Over wachten tot je nod ben ik het wel met je eens smoekie. Maar over die goede betrouwbare testen wil ik toch wel even kwijt dat die testen van matcare toch zeker als goed en betrouwbaar bekend staan. Ik begrijp uit andere postings dat je groot fan bent van cb en predictor, maar dat houdt natuurlijk niet in dat de rest troep is.
precies sann, dat ben ik duidelijk met je eens... zie ook regelmatig van dit soort postings staan, en vind t erg vervelend voor degene die de vraag stelt.
nee maar ik heb altijd gezegd en zo voel ik het gewoon ,tuurlijk kun je testen met bijna elk andere test, maar ik vond en vindt nog steeds wil je zekerheid pak dan de goede kost iets meer maar het gevoel dat die testen je geven is toch voor mij persoonlijk van iets meer waarde zeker door alle ervaringen van vrouwen hier op het forum waaronder die van mijzelf... en dat is dat vele andere testen al vroeger hcg waarnemen en men dan vaak al van een zwangerschap uitgaat als men weer eens te vroeg test, en later een cb of predictor negatief is of men ongesteld wordt en in het mk forum terecht komt.,..., toen ik ging testen ben ik naar de etos gegaan en getwijfeld tussen die van de etos en cb, maar omdat ik bij mezelf dacht als die van de etos positief blijkt te zijn wil ik toch een cb hebben, en heb direct maar de "goede" meegenomen, maar zelfs die was nog niet helemaal genoeg om mij het gevoel te geven zwanger te zijn, want ik heb er nog 1 cb en 1 predictor tegen aan gegooid, toen die posi waren kreeg ik toch meer het idee dat het eindelijk raak was... die andere testen heb ik ook veelvuldig gebruikt hoor, begrijp me niet verkeerd, maar wel altijd met in mijn achterhoofd zal ie positief zijn, dan heb ik (voor mijn gevoel) een (meerdere dus) cb nodig om duidelijkheid te geven, want tja dan is het toch iets meer betrouwbaar, maar dat is voor ieder persoon anders natuurlijk... zie maar de testen in mijn album van oktober...de goedkopere waren positief en die van cleurview negatief....naar de ha gegaan en ook bij haar was ie negatief..... wat mijn gevoel betreft zw.testen maar weer bevestigde om voor zekerheid toch gebruik te maken van cb testen. want je kunt wel een bevrucht eitje hebben maar het zegt nog niets over dat je wel of niet zwanger bent.... succes
waarom is dat vervelend voor degene die de vraag steld? ze heeft ten eerste ruim voor haar nod de test gedaan, en we weten allemaal wel dat het natuurlijk heel moeilijk is om te wachten maar de ervaringen van vrouwen die ruim voor nod positief getest hebben en toch ongesteld werden en niet zwanger waren zijn nou niet bepaald gering, en vaak zijn deze gedaan door testen als madcare (waarme ik niet wil zeggen dat het troep is) omdat deze maar heel weinig hcg nodig hebben om positief uit te slaan..... van mij mogen ze die testen zo verbieden hoor, het brengt alleen maar ellende met zich mee, met de komst van deze testen die al heel vroeg hcg waarnemen zijn ook de mk's fors omhoog gegaan, waarom omdat men te vroeg test en uit cijfers blijkt dat in 33% van de vrouwen er wel ene bevrucht eitje is, maar dat deze tijdens innesteling of om andere reden weer afgestoten wordt en men hier geen weet van zou hebben als men "gewoon" afwacht tot de nod, en pas test na de nod zoals het eigenlijk hoort, en zoals het vroeger ook altijd ging, want toen kon je niet eerder testen, toen moest je langer wachten voor je kon en mocht testen..... en daarbij vindt ik persoonlijk dat je altijd in je achterhoofd moet houden dat al heb je en licht positieve test je eerst je nod moet afwachten of je menstruatie wel wegblijft.... jij kunt het dan vervelend vinden ik probeer je gewoon voor de houden dat je de realiteit niet uit het oog moet verliezen en je tijd af te wachten voor je "officieel" mag testen....ook om teleurstelling voor jezelf te voorkomen....
