Test is positief, ziekenuis zegt niet zwanger

Discussion in 'Miskraam' started by Laupa, Jan 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

Mar 7, 2009
    2,279
    0
    0
    Zie net dat je al clear blue gebruikt hebt. Vaag gedoe zeg allemaal. Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt, want die onzekerheid is ook niets zo. Misschien hebben ze in het ziekenhuis een foutje gemaakt ofzo (per ongeluk andermans urine, wat heel stom zou zijn natuurlijk, maar jouw testen zijn overduidelijk). En inderdaad je bent toch verzekerd voor bloedtesten.

2. Laupa

Laupa Actief lid

May 28, 2010
    218
    0
    0
    NULL
    Eindhoven
    Sinds afgelopen vrijdag ben ik smiddags flink misselijk, s'ochtends heb ik nergens last van.
    Ik heb net gebeld met mijn verzekering om te vragen hoe het zit met de vergoeding voor een bloedtest na een ivf behandeling.
    En omdat het ziekenhusi het niet nodig vind, vergoeden zij het niet.
    Ze vertelden me wel dat ik dan even naar de ha moest gaan, en als die een bloedtest wel nodig vind dan wordt het gewoon vergoed.
    Pfff...wat een gedoe allemaal:(

Ik weet wel dat als we dus niet zwanger zijn en we voor een volgende ivf behandeling moeten gaan, we toch echt naar een ander ziekenhuis gaan.

3. Lotte1

Lotte1 Actief lid

Sep 12, 2008
    346
    0
    0
    Wat een vreemd verhaal.
    Die testen zeggen genoeg lijkt me.
    Er moet in het ziekenhuis wel een fout gemaakt zijn, of inderdaad minder gevoelige testen.
    Goed dat je even langs de ha gaat.
    Ik ben benieuwd.

4. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Je bent echt wel zwanger hoor!

Ik had op 2 februari mijn eerste positieve test, direct naar het ziekenhuis gebeld ivm een kuur provera die ik had gehad. Kreeg te horen dat de test positief aangaf door de progesteron.. Mocht de volgende dag langskomen voor een urinetest, en de dag dáárna voor een echo.

Dus op 3 feb naar 't ziekenhuis, daar een test gedaan, zou de volgende dag de uitslag krijgen (bij de echo).

4 feb, lig in die stoel voor de echo, vertel de FA dat ik inmiddels al 4 positieve testen had. Op de echo was niks te zien, alleen verdikt baarmoederslijm, en ze dacht dat ik gewoon een late eisprong had gehad en een week later wel ongi zou worden. Urinetest van de dag ervoor was ook negatief, dus ik kon op geen enkele manier zwanger zijn volgens hun. Mocht wel voor ze zekerheid m'n bloed laten controleren (zodat ik zeker wist dat ik niet zwanger zou zijn), en die gaf aan dat m'n HCG 59 was. Nog erg laag, maar wel zwanger! Maar ik moest er maar vanuit gaan dat het niet goed zat.. bladiebla.

2 weken later had ik weer een afspraak, eerste wat de FA zegt: "neem aan dat je ongesteld bent geworden?" Nou, nee, testen worden wel steeds duidelijker, dus ik ben gewoon zwanger hoor, wat jullie ook mogen zeggen :D.
    Ze geloofde 't pas toen ze de echo zag, en ik daadwerkelijk wél zwanger bleek te zijn. Meisje is inmiddels 3,5 maand :)

Tja, je testen worden steeds duidelijker, dus me dunkt dat je je niet teveel moet aantrekken van wat ze in 't ziekenhuis zeggen.. Die testen daar reageren niet zo vlot, en als ze je geen zekerheid willen geven met een bloedtest.. Tja, dan beweren zij maar lekker dat je niet zwanger bent, en mogen ze lekker voor l*l staan bij een echo ;)

5. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Oh, en 't is niet heel toevallig bij 't scheperziekenhuis, ofwel? ;) Daar zijn sommige mensen namelijk echt wel toe aan een opfriscursus en een cursus in hoe ze ook moeten luisteren naar mensen en niet alleen er vanuit gaan dat ZIJ alles weten..

6. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,467
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Theoretisch zou het kunnen: urine-test positief, bloedtest negatief, maar de test die jij laat zien is voor mijn gevoel veel te positief daarvoor.
    Volgens mij ben je gewoon zwanger en moet het ziekenhuis betere urine-testen gaan kopen.
    Hoop dat de bloedtest bij de huisarts snel uitsluitsel geeft!

7. Wijfie79

Wijfie79 Actief lid

Oct 15, 2010
    208
    1
    0
    Zuid-Holland
    Nou meid, als jij niet zwanger bent, dan eet ik vanavond mijn schoenen op...!!! :D:D:D

Please be pregnant.... Please be pregnant.... Please be pregnant.... Rubber smaakt niet zo lekker namelijk. :D:D:D

8. verrassingsei

verrassingsei Fanatiek lid

Jan 24, 2010
    1,751
    0
    0

whahahaha, hier moest ik dus heel erg om lachen:D:D

*ontopic* Die testen lijken mij overduidelijk hoor!

9. Laupa

Laupa Actief lid

May 28, 2010
    218
    0
    0
    NULL
    Eindhoven
    Ik heb net nog een kv2v5 gedaan en weer zo'n super duidelijke streep. Dus ik denk ook echt dat ze in het ziekenhuis testen hebben die pas aangeven dat je zwanger bent op het moment dat je eigenlijk moet bevallen ofzo.

Wat ik dus echt te gek voor woorden vind is dat ze een bloedtest gewoon niet doen.
    Maar ja, ik ga zometeen naar de HA en dan maar even kijken wat die ervan zegt.

Zo stom, ik voel me nu zo'n zeur :)
    Maar ik hoop jullie vandaag of morgen te kunnen vertellen dat de thuistesten het goed hadden.

:D

10. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Dat wil ik zien:D:D

11. patje20

patje20 Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,871
    13
    38
    Female
    Ergens in de polder

Moest hier ook wel ff om lachen hoor..!!
    Maar ja in dat ziekenhuis zijn het gewoon prutsers.. of om in de zelfde sfeer te blijven schoenpoetsers :D

12. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

Apr 16, 2008
    2,099
    0
    0
    Nou je bent helemaal geen zeur hoor! Het is toch raar dat zo'n ziekenhuis er alles aan doet om jou te helpen zwanger te worden, en dan ben je het volgens je eigen testen en willen ze het niet eens nader bekijken?? En al kost zo'n bloedtest geld, dan sturen ze maar een rekening als je ongelijk hebt ofzo, zo'n godsvermogen zal het ook weer niet kosten. Ben heel benieuwd wat de huisarts doet, die doet wellicht ook nog even een urinetestje.

13. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,467
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Enne... zo duur is een bloedtest helemaal niet hoor (sprak de medisch analist uit ervaring).
    Ongelooflijk rare houding van je ziekenhuis!

14. Laupa

Laupa Actief lid

May 28, 2010
    218
    0
    0
    NULL
    Eindhoven
    Al had ik hem zelf moeten betalen mocht het ziekenhuis toch gelijk hebben, had ik geen probleem gevonden hoor.
    Maar het gaat me nu eigenlijk om de hele houding van het zkh, zo van: wacht nog maar gewoon een tijdje en kom eind van de week of volgende week een keertje terug.

Tijdens de info middag voordat we aan de ivf behandeling begonnen, werd er gezegd dat ze zo goed wisten hoe zwaar het was en dan vooral die laatste weken met de spanning van is het gelukt of niet.
    Ja duh, dat blijkt wel weer:D
    Nee hoor, nu wordt er gezegd, wacht maar gewoon rustig af. Jippie, had ik net zin in;)

Maar gelukkig mag ik dadelijk naar de ha, kan ik tenminste weer even mijn verhaal kwijt en dan hoop ik dat die me wat meer duidelijkheid kan geven.
    Op 25-1 hebben we weer een afspraak in het ziekenhuis, dan zal ik zeker even vertellen wat ik ervan vind dat ze zo moeilijk doen met die testen en dan vooral met die bloedtest.

