Hoi, Ik zit vandaag helemaal in een dip. Ik ben altijd erg sportief geweest, heb op topniveau gesport en ben dus altijd slank/gespierd geweest. Sinds een paar maanden ben ik gestopt met sporten (wegens verhuizing, studie enz) en ben ik dus ongeveer 6 á 7 kilo aangekomen. Omdat we nu sinds 3 maanden proberen zwanger te raken zit ik heel erg in een dubio wat ik moet doen. Ik voel me verschrikkelijk omdat ik dikker en dikker wordt (voor mjin gevoel..) en hartstikke graag wil sporten. Maar ik ben bang dat dit niet bevorderlijk is voor het zwanger raken of dat het totaal geen nut heeft want stel dat ik deze maand (of die erna) weer zwanger ben? Ook vind ik het moeilijk om af te vallen zonder veel te gaan/mogen sporten, wat en hoeveel mag ik eten? Het stomme is, ik snoep amper en we eten (mijn vriend is ook topsporter) altijd gezond. Het komt dus echt doordat ik gestopt ben met sporten (en de pil niet meer slik?).. Is er hier iemand met goede tips? En kan iemand mij meer vertellen over afvallen tijdens het zwanger worden, is dit slecht? Liefs
Nee hoor, je mag gewoon sporten tijdens je zwangerschap. Goed bewegen is juist goed ook tijdens een zwangerschap. Alleen je moet na je lichaam luisteren, als je lichaam moe is moet je ook gewoon echt stoppen. Als je eventueel zwanger bent kan je wel aan de dokter vragen welke sporten wel en niet mag.
He He... Mischien dat je lichaam even moet wennen aan het wat minder snel verbranden van het eten. En als je nog steeds dezelfde hoeveelheid eet als toen je heel veel sporten zal je nu idd aankomen. Omdat je het normaal gesproken verbranden. Dus ik zou dan als je niet van plan bent meer om zoveel te sporten minder eten. Wel gezond maar niet zo veel brood en aardappels en rijst. Maar lekker veel groenten en fruit. Groetjess marit