ook al test je licht positief, n streepje is een streepje, en ik zie regelmatig dan bij jou staan van ja dit dat cb enz enz.... Ikzelf ben 6,5 jaar bezig geweest, en heb ook voor mijn nod getest ! als men zo lang al bezig is, dan heb je t geduld niet meer, als t eenmaal goed voelt... ook al had ik voor mijn nod n streepje, dan zou ik gewoon zwanger zijn ! en zou ik op mijn nod dan ongi worden, tsja het zij zo, maar om ze negatief te doen, neej sorry... en net als met die testen, de 1 vind de cb fijn en de ander kruidvat, so what, ieder zn eigen ding... meer ga ik hier niet over zeggen, k weet alleen dat ik me soms hier boos kan maken...
hoi esmay nou van mij ook een vorzichtige felicitatie.. gewoon over een dag of 2 weer testen en als je dan nog het streeje ziet dan mag je er wel vanuit gaan dat het raak is hoor! iedergeval heel veelgeluk liefs dionne
ik zwerf hier lang genoeg rond om te weten dat een streepje is een streepje niet altijd inhoud dat je ook daadwerkelijk zwanger bent .. en idd ik ben iemand die van duidelijkheid houd en niet van dat gedoe met licht positieve testen, maar ik ben niet zoals jou of andere, ik ga gewoon liever voor zekerheid, en als je mijn album ziet en je ziet de testen van oktober (posi en nega) kun je dat misschien begrijpen, en zelf toen had ik altijd zoiets van en dat zei ik ook altijd, ik ga pas van een zwangerschap uit als ik een cb of predictor in handen heb, mag toch, is mijn mening, is mijn gevoel die zegt dat ik dat moet doen wil ik zekerheid hebben . En zelfs met een cb heb je geen zekerheid want het kan altijd verkeerd gaan een gyn zal je ook altijd adviseren om 2 wkn na je nod nogmaals te testen, en voor een gyn ben je ook pas echt zwanger 4 wkn na datum van conceptie dat wij ons dan al zwanger voelen en wanen is niet niet meer dan logisch maar vaak gaat het in de 1e 2 wkn na nod mis wat ook de reden is voor de gyn om dat te adviseren . Ik heb met de andere 2 zwangerschappen ook die van de etos en kruitvat gehad, maar dat was meer omdat ik bij de 1e na 2 mnd er in het ziekenhuis achter kwam dat ik zwanger was, en ik het leuk vond om een positieve test te hebben om te bewaren . En bij de 2e hadden we ook dat vermoeden en toen duidelijk werd dat ik toen zwanger was heb ik er ook goedkope testen tegenaan gegooid . Nu bij de 3e en met de ervaring van oktober heb ik gewoon zoiets eerst een overduidelijk positieve test van een bekend en betrouwbaar merk vooraleer ik me er een beetje op instel dat ik zwanger kan zijn .zelf nu wacht ik de echo af dat ik het hartje heb zien kloppen voor ik echt 100% blij kan zijn dat ik daadwerkelijk zwanger ben . Jij kan je eigen daar boos over maken, ik kan me wel eens boos maken over mensen die bij voorbaat al zeggen een streepje is een streepje dus gefeliciteerd .zeker als er ruim voor nod getest is of er maar een heel heel licht streepje staat . Ik zie vaak genoeg vrouwen in het mk forum verschijnen die ruim voor hun nod posi getest hebben en toch op de normale dag ongesteld zijn geworden ja pff zeg .en die zijn helemaal hoteldebotel en waarom vooral ook omdat ze zo vaak gefeliciteerd is door een streepje is een streepje dus gefeliciteerd Wat is er mis mee om iemand te behoeden voor een grote teleurstelling ,.daar doe ik niemand kwaad mee daarmee wil ik iemand enkel ellende besparen, tuurlijk hoop doet leven maar de realiteit uit ogen verliezen (dat je simpel weg moet testen tot je nod of overtijd bent) kan geen kwaad .. maar idd wat je zegt, ieder zijn eigen ding, en er wordt om meningen gevraagd, mijn mening is blijkbaar niet die van jou, dus ook wat dat heb je gelijk....so what.... ieder zijn eigen mening, ervaringen......
