Hoi dames, Na alle slechte berichten over de Kruidvat ovulatietesten, heb ik zojuist maar even die van Predictor gehaald. Ik heb even wat vragen. Eergisteren een getest met die van het Kruidvat, deze was negatief (wel een 2e streepje, maar dan lichter) .. Gisteren getest me die van het Kruidvat en deze was vet positief (2e streepje juist donkerder). Vandaag getest met die van het Kruidvat en deze was weer negatief (2e streepje, maar weer lichter), dus maar met de Predictor getest en deze geeft hetzelfde aan als die van het Kruidvat. Negatief, maar wel een tweede lichter streepje. Betekend dit, dat mijn LH piek gisteren heeft plaatsgevonden? Want eergisteren en vooral gisteren had ik ook hevige 'eispong' pijnen .. Predictor is volgens mij wel aardig nauwkeurig toch? Je temperatuur bij een eisprong daalt of stijgt?
Hey meis..ben geen echte ovulatie exper..ben meer van de zwangerschapstesten hihihi (heb er 15 doorheen gedraaid met Meagan ) als ik het zo lees zou ik zo zeggen van wel ja..als je test gisteren knalde en vandaag niet kan het bijna niet anders....mijn testen waren in ieder geval wel zo ja..welliswaar niet met predictor testen maar die van de matcare..zelfde principe toch?..ohja..temp bij ei stijgt...in mijn geval... Hoop zo dat het raak is en Cloe een prachtig brusje gaat krijgen !
Hey lieve Diaan!! Thnx.. Ik ben op het moment zo bezig met het uitrekenen en het willen weten wanneer ik vruchtbaar ben etc... dat ik een beetje in de war ben wat betreft mijn cyclus! Ik wil er gewoon niet zo lang over doen, haha, zoals iedereen! 8) Maar als gisteren mij eisprong zou zijn geweest, waarom is ie vandaag dan weer negatief (met een tweede streep) en niet negatief zonder streep? Of is dat gelijk aan elkaar? Mijn temperatuur is, heb net even opnieuw gemeten, op dit moment 36,9. Is dat gunstig ..??
Denk inderdaad dat je je piek had bij die positieve test. Voor en na de LH Piek heb je meestal een negatieve test met 2 streepjes waarvan de teststreep lichter dan de controlestreep. Op de dag van je eisprong heb je meestal een temperatuurdipje waarna je temperatuur stijgt naar een paar tienden hoger dan voor de eisprong. Zomaar even je temperatuur opnemen heeft totaal geen zin. Je zou dan structureel elke ochtend voor het opstaan op dezelfde tijd (ook in het weekend) de temperatuur rectaal moeten meten. pas dan zie je wanneer je temperatuur daalt of stijgt. Ik zou zeggen: lekker klussen vandaag en morgen, dan zit je zeker goed. Succes!
@ Happyme: Bedankt! Ik heb me voorgenomen wel elke ochtend, vanaf morgen, mijn temperatuur te meten... Want, mocht ik zwanger zijn, dan zou deze elke dag omhoog moeten gaan toch?
heb je van de afgelopen keren ook bij gehouden Bo?..dan zou je ze in FF (Fertility friends ) kunnen invoeren en weet je gelijk wanneer je ei is geweest en kan je goed zien in het grafiek hoe of wat..in principe zou nu de temp geleidelijk omhoog moeten gaan of gelijk blijven..(bij iedereen is de basale lichaamstemp anders vandaar) ..duimpjes draaien overuren hier !! even een voorbeeldje van mij..toen ik zwanger werd van Meagan.. kussssss
De gunaecoloog vertelde mij dat wanneer je een positieve ovulatietest hebt, je eisprong 24 uur daarna plaatsvindt. Je bent dan al hartstikke vruchtbaar! Je eitje leeft na de eisprong nog 24 tot 48 uur (geloof ik) dus die tijd heb je nog.
Bedankt Anouk, ik heb vandaag nog maar weer es een testje er tegen aan gegooit (heb wel de afgelopen twee dagen flink geklust).. Nu weer net als gisteren negatief met een tweede lichtere teststreep. Zwanger worden is nog even flink uitvogelen zeg! Temperatuur was wel weer omhoog gegaan, tenopzicht van gister (ochtend). Ik hoop dat dat ook zo blijft.. Wanneer zou je een eventuele innesteling kunnen bemerken?
De meeste vrouwen merken niets van de innesteling maar ik heb begrepen dat die in principe ergens tussen de 5 en 10 dagen na de bevruchting is. Trouwens: ik heb zelf eigenlijk niet zulke beste ervaringen met de (ovu- en zw.-)testen van Predictor. Ik zweer bij Clearblue.
tja is moeilijk te zeggen he..of je wat voelt....bij sommige een lichte bloeding ..ik voelde niets..ja later aan de kleine symptoompjes... Zit niets anders op dan af tewachten..