Miskraam - grote klodders, wat kan ik verwachten?

Discussion in 'Miskraam' started by miepens, Jan 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miepens

miepens Fanatiek lid

Nov 24, 2009
    1,160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Dag dames,

Helaas heb ik na 10 weken (kindje is 8 weken en 3 dagen) een miskraam. Ik verloor al een aantal dagen roodbloed en dun slijm, maar sinds gisteren komen er echt dikke klodders.

Opzich heb ik nog geen buikpijn gehad. Af en toe wat soort van krampjes, maar niet pijnlijk ofzo. Maar gisterenavond ging ik op de wc zitten en toen viel me daar toch een grote klodder. Echt niet normaal (denk ik). Het was echt donker (paars)rood en was erg vlezig van structuur. Het was ongeveer net zo groot als mijn handpalm en ongeveer 0.5 cm dik. wat zou dit zijn geweest? En kan ik nog meer van dat soort klodders verwachten? Ik heb totaal geen idee wat er nog boven mijn hoofd hangt. Ik geloof niet dat er in de klodder het kindje verstopt zat, want ik heb begrepen dat dat juist wat lichter moet zijn van kleur.

2. boterbloempje83

boterbloempje83 Fanatiek lid

Dec 14, 2009
    1,526
    0
    0
    allereerste heel veel sterkte meid!!

hmmmz.. mijn mk was eerder is het stadium met 6wkn en het was een keer een dikke 'prop' zou maar zeggen, vlezige kleur van buiten en midden in zat iets donker-paars-rood-achtig.. vlak daarna is het bloeden bij mij ook gestopt..

mss is het dan toch je vruchtje geweest..

ik heb trouwens ook geen krampjes/buikpijn gehad, maar iedereen reageert anders erop..

nogmaals sterkte!!

3. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik vind het heel erg voor je, Miepens. Zo verdrietig. Het klinkt als een stolsel. Die herken je aan hun leverachtige structuur en je kunt het 'weefsel' makkelijk uit elkaar trekken. Als je de vruchtzak verliest krijg je waarschijnlijk wel weeën, en de vruchtzak herken je meestal wel. Die ziet er echt anders uit. Sterkte!

Suus

4. miepens

miepens Fanatiek lid

Nov 24, 2009
    1,160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Dankjullie voor de informatie
    maar kan ik nog meer van zulke grote stolsels verwachten?? Ik heb totaal geen idee. Het zag er inderdaad erg leverachtig uit.

ik kon me al niet voorstellen dat dit het vruchtzakje was. daar was het te plat en te donker voor.

5. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

Jun 7, 2009
    514
    0
    0
    Miepens, iedere miskraam verloopt weer anders. Ik heb ook van die grote stolsels gehad, maar bij mij kwam het vruchtje uiteindelijk niet vanzelf. Als je het vruchtje gaat verliezen krijg je inderdaad wat wee-achtige krampen. Als het niet vanzelf komt blijf je die grote stolsels verliezen en heb je ondertussen krampen. Dan moet je wel echt even met je vk bellen hoor!
    Heel veel sterkte. Een miskraam ondergaan is zowel lichamelijk als psychisch geen pretje.

6. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    3,028
    2
    0
    Miepens, ik hoop dat het op gang gaat komen meid. Ik heb ook geen idee wat je kunt verwachten... Dit is ook mijn eerste mk... Heel veel sterkte in elk geval... Dikke knuffel

7. Flavour

Flavour Niet meer actief

Het is heel normaal om veel (grote) stolsels te verliezen. De baarmoeder probeert schoon te worden, dus komt er veel bloed vrij, en dat worden stolsels. Als het goed is, komt op een gegeven moment het vruchtzakje. Geen ibuprofen nemen, dat remt de weeën. Paracetamol mag wel. Een kruik helpt ook enigszins. Als je te veel pijn krijgt of echt te veel bloed gaat verliezen, en ook verzwakt raakt, bel dan meteen het ziekenhuis of de vk. Veel sterkte, nogmaals.