Dit verhaal zegt meer over jou en een stukje onzekerheid dan over de test zelf smoekie. Natuurlijk zijn er slecht testen, die vals positief geven en natuurlijk is er het risico dat als je voor je nod test dat het alsnog mis gaat. Maar dat zegt dan wederom niks over de kwaliteit van de goedkopere testen. Ik heb hele goede ervaringen met de matcare testen. Werd keurig steeds een beetje dikker, de streep. Toen ik te vroeg teste bleef ie blanco terwijl ik later wel positief testte. Na mn miskraam (was niet vlak na innesteling al) werd ie na een poosje netjes weer blanco. Het is dus jammer als je alle goedkopere testen over 1 kam scheert. Dat jij de bevestiging van een duurdere test nodig hebt begrijp ik best wel, maar dat geldt natuurlijk niert voor iedereen en zegt niks over die goedkopere.
tsja zit ook wel wat in smoekie... ben zelf ook wel van `een streepje is een streepje`...echter niet als er al ver voor NOD getest is...omdat het dan nog helemaal onzeker is... Is gewoon lastig...ik bedoel je wilt ook blij zijn voor anderen...maar er is altijd een risico... En zolang een ieder het risico weet, moeten ze het voor zichzelf maar uitmaken wat ze doen met testen...denk ik dan maar weer... Hihi nou ik duim in ieder geval dat het goed mag gaan....
Dat is ook zeker waar. ver voor nod is een streepje nog steeds wel een streepje maar is het nog niet gezegd dat je daadwerkelijk zwanger bent. Dan is er een bevrucht ei, maar of dat ei zich ook goed gaat innestelen is nog maar de vraag. Ik heb ook wel s 1 of 2 dagen voor nod getest hoor, maar het is absoluut beter om te wachten tot er na. Ik duim ook dat het goed mag gaan. Want gelukkig gaat het in heel veel gevallen gewoon goed.
Tis voor mij een combinatie van beide Sann, want zoals je hebt kunnen lezen en zien (album) heb ik in oktober verschillende posi testen gehad, waaronder die van midstream en die andere vanuit de webwinkel beide positief, het zusje van cleurbleu was negatief (die onderste) en ook bij de ha was de test negatief .. Maar ik ga gewoon uit voorbehoud van teleurstelling liever van wat meer zekerheid uit dan dat ik me (en dat doe je toch automatisch) direct zwanger waan .ik wacht liever eerst mijn nod af en dan nog een keer testen of liever later nog en zelfs dan wil ik gewoon een posi test in handen hebben .niemand heeft er gewoon wat aan bij die licht positieve testen waarvan men zegt een streepje is een streepje (wat ook in de gebruiksaanwijzing staat) maar dat men gewoon ongesteld wordt . En jij ziet me ook nergens schrijven dat goedkope testen troep is, ik zeg enkel en daarmee blijf ik gewoon bij mijn eigen standpunt om teleurstelling te voorkomen of voor iets meer zekerheid te gaan een cb test te doen (na positieve madcare o.i.d) . Groetjes smoekie
zelfs nu na 3 vet positieve in mijn ogen zeer betrouwbare testen en het uitblijven van mijn menstruatie, kan ik pas voor mijn gevoel echt blij zijn als ik die 2e echo de 13e heb gehad en het hartje ook daadwerkelijk heb zien en horen kloppen.... maar ja that's me nou eenmaal....
nou mag toch ook...een ieder zn eigen! Hihi ik weet niet wat ik zou doen..hahahaa eerst maar eens zorgen dat ik zwanger geraak..haha
ja, dat begrijp ik wel die onzekerheid. Datzelfde zou ik ook hebben, maar bij mij komt die onzekerheid van 2 miskramen. Ik hoop voor je dat je snel een mooie echo hebt met een stevig kloppend hartje.
