cyclus na mirenaspiraal

Discussion in 'Zwanger worden' started by Kitty, Nov 19, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kitty

Kitty Actief lid

Nov 10, 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Hallo,

Ik word gek. Als je even hierodner bekijkt vind ik het raar nu nog niet ongesteld te zijn. Ik ga steeds met een bang hart naar het toilet ( want ik voel mijn :evil: :evil: niet komen, heb nooit een krampje gehad) sinds ik zaterdagavond negatief testte.

Heeft er iemand ervaring na mirenaspiraal?

14-17 jaar: exact om de 28 dagen dat ik er zlfs mijn klok kon opzetten
    17 - 22: pil
    Pilstop: exact om de 28 dagen tot aan mijn zwangerschap
    mk: 2 dagen nagbloed, daarna terug cyclus 28 dagen
    na zwangerschap: 4 weken nabloeding, daarna mirenaspiraal
    Mirenaspiraal gedurende 10 maanden : geen bloeding, 1 dag bruinverlies om de jawel: 28 dagen

En dan sinds het verwijderen:
    - op 2 oktober verwijderd, 19 oktober ongesteld voor 5 dagen...

Ik word gek als ik jullie verhalen lees over superlange cyslussen of lang overtijd en neit zwanger. Ik ben dit nooit gewend geweest van mezelf. Kan dit dan zomaar ineens veranderen. Of zouden jullie eind deze week nog eens testen als er geen ongi komt?

Thx, ik word er gek van...

Liefs, Kitty

2. Niet meer actief

wow dat is nogal een lijst.
    je cyclus kan nu best eens goed in de war zijn..
    klinkt rot en makkelijk maar afwachten is maar t enige dat je doen kan..
    of rond woensdag nog een test doen..
    is mirenaspiraal die met of zonder afgevend hormoon?

3. Kitty

Kitty Actief lid

Nov 10, 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Met afgevend hormoon. Heb net de site ervan bezocht en die zegt dat je geen cyclusverandering zou ondervinden.

tja, daar ben ik dan momenteel het tegendeelvan aan het bewijzen...

Kitty

4. Niet meer actief

veel vrouwen ondervinden vervelende cyclustaferelen na het stoppen met de anticonceptie.heb hier zelf gelukkig geen last van gehad.ik zou t nog even een weekje aankijken.hoe lang zou je volgens jouw berekeningen ongeveer overtijd zijn nu?

5. greetje82

greetje82 Bekend lid

Jul 11, 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    Ja dat je geen cyclus veranderingen zou hebben na de mirena, was in mijn geval dus ook niet waar.
    Het heeft bij mij 5 maanden geduurt voor ik weer ongesteld werd, ik heb wel direct na het verwijderen van de Mirena een bloeding gehad....maar dat was het dus.
    Uiteindelijk heb ik van de huisarts een hormonenkuur van 10 dagen gehad om de ongie op te wekken en vanaf toen had ik weer gewoon een cyclus van 28 dagen.(weet niet meer hoe dat middeltje heet)
    Ik heb trouwens nu wel weer een Mirena, maar laat me de volgende keer als het weer zo is niet weer zo lang afschepen door mijn HA.
    Dus als het te lang duurt gewoon naar je HA gaan.

6. MamaTanja

MamaTanja Lid

Oct 29, 2007
    30
    0
    0
    hoofddorp
    ik heb mijn mirena spiraal er 30 oktober uitgehaald..
    en ik ben tot nu toe nog steeds niet ongi..
    dus ik denk dat mijn cyclus wel gewoon door gaat..
    wel heb ik last van stemmingswisselingen duiziligheid en ben erg moe .. ik weet nu niet als dat komt door het verwijderen van de spiraal of dat het wat anders is.

groetjes

7. zico

zico VIP lid

Sep 28, 2006
    6,336
    0
    0
    belgische kempen
    Ik heb 9 jaar een mirenaspiraal gehad en vond het zeer goed. Ik zal deze ook terug nemen als ik bevallen zou zijn na ons 3 de kindje.
    Enkel als je ze laat verwijderen voor terug een kleintje moet je op enkele weken wachten voor je cyclus terug inorde is.
    Heeft ongeveer een 1/2 jaar geduurd voor m'n cyclus terug inorde was als voor de mirenaspiraal

Als je vragen hebt mag je ze gerust stellen ;)

Share This Page