Ovutest positief zonder eisprong?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Mutzie, 14 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    Heb eigelijk een simpel vraagje: kan je ovuest positief zijn zonder dat er een ei springt?
    Had namelijk twee weken geleden dinsdag een licht positieve ovutest, woensdag negatief. Maandag niet getest, dus denk dat ik dan een super positieve test had gehad. Maar vandaag (nog) geen ongi...
    Iemand ervaringen??

2. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Volgens mij kan dat niet, want ik heb zelf geen eisprong uit mezelf en ze blijven altijd negatief.

Echter heb ik wel altijd 2 duidelijke streepjes, maar de teststreep is altijd lichter.

Welke testen heb je gebruikt?

3. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    Oh, het kan dus wel zo zijn dat de test streep lichter is, maar dat je dan geen eisprong hebt? Dat wist ik niet... Aangezien ik maandags niet getest heb, weet ik ook niet of ik toen een duidelijkere streep zou hebben gehad...

Ik heb de testen van sensitest gebruikt.

Jij bent al even bezig... :( Gaat niet helemaal zoals t zou moeten zo te lezen.. Wat verschrikkelijk vervelend. Succes!

4. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Jaaa ik heb altijd een tweede streepje, zowel bij Sensitest als bij Matcare... Op welke CD zit je nu?

Nee gaat inderdaad niet zoals ik wil en ben pas 21 :(. Ben wel blij dat we op tijd begonnen ermee.

Liefs

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je dinsdag een lichte streep had en woensdag geen streep, wil dat niet zeggen dat je maandag een donkere streep hebt gehad. Het kan, maar het hoeft niet. Omdat je altijd een bepaalde hoeveelheid LH in je lichaam hebt, kun je altijd een licht streepje hebben. Dit hoeft geen voorteken van een naderende eisprong te zijn of dat de eisprong net geweest is. Heb je na die woensdag niet verder getest? Op welke cyclusdag zat je toen?

Een ovulatietest kan in principe positief zijn en dat er geen eisprong volgt. Maar dit komt niet vaak voor. Over het algemeen kun je ervan uitgaan dat je een eisprong hebt na een positieve test. Maar aangezien jij geen duidelijke positieve test hebt gehad, kun je eigenlijk nergens vanuitgaan.

Je kunt 10-18 dagen na de eisprong ongesteld worden. Stel dat je die maandag wel een eisprong hebt gehad, dan kan het dus ook wat langer dan twee weken duren voordat je ongesteld wordt. Het is allemaal dus nog even afwachten.

Succes!

6. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    @jippie: das helder! bedabkt voor je antwoord en ik wacht maar weer even af.. ik zat die dinsdag (dag van de test) op dag 20. Aangezien in een zeer onregelmatige cyclus heb verwacht ik ook niks.. Vroeg t me zomaar af en nu kan ik weer eens afwachten.. had namelijk wel ongikrampjes, dus dacht dat mn ongi eraan kwam,

@KimZaa: gelukkig dat je nog jong bent, maar hoe dan ook, het blijft balen dat het zo loopt.
    Ik zit nu op CD 33, zie onderschrift mn andere cyclussen.

Ben weer een stuk wijzer. Dank jullie!!

7. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Vanaf wanneer heb je ovu testen gebruikt??

Jaaa komt wel goed hoor meis, gelukkig leven we in dit tijdperk :D.

8. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    Positief denken werkt altijd goed!! :D

Ik heb zondag (-), dinsdag (+) en woensdag getest... Nou ja, wachten op ongi dan maar!!

9. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0

Hoi Babii,
    Zeg,ik heb sinds gisteren de Mat Care ovulatietest in huis.
    Maar ik lees, dat jij altijd 2 streepjes hebt. Komt er bij jou een donkere lijn ook door. Dus als je 2 streepjes hebt, komt er aan de rechterkant van de teststreep een donkere hele dunne lijn.
    Klopt dit wel?
    Het zou kunnen dat ik deze week een eisprong hebt/krijgt.
    Ik vind die hele dunne lijn zo vreemd. Die streepmoet dan toch helemaal donker zijn?

10. Marilene

Marilene Actief lid

17 nov 2006
    336
    0
    0
    docent
    Hoi meiden, ik gebruik de testen al een tijdje, ik heb ook niet elke maand een eisprond (door gyn vastgesteld).

Ik heb vanaf dag 11 een licht streepje en als ik een eisprong heb, dan heb ik twee dagen ( dag 14/15) een dikkere streep dan de teststreep. De volgende dag is het dan aanmerkelijk lichter tot ongeveer een week voordat ik ongesteld wordt.

De streep moet echt even donker of donkerder zijn!

Succes meiden (en aandelen matcare kopen ;) )

x Marilene

Deel Deze Pagina