hai, Ik heb al enige maanden lang verschillende ovulatie testen gedaan van verschillende merken en ik krijg NOOIT een positieve uitkomst. Ik heb zelfs al 2 maanden lang bijna de gehele maand lang de testen uitgevoerd (duur!!) Ik volg de aanwijzing op de verpakking en maak me enigzins zorgen. Ik lees op wikipedia dat LH ook bijdraagt aan het innestelen. is er misschien iemand op dit forum die hier meer over weet? en hoe zou ik dit kunnen laten nakijken bij bv mijn gynaecoloog? Ik heb wel een eisprong: dit hebben we al een paar keer kunnen zien via een inwendige echo. ook toen geen positieve test. Helaas tot nog toe zonder zwanger te geraken... ik heb wel een paar keer het idee gehad dat ik zwanger was en weleens een paar dagen over tijd. daarna bij al deze keren een hele zware menstruatie gehad. dank voor de reactie! Ik heb een zoekopdracht uitgevoerd op dit forum maar hier niets over kunnen vinden dus sorry als dit al eens eerder gevraagd is
Die zware menstruatie had ik afgelopen maand ook, dus zou dat ook denken ja. Je weet het nooit zeker, maar dat voel je zelf het beste denk ik. Misschien heb je wel een korte piek. Stel jij test altijd in de ochtend en je piekt in de avond, dan mis je hem. En misschien heb je gewoon geen hoge piek. Ik zou je niet gelijk drukmaken. Je hebt een eisprong, dus dat is goed. En volgens mij zorgt niet het lh-hormoon voor innestelen, maar progestron. Volgens mij zorgt lh alleen voor je eisprong. Die heb je, dus dat is goed! Ik weet natuurlijk neit of ik het goed heb, maar ik zou Wikipedia ook niet klakkeloos geloven hoor, want dat wordt ook door jan en alleman aangepast. En een afgestoten vruchtje kan allerlei redenen hebben. De nesteling niet goed, in de basis een afwijking, te late innesteling etc. Misschien heb je tot nu toe gewoon domme pech gehad. Succes en hopenlijk snel een eitje dat goed is en blijft zitten!
Hai babke, Dank voor je reactie. Ik wacht het even af. het lijkt nu of ik en heeeeel licht streepje zag dus... aan de slag het artikel op wikipedia was zeer informatief. ik zet het hier even neer voor de geintereseerden: . This 'LH surge' triggers ovulation, thereby not only releasing the egg but also initiating the conversion of the residual follicle into a corpus luteum that, in turn, produces progesterone to prepare the endometrium for a possible implantation. LH is necessary to maintain luteal function for the first two weeks. In case of a pregnancy, luteal function will be further maintained by the action of hCG (a hormone very similar to LH) from the newly established pregnancy. LH supports theca cells in the ovary that provide androgens and hormonal precursors for estradiol production. Luteinizing hormone - Wikipedia, the free encyclopedia succes iedereen!