Wanneer beginnen met digitale ovulatietest Clear Blue

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Loesie1982, Aug 25, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hallo meiden,

Deze cyclus starten wij (als alles goed gaat) met een cryoterugplaatsing voor een broertje of zusje voor S.iem!

Nu is die terugplaatsing in eigen cyclus en moet dus dmv ovulatietesten mijn eisprong vinden. Ik heb zelf een vrij regelmatige cyclus en mijn eisprong is meestal tussen dag 13 en 16.
    Omdat ik mijn eisprong absoluut niet wil missen heb ik streepjestesten en digitale testen gekocht.

Heb 20 digitale testen. Normaal als je met streepjestesten doet, dan staat er dat je op dag 11 moet beginnen (mits je een cyclus hebt van rond de 28 dagen)...daar wilde ik mee beginnen en zodra het voor mijn gevoel positiever werd, er een cb achteraan doen.

Maar...nu staat er op het doosje van de cb-testen, dat je op dag 6 moet beginnen...da's toch dikke onzin!!!??? Is dat alleen maar om te zorgen dat je er meer op maakt?! Als je weet dat je altijd rond die tijd je eisprong hebt, hoef je er toch niet vanuit te gaan dat je op dag 6/7 al een positieve test hebt toch?!

Ook staat er dat je op elk moment kan testen, maar dat je voor het testen 4 uur niet naar de wc mag zijn geweest...dat lukt mij alleen maar 's morgens (als ik dus s nachts slaap) drink vrij veel op een dag. Maar op andere testen staat weer dat je niet met ochtendurine moet doen...:$

Wie heeft ervaring mee?! Op welke cyclusdag ben je begonnen met testen en wanneer/hoe laat?!

Alvast bedankt!
    Liefs Loesie

2. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Niemand?

3. me83

me83 Niet meer actief

ik begon zelf met testen op dag 10.. en ik testte altijd voor het avondeten.. geloof dat je lh piek rond het middaguur ligt? dus dat je dan vanaf een uur of 12 het beste resultaat hebt.. heb het zelf maar 1 keer geprobeert en daarna niet meer dus ben geen prof hoor;) en ik dronk wel wat, niet teveel. en als je echt naar de wc moet moet je wel gaan. te lang ophouden is ook niet goed

sommige hier testen 2 keer per dag zodat je je piek niet kan missen..

veel succes en hopelijk snel zwanger!

4. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    2 testen per dag, dat doe ik nie, haha...als ik in het midden van de dag zit, dan zit je vast wel goed!

Maar het gekke is dat er op de cb ovulatietesten staat dat je elk moment kan testen...dus ook 's morgens...(zou mij met werk beter uitkomen) wie heeft dat gedaan? S morgens testen? En ging dat ook goed?

5. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Op dag 6 hoef je niet te beginnen, volgens mij test kun je op dag 10 beginnen, als je een hele onregelmatige eisprong hebt.
    Anders begin je toch op dag 12?

Ik heb bij de 1e s'morgens positief getest.
    Maar toen wist ik dat niet dat het overdag moest.
    Ik test om 12.00 uur.Dat is het beste volgens google.
    Idd niet teveel drinken, want dan voel je na een uur al dat je moet.
    Ik drink maar 1 glas drinken, en dan hou ik het redelijk vol.

6. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Dankje toerist, voor je duidelijke antwoord!

Zit net te bedenken dat ik volgende nog vakantie heb (alleen donderdag vergadering en idelen klassen) dus dat moet wel lukken om overdag te testen!
    Zal niet teveel drinken!:)!

Ik begin op dag 10 met een streepjestest, kijken wat die doet!!

Liefs

Share This Page