Het kan wel zijn dat je bij het starten van de Zoladex even moet afwachten of het goed aanslaat. Stel dat dat niet zo is en je mag om de een of andere reden niet zwanger worden, dan zou je er voor de zekerheid anticonceptie bij kunnen nemen. Maar als uit bloedonderzoek of een echo blijkt dat het goed werkt, dan kun je dat vervolgens achterwege laten. Hier nooit het advies gekregen om aan de anticonceptie te gaan tijdens Zoladex-gebruik, zowel van de artsen als de apotheek niet.

3. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Vandaag ben ik ongesteld geworden.
    Volgende maand mag ik weer naar de gynaecoloog.

Bedankt voor het kijken en de extra info.

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Dat is jammer, heel veel succes met alles!

Deel Deze Pagina