Suus

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik kreeg hier laatst van een verpleegkundige de raad om GEEN kruik te gebruiken: door de warmte gaan je bloedvaten meer open staan en ga je meer bloed verliezen dus...
    (Achteraf maar goed dat ik dat dus ook niet gedaan heb...)

Ook ik verloor veel en grote stolsels. Echt enorme hoeveelheden. Maar ik schijn een uitzondering te zijn met heel heftig bloedverlies, waardoor ik zelfs met de ambulance naar het ziekenhuis ben afgevoerd.
    Het vruchtje zelf was idd rond en zwaar. Ik weet niet of ik het zelf herkend zou hebben, de artsen hebben het voor mij tussen alle stolsels weggehaald en toen heb ik het meegekregen naar huis.

Maar die grote stolsels zijn dus echt wel normaal. Had hier echt het formaat van ping-pongballen en nog wel groter!

Sterkte ermee, rust goed uit, da kom je daarna ook aan het mentale stuk goed toe, (de grote huilbuien kwamen hier toen ik een beetje uitgerust raakte van de week).

9. Flavour

Flavour Niet meer actief

De gyn zei juist wel een kruik, zo zie je maar. Ik had het ook niet getrokken zonder.

10. miepens

miepens Fanatiek lid

Nov 24, 2009
    1,160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    mijn gyn zei zelfs dat ik onder een hete douche kon gaan staan. Ik heb alleen geen klodders meer verloren vandaag. Ik had gedacht dat wanneer ze zouden komen, het wel door zou zetten, maar dat is dus niet het geval. Wel wat bloed en af een toe een soort van krampje, maar niet pijnlijk ofzo.

Het is gewoon vervelend dat ik niet weet waar ik aan toe ben. Ik kan toch moeilijk de hele tijd binnen blijven??

Maandag heb ik in ieder geval een afspraak bij de gyn en dan gaan we het wel zien. Nu eerst maar eens het weekend zien door te komen.

11. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

Jan 6, 2008
    1,275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Vanaf donderdagmiddag verloor ik iets bloed, maar vanaf zaterdagochtend dus ook het vruchtzakje en daarna drie grote bloedproppen. Toch de vk gebelt en even langs geweest voor controle omdat ik toch redelijk veel bloed verloor. Voor de zekerheid doorgestuurd naar gyn en deze heeft het loszittende weefsel weggehaald (geen curretage, want bloeddruk en hb gehalte waren prima). Medicijnen meegekregen om de baarmoeder te laten samentrekken en vanaf vandaag eigenlijk niet zoveel bloed meer verloren. Dus als je toch veel bloed/stolsels blijft verliezen is het toch echt verstandig de vk in te schakelen. Onze vk vond het prima dat we vroeg belden, want voor hetzelfde geld had ik teveel bloed verloren en dan 's avonds met de ambu naar het ziekenhuis gemoeten en daar zit je ook niet op te wachten.

Sterkte in ieder geval.

12. amandalorena

Jan 20, 2011
    12
    0
    0
    schoenen winkel
    amstelveen
    ik heb afgelopen september ook een een mk gehad
    bij ging het vrij vlot het begon met rose bloed en daarna viel
    er ook een klodder uit so groot als me handpalm ong ik was bijna 7 weken zwanger .na dat die klodder eruit viel heb ik namkelijk zon 4 uurtjes soort van weeen gevoel gehad heel pijnlijk en nog bloed verlies zo 14 dagen sterkte

13. miepens

miepens Fanatiek lid

Nov 24, 2009
    1,160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Het lijkt er op dat ik zaterdag het vruchtje ben kwijt geraakt. Het was een soort van coconnetje. Heel hard/elastisch en heel anders van structuur dan die grote klodder.

Ik heb verder niet echt veel bloed meer verloren. En ook kwa krampen viel het me enorm mee. Het was wel meer dan een normale menstruatie, maar het was goed uit te houden. Raar dat het alleen nu nog niet helemaal over is. Dus ik denk dat ik nog wel wat bloed/klodders kwijt moet.

Vanmiddag moet ik naar de gyn en dan zullen we zien of het inderdaad het vruchtje was en of er nog veel stolsels in mijn baarmoeder zitten.

Share This Page