Even een vraagje... Afgelopen donderdag had ik follikelmeting, er zat er eentje klaar van 18mm. Na het bloedonderzoek bleek dat mijn ovulatie aan de gang was, dus ik moest diezelfde avond pregnyl zetten en vrijdagochtend de iui gehad. Donderdag had ik nog geen positieve ovulatietest gehad... Vrijdag heb ik niet getest en vandaag een knaller in handen. Kan dit door de pregnyl komen of is mijn eisprong toch later dan gedacht? Vorige 2 iui's heb ik op dag 12 een positieve ovulatietest gehad en op dag 13 de iui. Deze keer op dag 11 nog geen positieve ovulatietest, maar wel op dag 12 de iui gehad... Ben een beetje in de war. Zou mijn ovulatietest nu dan positief zijn door de pregnyl of door een lh-piek? In het ziekenhuis zeiden ze dat mijn eisprong gisteren zou zijn, om eerlijk te zijn twijfel ik daaraan, aangezien ik zelfs donderdagavond nog geen positieve ovulatietest had... Iemand die mee kan helpen denken? Bedankt!
beide zou kunnen, weet dat ze vaker met hcg knal uitslaan, dus ook met pregnyl is dat zeker niet onwaarschijnlijk.
Ja dat komt 100% door de pregnyl. Een ovutest reageert op hcg en dat pregnyl Overigens is je ei nu al gesprongen door de pregnyl (36 uur na injectie) en dus kan je geen posi ovu meer krijgen door je lh piek.
En hoe zit het dan met een eisprong die al bezig is (mijn lichaam zet dat elke keer zelf al in gang), dus ik moet de pregnyl de avond voor de iui zetten. Deze keer 's avonds om 20.00 uur de pregnyl gezet en dag nadien om 9.00 uur ongeveer de iui. Maar alle afgelopen pogingen de dag van de fm (na het bloedonderzoek) 's avonds de pregnyl moeten zetten en dag nadien inseminatie. Zien ze dan dat de eisprong de dag nadien zal plaatsvinden? Of gaat het dan extra snel door de pregnyl? Vorige keren had ik de avond voor de iui van mezelf al een positieve ovulatietest, vandaar dat ik me nu wat zorgen aan het maken was omdat die nog niet positief was, maar dat ze in mijn bloed al wel zagen dat hij op komst was. Want normaal komt je eisprong in 1-2 dagen na een positieve ovulatietest, maar men vertelde mij dat men in het bloed dat eerder kan zien. Maar dan lijkt het toch alsof we te vroeg zijn geweest? Of ben ik daarin ook helemaal mis... Ben eventjes in de war, sorry!
Uit het bloedonderzoek bleek dat ik al aan het ovuleren was blijkbaar (zo vertelde de vpk me donderdag namiddag). Dus 's avonds om 20.00 uur pregnyl, maar dan heeft dat geen invloed meer op mijn eisprong toch, als die al bezig is? Want als je dan 36 uur later telt, is de iui op vrijdagochtend natuurlijk te vroeg geweest... Begrijp het allemaal niet zo goed! Ik heb nog geen enkele keer 36 uur na de pregnyl mijn iui gehad, omdat mijn lichaam telkens zelf begon met de eisprong.
Die pregnyl geeft dan het zetje en de laatste groeispurt mee. Overigens stel dat je ei wel 36 iur na de injectie was dan zou dat vanochtend om 8 uur zijn geweest, dan is een iui 23 uur daarvoor echt niet te vroeg hoor
Bedankt voor de info! En nee, te vroeg is het inderdaad niet meteen, maar een 'perfecte timing' vind ik het dan ook weer niet... Daarstraks had ik precies weer een heleboel vruchtbaar slijm.. we maken het gewoon vandaag en morgen ook nog gezellig, just in case! En voor de rest, afwachten maar!
klinkt mij juist wel als perfecte timing want dan lagen er al wat zaadjes klaar op het moment van de eisprong, maar ik ben een leek wat betreft medische molen
Is wel een mooie timing hoor. Gemiddeld doet een eicel er 16 uur over om in de baarmoeder te komen. En zaadcellen ong 8 uur tot ze de eileiders bereiken.