Test ik fout?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Pitahaya, Jan 27, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Hoe kan het dat bij iedereen bij die zwanger en kids testen de controle streep ook heel donker is? Bij mij blijft hij zo licht...? Dus ik bedoel niet de teststreep, dat die licht blijft snap ik (nog geen ovulatie).

Ik plas in een bekertje, hang dat stokje tot de streep er 5 tellen in (ik doe stiekem wat langer, is dat het?) en dat is het toch?

2. Wenssinds2013

Wenssinds2013 Niet meer actief

Ik laat de mijne altijd erin tot ik het vocht goed zie oplopen zeg maar.

3. Mhov

Mhov Bekend lid

Mar 1, 2015
    645
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ohhh ik doe de mijne ook stiekem wat langer, soms wel 10sec 🙈
    Maar probeer wel een eind van dr streep vandaan te blijven. Probeer dat eens? Ik heb m ook wel eens per ongeluk te diep er in gedipt en toen was ie ook wat onduidelijk.
    En idd ik haal m eruit als ik t zie doorlopen zoals hierboven gezegd wordt.

4. Zaza258

Zaza258 Bekend lid

Jun 4, 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Bij bleven de Z&K dipsticks ook telkens heel licht.
    Ik gebruik het liefst Sensitest dipstick sensitive. Die worden bij mij mooi donker.

5. Amch

Amch Fanatiek lid

Jun 21, 2015
    1,014
    388
    83
    ik heb er geen verstand van maar de laatste is al wel donker aan het worden de test streep dan

6. Pitahaya

Ja, klopt. De laatste is wel donker aan het worden.
    Ik hoop morgen positief te testen.

Daar is de controle streep ook wat donkerder.
    Maar jullie houden hem er zo lang in dat hij helemaal is doorgelopen? Of pas als hij begint met doorlopen?
    Vind het zo gek.

7. Adriana85

Adriana85 VIP lid

Oct 20, 2010
    6,081
    25
    48
    Ligt denk ik aan het merk van de testen. Ze werken wel gewoon lijkt me

8. Amch

Amch Fanatiek lid

Jun 21, 2015
    1,014
    388
    83
    Miss moet je even action testen erbij gebruiken om te kijken zou zonde zijn als je je piek mist

9. SMJD

SMJD Fanatiek lid

Oct 17, 2016
    1,890
    444
    83
    Ik houd hem er ook 10 sec in hoor

10. Happyjoy

Happyjoy Bekend lid

Jun 21, 2016
    848
    10
    18
    Als je over de test heen plast, dien je m 5 seconden in je urinestraal te houden. Wanneer je t in een bekertje doet moet het een stuk langer... Bij de meeste testen zelfs rond de 15 a 20 seconden. Wellicht hou je de test dus te kort in je urine.

11. papillons

papillons Fanatiek lid

Aug 6, 2014
    1,022
    159
    63
    Mijn dipsticks moeten er 10 sec in zitten.

12. Pitahaya

13. manaolana

manaolana Niet meer actief

Dipsticks zijn sowieso niet om overheen te plassen zoals de naam al doet vermoeden :). Kans dat je dan ook boven het maxstreepje plast is veel te groot.

TS ik doe het ook altijd zo dat ik hem eruit haal als ik de kleurstof zie doorlopen. Dus niet tot het einde maar als hij boven het maxlijntje uit komt. En ik tel niet 1-2-3 maar 21-22-23. Anders is het risico er dat je te snel telt en nog lang niet aan de 5 seconden zit ;). Meestal begint de kleurstof bij mij bij 27 of 28 te lopen.

14. romyatilla

romyatilla Fanatiek lid

Jan 22, 2015
    1,325
    14
    38
    Female
    Zaandam
    Ik deed altijd 5 seconden (stond in de papieren beschrijving en bij mij werd hij gewoon net als bij jou hoor.

15. Sidei

Sidei Actief lid

Mar 26, 2008
    188
    17
    18
    Litouwen
    Drink je misschien veel water voor je gaat testen?

16. Pitahaya

Ja, ik drink sowieso vrij veel.
    Zal dat het zijn? Dat zou toch geen invloed moeten hebben op de controlestreep?

17. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik denk dat dat het is. Hoe meer je drinkt hoe minder geconcentreerd je urine is. Staat ook in de bijsluiter dat je geloof ik 2 u voor de test niet meer moet drinken.

18. Happyjoy

Happyjoy Bekend lid

Jun 21, 2016
    848
    10
    18

Oh ja.... inderdaad 😂 Goeiemorgen! Het was nog vroeg zullen we maar zeggen 😂

Share This Page