Hoe maken jullie een fruithapje?

Discussie in 'Voeding' gestart door LW85, 21 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Wij zijn met 5 maanden begonnen met groenten. Dit maak ik zelf, ik kook de groenten en pureer ze dan met de staafmixer. Nu gaan wortel, pompoen, broccoli, bloemkool en doperwten erin als zoete broodjes.

Nu zijn we aan fruit toe, alleen hoe maak je dat klaar? Had een rijpe peer meer het werd super waterig. Eigenlijk meer sap met af en toe draderige stukjes, zoon moest ervan kokhalzen :( helemaal fijngeprakte banaan ging wel lekker, maar elke dag banaan is niet de bedoeling. Vraag me af hoe jullie fruithapjes klaarmaken.

2. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Gewoon prakken. De meeste vruchten zijn lekker zacht en hoeven niet gekookt of gepureerd te worden. Bij peer en andere sappige vruchten deed ik altijd een klein beetje Nutriton om het sap in te dikken maar dat moet je maar net in huis hebben. Inmiddels krijgt zoonlief stukjes. Alleen van appel maak ik een appelmoesje met een beetje kaneel. Vindt hij erg lekker.

Wat bij mijn oudste dochter altijd een topper was: Gestoofde abrikoosjes met vanille | Koken voor mijn dochter

3. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    je kan door de waterige groente wat rijstebloem doen, dat maakt het dikker. nu combineren we veel met bijvoorbeeld banaan (aardbei banaan, kiwi banaan, peer banaan) en dan lekker door de blender!

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Gewoon in stuken geven, zelf laten knabbelen, niet pureren :)
    Mengen heb ik ook niet gedaan, liever gewoon pure smaken leren eten.

5. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    Hoi lw!

Ik maakte vanalles
    Bijv:
    Peer/appel/perzik/nectarine/aardbeien etc even koken en met de staafmixer pureren. Dit eerst heel fijn later grover. Ik deed t ook vaak door elkaar, bijv bessen en appel, of aardbei en peer.
    En dan vaak een grote pan en dan invriezen in ijsblokvormpjes, kun je later zo de ijsblokjes pakken en ontdooien.
    Hoe is t verder?

6. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    In het begin deed ik het stomen en malen, daarna gewoon met de staafmixer. Nu de hardere fruitsoorten nog steeds maar kiwi of mango geef ik in kleine stukjes.

7. Zonnig25

Zonnig25 Actief lid

13 mrt 2013
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vroor het in.. bv peer banaan.. van alles en appel deed ik ff koken tot wat zachter was en dan geven..
    Ik deed wel gewoon fruit mengen en indd met de blender steeds grover laten..
    en nu gwn stukjes!

8. tuc

tuc Niet meer actief

Ik gaf gewoon een banaan in de hand. Pelde de helft af zodat ze de schil als handvat hadden. Peer in kwarten( wel glad), mango in repen en appel in schijfjes die ik kort kookte in het begin.

Zo heb ik groente ook gegeven trouwens, wortel in het geheel in de hand, stronk bloemkool, brocolli of boontje, stuk zoete aardappel zo in de hand.

9. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Fruit door elkaar. 2 stuks en dan door de magic bullet, van de tv. Ideaal ding!
    Zo ook met groente...even stomen en door de magie bullet en invriezen :)

10. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Haha herkenbaar mijn man heeft wel eens de peer met de fles gegeven zo dun was het. Nu doen we het vaak mixen met appel of een wat hardere peer nemen eneven stomen en dan door de blender maar ze krijgt niet zo vaak peer. Wel appel, banaan, ananas, mango en kiwi

11. annabel10

annabel10 Actief lid

28 dec 2010
    474
    54
    28
    Appel en nog wat harde peer kun je ook raspen, vind mijn dochter heerlijk!

12. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Het valt mij op dat men graag een moesje wil maken. Gewoon pure smaken! Dat is echt beter voor de smaakpapillen en zo leren ze ook echt eten kennen.
    vanaf 6 maanden mag je ook prakken of stukken geven. Hoe langer je pureert, hoe moeilijker ze op een gegeven moment stukken leren eten.

13. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hard fruit raspen en de rest gewoon stukken

14. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik voegde altijd 7 granen van Olvarit toe als het te lopend was.

Deel Deze Pagina