direct vruchtbaar na je menstruatie, mogelijk of?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lil, 28 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lil

lil Bekend lid

3 apr 2014
    766
    0
    0
    Arnhem
    Ik zit de datum van de bevruchting uit te rekenen. ( dat soort dingen ga je doen als je je verveeld )

Nu het volgende

23/24 februari was mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie,
    2 maart hadden we een gemeenschap, en 4e ook.
    Maar als je pas vruchtbaar bent ongeveer 2 weken na je menstruatie.
    Dan klopt er vrij weinig van mijn meest vruchtbare dagen. (of ik ben een gemeenschap vergeten te registreren in me app.

volgens de rekensom die je via deze pagina kan doen, was mijn meest vruchtbare dag rond 14 maart?

Zou het kunnen dat je eerder vruchtbaar bent oftewel direct na je menstruatie?

2. violetta

violetta Niet meer actief

Sommige vrouwen hebben "afwijkende" cyclussen tegenover de gemiddelde 28 dagen. En ook is de ei sprong niet standaard bij iedereen op dezelfde dag.
    Maar als je zwanger bent tellen ze toch vanaf je eerste menstrustiedag omdat deze wel zeker is (en eisprong niet). En bij echo berekenen ze dan door middel van de grootte hoever je dan ongeveer bent.

Wil je zelf graag je eisprong weten? Want bij VK zullen ze dit niet belangrijkste vinden.
    Ik heb icsi gehad dus weet wanneer precies bevruchting was en toch tellen ze in zkh volgens de afmeting embryo.

3. lil

lil Bekend lid

3 apr 2014
    766
    0
    0
    Arnhem
    Nee de vk vind dit ook niet interessant hun nemen alleen de eerste dag van je laatste menstruatie. Met de echo kwam deze precies overeen met het termijn dat ik nu ben.
    Alleen ze zegge altijd dat je de eerste 2 weken gratis erbij krijgt. omdat je in de 1e week ongesteld bent, en de 2e ?

4. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Eind tweede ben je dus vruchtbaar, mits jij heel precies een cyclus van 28 hebt en dan ook nog heel precies op de 14e dag je eisprong.
    En die data's zijn bij elke vrouw anders.
    Ook kan zaad soms tot 5 dagen overleven in de eileider wachtend op je eitje, en nadat het bevrucht is kan het bevruchte eitje soms ook weer enkele dagen wachten tot het innesteld.

Dat kan allemaal. Om het je nog even makkelijker te maken met uitrekenen ;)

5. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Violetta, ik ben zwanger middels ivf en hier rekenen ze vanaf de dag van de punctie. Niet vanaf de grootte van het embryo. De punctie is ook een soort van eisprong dan.
    En van die datum pakken ze de twee weken ervoor als zijnde startdatum zwangerschap.

Mijn kindje is groot en volgens de metingen en de computer/echo ben ik 34,3 weken zwanger.
    Maar ze zeggen dat ik gewoon 30,3 ben. Ze houden dus de punctie datum aan. En tja, eerder was die er echt niet haha. Dat verteld de foto van ons klompje cellen voordat het werd ingebracht ;)

6. lil

lil Bekend lid

3 apr 2014
    766
    0
    0
    Arnhem
    Wat zit dat toch allemaal last.
    Maar eigelijk is niet niet mogelijk om bevoordeeld de laatste dag dat je nog ongesteld bent (licht) gelijk een eicel te kunnen bevruchten, want die komt pas 1 week of afhankelijk van je cyclus 2 weken na de laaste dag van je menstruatie? Of telt het dan van je eerste dag whaaa haha

7. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Je telt vanaf de eerste dag.

Dan gaat je follikel/eitje groeien al. Hij springt dan zo ongeveer 14 dagen later.
    Dus als jij de eerste week ongesteld bent ben je dus inderdaad een week na de laatste dag van je menstruatie vruchtbaar ( maar vooral eerder he hihi)

8. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    komt na 14 dagen na de eerste dag van je menstruatie, start menstruatie is dag 1, eisprong dag 14. geen zwangerschap dan 14 dagen later dag 28 menstruatie... let wel dit is strikt genomen de perfecte cyclus. hier rekenen ze mee, maar weinig vrouwen zijn zo perfect.

9. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Wat is de lengte van je cyclus dan?

24 februari + 14 dagen (voor eisprong) kom je niet uit op 14 maart.

In ieder geval ben je zo wel de tijd doorgekomen haha. Je verveelde je toch? ;)

10. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Eerste dag van je laatste menstruatie: 24 februari 2014
    Een beetje vruchtbaar: 7 maart 2014
    Vruchtbaar: 8 maart 2014
    Erg vruchtbaar: 9 maart 2014
    Eisprong: 10 maart 2014
    Innesteldag: 15 maart 2014
    Vanaf hier kun je testen: 24 maart 2014
    Vermoedelijke bevallingsdatum: 1 december 2014

11. lil

lil Bekend lid

3 apr 2014
    766
    0
    0
    Arnhem
    Nou dat was eerst mijn berekening MI87
    maar ik ben 30 november uitgerekend... dus het was de 23e dan?

Het is dus eigelijk duidelijk dat als je maandag ongesteld bent ( die ongeveer wel n weekje duurt ) en je die zondag seks hebt, je daarvan niet zwanger kan worden? Ja toch ??? :)

Ik heb nooit bijgehouden hoeveel dagen mijn cyclus was, eerst was die altijd rond de 29/30 dagen maar ik was er niet zo mee bezig.
    Maar nu wil ik wel eens weten hoe dat zit :p

Maar inderdaad vermaken doe ik me prima, alleen dat rekenen bezorgt je ook hoofdpijn haha

12. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    1 december of 30 november. Dat ligt toch wel heel dicht bij elkaar. Dus het kan nog steeds gewoon kloppen hoor ;)

Deel Deze Pagina