Rare clearblue ovuluatietest

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Silvy, 11 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silvy

Silvy Actief lid

10 aug 2012
    300
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi iedereen!

Ik wil graag even iets kwijt alvast erg bedankt voor het lezen:D

Vandaag had ik een afspraak bij mijn gynaecoloog, ik ga er niet naar toe voor het zwanger worden maar een andere reden (ik ben pas in mijn 5de ronde dus ook niet echt nodig). Nu kwam het zwanger worden toch ter sprake en ik vertelde hem dat ik gestopt ben met de pil eind augustus en de laatste paar keren een wat langere cyclus heb. Ik heb nu vijf rondes gehad en de laatste twee keer had ik een cyclus van ongeveer 40 dagen.

Ook vertelde ik hem dat ik met de digitale testen van clearblue test en dat ik bijna altijd,en dat zijn nu 5 rondes, op de 13de of 14de cd posi test met een smiley! Hij vond dat erg raar en vertelde dat dat helemaal niet kan omdat het meestal zo is dat je een eisprong hebt 14 dagen voor je ongi. Dit zou moeten betekenen dat ik pas rond de 25ste cd een posi test moet hebben.

Nou moet ik zeggen dat ik met de clearblue testen eigenlijk niet tot de 40ste dag doortest gewoon omdat ze zo duur zijn. Wel heb ik een keer een week langer door getest zeg maar tot aan de 20ste dag maar nooit meer daarna een smiley gekregen. 1 keer heb ik een cyclus lang de testen van zwanger en kids gebruikt en toen zag je rond de 13de dag wel de lijn donkerde worden en daarna lichter maar ook niet tot getest tot aan mijn laatste dag.

Ik vind het toch wel erg vreemd....... Wat nu als ik elke keer klus op de verkeerde dag. Het is wel vaak zo dat wij de eerste weken van mijn cyclus best wel actief zijn met klussen maar de laatste week eigenlijk bijna nooit. Hebben jullie dat wel eens gehad met clearblue? Graag jullie ervaringen hiermee of wat jullie hiervan vinden!

Bedankt alvast!

2. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Wat een raar advies! 14 dagen voor ongi is gemiddeld.. Een LF 14 dus ook.. Natuurlijk zijn er uitschieters van een kortere of langere LF! Ik zou de cb vertrouwen! :)

3. Silvy

Silvy Actief lid

10 aug 2012
    300
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks voor je reactie! Mhmm dus het zou wel kunnen, echt zo verwarrend allemaal! Vooral omdat de cb altijd posi test op de zelfde dag!

4. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Wat een onzin. De luteraele fase verschilt bij iedereen. Is hij een gynaecoloog????

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik had op CD13 en CD14 een positieve test en werd 11 dagen na die 2e positieve test ongesteld.
    14 Dagen is gemiddeld, dat zou een gyn toch moeten weten.

6. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

CB geeft niet zomaar een smiley maar ik vind je LF dan wel heel erg lang, dat kan volgens mij niet echt goed zijn? Anders test je aankomende ronde weer een keer met Z&K tot aan je menstruatie, misschien dat je dan meer inzicht krijgt? Succes!

7. Silvy

Silvy Actief lid

10 aug 2012
    300
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Fijn dat ik even wat dingen mag neerleggen hier!

@Bellanoa Mhmm dat zou ik idd kunnen doen gewoon een hele cyclus z&k testen! Ik zit nu precies op mijn 40ste dag en nog geen ongi te bekennen.

Hij is idd mijn gynacholoog maar ik vind het zo verwarrend! Straks moest ik juist later in mijn cyclus klussen en doe ik het steeds verkeerd.....

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Is het misschien een idee om vanaf je volgende cyclus te gaan temperaturen?

Dan zie je precies wanneer je je eisprong hebt (wel achteraf trouwens) en of de CB het bij het rechte eind heeft.

Je moet dan elke ochtend direct na het ontwaken op hetzelfde tijdstip je temperatuur (liefst rectaal) opnemen.

Dit kun je eventueel bij gaan houden in Fertility Friend. Die geeft dan automatisch je eisprong weer.

9. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Het beste is sowieso te klussen op de dag(en) van de positieve test(en) en eventueel nog 1 tot 2 dagen erna.
    Dit omdat het eitje pas binnen ongeveer 24 tot 48 uur na die laatste positieve test springt.
    Het gaat om de piek, niet om de eisprong zeg maar.

10. Silvy

Silvy Actief lid

10 aug 2012
    300
    0
    0
    NULL
    NULL
    @bamjolan sorry voor de wat late reactie hihi ben heel even niet actief online geweest! Maar we klussen zowiezo twee dagen voor mijn posi ovutest en dan nog dik een week erna,zo om de twee dagen! Gewoon om het eigenlijk zeker te weten.....