Ik baal hier echt van, want tot nu toe had ik zo'n fijn gevoel bij dit ziekenhuis. Maar dat is nu dus niet meer zo....

Hoe is het eigenlijk na een IVF behandeling, blijf je dan al die maanden in het ziekenhuis onder controle of mag je ook gewoon naar een verloskundige?

15. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Nee, dat hoeft niet perse. Als je geen medische indicatie hebt voor wat betreft je zwangerschap c.q. bevalling, mag je gewoon naar de verloskundige toe.

De eisen met betrekking tot het krijgen van een medische indicatie zijn sinds kort een stuk strenger geworden.

Ik zat bijvoorbeeld eerst (ten tijde van mijn IUI-behandeling) bij het streekziekenhuis in onze woonplaats. De gynaecoloog daar zei dat als ik zwanger zou zijn, ik sowieso onder behandeling zou blijven van een gynaecoloog. Dit in verband met mijn kleine lengte (1.55 m).
    Echter, de IVF- en ICSI-behandeling heb ik in het UMCG gevolgd. En de artsen daar zeiden dat ik gewoon bij een verloskundige onder behandeling mocht. Een kleine lengte is geen medische indicatie meer tegenwoordig. Het wordt een ander verhaal als blijkt dat ik een smal bekken heb. Dan kom ik wel weer onder behandeling van de gynaecoloog.

Wat betreft je testen:
    Ik vind het ook zeer vreemd hoor. Begin haast te vermoeden dat je ziekenhuis jouw urine heeft verwisseld met dat van iemand anders? Ik vind het allemaal zo vaag namelijk.
    Het komt overduidelijk ook niet meer van de Pregnyl. Dus hoe je het wendt of keert: je bent in mijn ogen gewoon zwanger hoor.
    Ben blij dat je huisarts je wel wil helpen met een bloedtest. Hou je ons op de hoogte?

16. Lotte1

Lotte1 Actief lid

Sep 12, 2008
    346
    0
    0
    Juist in zo'n ziekenhuis zouden ze inderdaad moeten weten hoe slopend die wacht weken zijn.
    Ik vind het maar raar hoor.

Volgens mij mag je voor de controles gewoon naar de vk.
    Ik ken iemand die ook een beetje hulp heeft gehad met zwanger worden en die gewoon in huis bevallen is.

17. berbel

berbel Fanatiek lid

Nov 25, 2005
    2,800
    96
    48
    Neem wat urine mee, misschien kan de huisarts nog een zwangerschapstest doen.

18. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Zeker idioot ja, hoop dat je HA wel meedenkt.

Zelf geen ervaring met behandelingen etc, maar van mijn vriendin weet ik dat ze na (ik meen) het eerste trimester naar de VK mocht en hoefde ze in principe niet meer naar de gyn.... uiteindelijk wel weer ivm stuitligging en geplande keizersnede.

Gefeliciteerd in ieder geval... ziet er allemaal echt heel positief uit hoor.

19. Tinkerbell1987

Tinkerbell1987 Fanatiek lid

Nov 22, 2010
    1,195
    548
    113
    Female
    nou dat lijkt me toch ook wel zwanger zo aan je testen te zien,
    en als het al vroeg mis gegaan zou zijn worden je testen toch ook niet donkerer.

ik denk dat je gewoon zwanger bent.

20. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,467
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Na IVF krijg je bij ons in het ziekenhuis je eerste echo. Geloof een week of 8. Als daaruit blijkt dat alles goed is kun je daarna gewoon naar een eigen verloskundige.

Share This Page