hoi dames ik vroeg mij af of dit kan want denk het deze week te hebben gehad. hebben jullie dat wel eens mee gemaakt twee eisprongen in een cyclus of weten jullie of dat kan ? ik voelde hem eerste hevig op dinsdag aan de linker kant en vrijdag weer rechts met daarbij vrijdag en zaterdag roze wit vloed. ( dit heb ik trouwens ook nog nooit gehad is nieuw voor mij ) en nu nog steeds is mijn buikje wat opgeploft en voel ik nu en dan een klein steekje of wat zeurden gevoel. vandaar dus mijn vraag en ben reuze benieuwd of andere vrouwen dit wel eens hebben gehad. xxxx
misschien ben je wel zwanger en was het een innestelingsbloedinkje. en inderdaad zonder een tweede eisprong komen er geen twee eiige tweelingen. succes!
Je kunt wel gelijktijdig een dubbele eisprong hebben, zo ontstaat een twee-eiige tweeling. Twee aparte eisprongen in je cyclus kan niet, dat is medisch gezien onmogelijk. Dus ik denk niet dat je zowel dinsdag als vrijdag een eisprong hebt gevoeld, dat kan niet. Ik heb dit een keer nagevraagd aan de gyn, omdat ik zelf ook het idee had dat ik twee keer mijn eisprong had gevoeld. Maar dat is dus niet mogelijk.
Zeker kan dat, maar veel tijd zit er niet tussen, geen dagen dus. Daar komen dus de 2-eiige tweelingen vandaan
Hm weer wat geleerd! Ik weet dat je een dubbele eisprong kan hebben maar nooit geweten dat die tegelijkertijd moet plaatsvinden.
Als je gaat googlen op 'dubbele eisprong' kom je trouwens verdacht veel sites over merries tegen (viel me op). En ook dit berichtje (die blijven toch grappig).
Toevallig heb ik dit mijn gyn gevraagd bij de laatste IUI en zij gaf aan dat er wel meer dan één eitje kan springen maar dat er dan ongeveer 4 uur tussen kan zitten. Niet veel meer dan dat dus.
mmm inderdaad weer wat geleerd tjonge wat is dit dan allemaal geweest, nou 22 a 24 nov wijst het zich uit.. maak mij er niet druk om. gelukkig is de roze witvloed opgehouden en heb zo nu en dan nog een steekje of opgezet buikje mar ja als dat alles is mag je blij zijn xxxjes en bedankt voor jullie antwoorden
Debby82 Er kan wel in elke eierstok een eiblaasje rijpen, maar ze moeten gelijktijdig ongeveer even groot zijn (minimaal 18 mm) en dan heb je een dubbele eisprong. Als een follikel kleiner is, is 'ie niet rijp en springt hij niet mee. Dan springt maar één van de twee. Je krijgt maar één keer een LH-piek die je eisprong in gang zet, dit wordt bepaald door de grootste follikel. Na de eisprong veranderen je hormonen zo, dat er geen tweede aparte eisprong plaats kan vinden. Op zich ook wel logisch, anders zou je niet zwanger kunnen worden, omdat je hormonen anders je baarmoederslijmvlies niet in stand houden en dat is weer belangrijk voor de innesteling.