Toch heeft het me wel aan het denken gezet en ik ben deze cyclus van plan om de hele tijd om de twee dagen te klussen en niet een week na mijn posi ovu test te stoppen. Misschien komt mijn ei gewoon later vooral omdat mijn cyclus zo lang is elke keer! Ik ben erg benieuwd zit nu op mijn 13 cd en nog geen posi test gehad

Haha wat houdt dat lichaam van ons, ons toch bezig he

11. maybe3

maybe3 Niet meer actief

Hier met clearblue altijd veel te vroeg positief.. dus ik vertrouw ze niet meer..

Ik hou het gewoon bij de dipsticks

12. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ik moet toch zeggen dat ik eerder van de gyn uit zou gaan dan van de test... Als je een cyclus hebt van 40 dagen en je hebt op dag 13 een posi ovu test, zou dat betekenen dat je een lf hebt van 27 dagen! Dit lijkt me wel heel erg lang als 14 het "gemiddelde" is! Ik zelf hebt oom vaak de CB testen gebruikt maar ik ben altijd 12 dagen na een :) ongi... Voor mijn zoontje waren het 14 dagen na :) denk toch dat je is door moet testen of gaan temperaturen... Dat is het meest nauwkeurig!

Succes!

13. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Ik sluit me bij Maantje aan. Ik denk inderdaad dat je gyn geteld heeft uitgaande van een cyclus van 40 dagen. En dan is een LF van 27 dagen echt veel te lang aangezien die na 18 dagen als afwijkend wordt gezien. Dat is bijna een complete nieuwe cyclus lengte.

14. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

Ja ook ik sluit me bij Maantje aan. De luteale fase hoeft niet perse 14 dagen te zijn, maar 26 dagen is wel heel erg lang!

Als je dipsticks gebruikt zou je een langere periode kunnen blijven testen, het kan heel goed zijn dat rond cd 14 je LH al flink toeneemt en je een positieve CB krijgt maar dat het eitje nog niet springt. Je lichaam probeert het dan later nog een keer, dan krijg je rond cd 26 bijv weer een positieve test en springt je ei pas echt.

15. Silvy

Silvy Actief lid

10 aug 2012
    300
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh meiden heel erg bedankt voor het reageren! Ik voel me gelijk al een stuk beter hierdoor! Ik ben ook geneigd om naar mijn gyno te luisteren alleen die irri cb testen zitten me toch dwars.

Toch zit ik nu in mijn 6de ronde en ik weet dat we nooit maar dan ook nooit rond die 26ste cd hebben geklust. Iets zegt me dat we gewoon er te vroeg mee op zijn gehouden! En alsof het lot er nu mee speelt.... Na elke ronde op de 13de of 14de dag een posi test te hebben gekregen, zit ik nu op mijn 14de dag en net getest maar geen smiley!

Zou mijn lichaam dan nu helemaal op orde komen en geen vroege lh piek meer geven? Ik heb zeven jaar de pil geslikt en vroeg me af of dat er iets mee te maken heeft gehad.....

16. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Hoi Silvy,

Mijn laatste cyclus was 43 dagen. Vanaf dag 18 (1ste ronde dag 18 ei gehad) elke dag meerdere positieve smileys met de CB digital. Ik temp ook. Toch ging mijn temperatuur niet omhoog. Uiteindelijk bijna 14 dagen positieve ovulatietesten gehad. Op dag 30 is mijn eitje pas gesprongen (gezien adhv tempverhoging + geen positieve testen meer). 13 dagen erna ongesteld geworden. Ik ben dus geneigd om te zeggen dat ik de CB testen niet vertrouw. Voor mij werkt het in ieder geval niet. Ik probeer het deze maand met de dipsticks. Ik jou geval zou ik je gyn volgen. Je had gewoon een langere cyclus met een laat eitje. Volgens mij (maar wie ben ik :p) moet je je geen zorgen maken ivm je cyclus. Gewoon lekker blijven doorklussen, blijven testen en je niet te veel zorgen maken.

17. mamava

mamava Actief lid

7 jan 2013
    445
    1
    0
    vind het vreemd van CB ovu wel smiley geven

mijnes klopt wel 31 cyclus dag 17 1e smiley smorgens vroeg dag 18 gesprongen

18. Silvy

Silvy Actief lid

10 aug 2012
    300
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Ik weet niet of iemand ng meeleest maar moet het toch even kwijt hihi
    Vanochtend op mijn 20ste cd heb ik een smiley gekregen! Gewoon bijna een week later dan ik normaal heb!

Zou het dan deze cyclus wel goed zijn gedaan die clearblue test.....durf bijna niet te hopen! Gisterenavond hebben we geklust en geljk vanochtend weer.

19. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Succes!
    Ik zou nu toch om de dag klussen tot aan dag 26/27 als ik jou was.

20. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Hier ben ik het mee eens! Nu moet je binnen 10 tot 14 dagen je menstruatie verwachten. Eerder of later word niet meer als "normaal" gezien. Je zou dus nu een cyclus hebben van 34/35 dagen... Denk dat je ontpillen nu klaar is;)

@ bamjolan ik ben dan toch benieuwd hoe jij dat gedaan hebt. Had jij ook zolang zwemmers tot je beschikking? Sorry hoor is misschien erg privé maar ben gewoon nieuwsgierig.:p

Deel Deze Pagina