Hoe kan het dat bij iedereen bij die zwanger en kids testen de controle streep ook heel donker is? Bij mij blijft hij zo licht...? Dus ik bedoel niet de teststreep, dat die licht blijft snap ik (nog geen ovulatie). Ik plas in een bekertje, hang dat stokje tot de streep er 5 tellen in (ik doe stiekem wat langer, is dat het?) en dat is het toch?
Ohhh ik doe de mijne ook stiekem wat langer, soms wel 10sec 🙈 Maar probeer wel een eind van dr streep vandaan te blijven. Probeer dat eens? Ik heb m ook wel eens per ongeluk te diep er in gedipt en toen was ie ook wat onduidelijk. En idd ik haal m eruit als ik t zie doorlopen zoals hierboven gezegd wordt.
Bij bleven de Z&K dipsticks ook telkens heel licht. Ik gebruik het liefst Sensitest dipstick sensitive. Die worden bij mij mooi donker.
Ja, klopt. De laatste is wel donker aan het worden. Ik hoop morgen positief te testen. Daar is de controle streep ook wat donkerder. Maar jullie houden hem er zo lang in dat hij helemaal is doorgelopen? Of pas als hij begint met doorlopen? Vind het zo gek.
Als je over de test heen plast, dien je m 5 seconden in je urinestraal te houden. Wanneer je t in een bekertje doet moet het een stuk langer... Bij de meeste testen zelfs rond de 15 a 20 seconden. Wellicht hou je de test dus te kort in je urine.
https://www.zwangerenkids.nl/Gebruiksaanwijzing-zwangerschapstesten-en-ovulatietesten Nou, bij de beschrijving staat 5-10 seconden erin houden. maar ik ga het voor de zekerheid nog iets langer doen.
Dipsticks zijn sowieso niet om overheen te plassen zoals de naam al doet vermoeden . Kans dat je dan ook boven het maxstreepje plast is veel te groot. TS ik doe het ook altijd zo dat ik hem eruit haal als ik de kleurstof zie doorlopen. Dus niet tot het einde maar als hij boven het maxlijntje uit komt. En ik tel niet 1-2-3 maar 21-22-23. Anders is het risico er dat je te snel telt en nog lang niet aan de 5 seconden zit . Meestal begint de kleurstof bij mij bij 27 of 28 te lopen.
Ik deed altijd 5 seconden (stond in de papieren beschrijving en bij mij werd hij gewoon net als bij jou hoor.
Ja, ik drink sowieso vrij veel. Zal dat het zijn? Dat zou toch geen invloed moeten hebben op de controlestreep?
Ik denk dat dat het is. Hoe meer je drinkt hoe minder geconcentreerd je urine is. Staat ook in de bijsluiter dat je geloof ik 2 u voor de test niet meer moet drinken.