thanks meiden, ff afwachten tot de 13e.... en tja ik heb dan geen mk's achter de rug maar kan me heel goed voorstellen dat je knap angstig ben, ik ben het nu ook maar dan om heel andere reden.... ik heb in december nadat we in november de uitslagen van het zaadonderzoek hadden gehoord, een keertje te ver doorgedraaid en heb diverse mediums (ahum) gebeld met de vraag of zij konden "zien"of dat ik nog een keer zwanger zou mogen raken....(jaja deze stomme nuchtere smoekie is ook een keer ff wanhopig geweest).. en daar was zo'n l*l bij (is later op tv geweest bij opgelicht alex kaf of zoiets) die vertelde me dat ik in mei overtijd zou zijn, maar hij niet wist of het wel goed zou gaan... heb het daar later nog wel eens over gehad hier thuis etc. van het zal me toch gebeuren zeg dat het in mei idd "raak" zou zijn dan ben je doodsbenauwd dat het fout gaat.... en tja zoals jullie weten is het nu idd mei ben ik overtijd (mag ik me inmiddels zwanger noemen) maar blijft dat angstige gevoel in mijn lijf rondgieren en had ik liever niet geweten wat die lummel zei....
allemachtig smoekie. Dan kan ik me wel voorstellen dat je je zorgen maakt. Gelukkig zijn de meeste mediums ernstig nep, dus je gaat gewoon een mooie echo krijgen met een vrolijk spartelend kleintje.
ja joh, je rekend eigenlijk al nergens op omdat de resultaten van de onderzoeken nou niet echt bevordelijk zijn dat je denkt he het moet kunnen, dan zo'n l*l die zegt in mei ben je overtijd maar ik weet niet of het goed gaat... raar kl*te toeval dat het ook idd precies in mei is dat het uiteindelijk "raak" blijkt te zijn terwijl het eigenlijk niet zou "kunnen" tja dan schiet ineens wel weer zijn antwoord door je kop heen... maar ja ik probeer positief te zijn en te denken dat ik nu inmiddels niet meer "overtijd" ben want dan zou ik alweer ongesteld moeten zijn geworden, maar makkelijk is dat niet, en kun je enkel maar denken wat ben ik toch ook weer achterlijk geweest zeg om te bellen destijds.... is ook voor het laatst dat ik zoiets gedaan heb dat snap je wel...
jeetje Smoekie, kan me helemaal voorstellen dat dat je ongerust maakt! 'gelukkig' zijn er vele neppers bij. Bovendien, stel dat hij wel een man is die bepaalde dingen kon aanvoelen. Kan het nog zijn dat hij gewoon alleen het overtijd zijn kon 'voelen' en verder helemaal niets, dus kan hij zoals hij zegt niet weten hoe het dan verder gaat. Ik geloof er helemaal niet in, bah! Geniet toch maar vast een beetje....
Oh zo erg ben ik ook eens geweest! (en dat terwijl ik pas 6 mnd bezig was van de 2e ) 2 zeiden dat ik 'gewoon' zwanger zou raken. 1 ervan zei "ja, maar dan moet je wel heel veel operaties ondergaan". Schrok me 'n hoedje, maar gelukkig was ik 2 maanden later spontaan zwanger, geen enkele operatie nodig gehad (inmiddels 19 weken zwanger van ons 2e meissie!)
hey hey smoekie die alex kaf ofzo die ken ik ook hij zei dat ik in november 07 zwanger zou raken van een zoon en dat het een hele zware bevalling zou worden met als eind doel een keizersnee.. ik dacht nog als ik echt in nov zwanger word vraag ik maar meteen een keizer snee aan hahhaha stom he dat die dingen dan toch in je hoofd gaan zitten ...niet meer aan denken hoor het gaat allemaal hartstikke goed.. liefs wiesje