Heei meiden, Ik heb wat advies nodig.. We zitten nu in ronde 9 voor 1e kindje, en ik zit te twijfelen om wel/niet ovulatietesten te gaan gebruiken.. De reden dat ik twijfel is dat ik er eigenlijk niet teveel mee bezig wil zijn.. Mijn cyclus is erg regelmatig (zie onderschrift) en dus ga ik er vanuit dat er ergens halverwege ook een eisprong is. Heb meestal ergens rond dag 13/14 wel krampen schuin onderin m'n buik, maar dat duurt langer als eisprong (aantal dagen).. We klussen vanaf dat m'n ongi weg is tot zeker 2 weken daarna meestal om de dag, soms iets minder, soms iets meer, in de laatste week soms ook nog wat, maar dan is mijn libido wat minder hoog.. Ik vraag me dus af of het zin heeft, omdat het precies weten van mijn eisprong niet echt dingen zal veranderen aan ons 'klusprogramma' Dus ik vraag me af of ik er dan wel aan moet beginnen omdat je dan toch elke dag er bewust mee bezig bent.. Aan de andere kant begin ik ongeduldig te worden, wil het zo graag.. En ergens in mijn hoofd vraag ik me af of ik uberhaupt wel een eisprong heb.. Dus graag jullie advies
Ik heb het 1x gedaan omdat ik wilde weten of de ovulatietest mijn gevoel bevestigde. En dat deed ie haha. Nu weet ik dus dat ik inderdaad op dag 1, tegelijk met de krampen, een positieve ovulatietest heb en dat ik ergens die dagen dus mijn eisprong heb. Ik heb trouwens van dag 10 tot 13/14 buikpijn en op dag 12 is dit het heftigst en toen was de test ook knalpositief. Dus je kunt zeker wel meerdere dagen krampen hebben. Ik wilde het gewoon 1x doen om even mijn gevoel bevestigd te hebben, maar heb nu niet de behoefte om het iedere cyclus te doen. Dit komt natuurlijk ook doordat ik nog maar net bezig ben.
ik ben zwanger geraakt door ovulatie testen... je eisprong kan ook wat later of eerder zijn he. wij deden het in het begin ook om de dag zonder succes toen ovulatie test gedaan en er 2,5 dag tussen laten zitten waar het zaad van mijn vent wat meer tijd had om te herstellen en tot 2 x toe ben ik zo zwanger geraakt
Misschien kun je eerst eens beginnen met temperaturen? Zo kun je ook kijken of je een eisprong hebt en omdat je cyclus lekker regelmatig is, zou die ook elke keer wel rond dezelfde dag zijn. Persoonlijk vindt ik temperaturen een fijne manier om er achter te komen wanneer mijn eisprong was en dan kan ik ook gelijk zien of we die maand wel juist geklust hebben en hoef ik dus niet voor niets hoop te hebben. Zelf voel ik mijn eisprong ook heel goed. Ik heb dan één dag hele felle pijn in mijn linker of rechter zij. Toch is het fijn dat mijn temperatuur iedere keer weer bevestigd dat het mijn eisprong is.
ik ben echt een voorstander van ovu testen. ik heb ook een regelmatige cyclus net al jij. na 6 rondes toch maar gedaan. ging ervan uit dat ik op dag 14 (cyclus van 28) mijn ovu had. maar dat valt bij mij pas op dag 18 en 10 dagen daarna nod. dus ja ik was al gestopt om elke dag te klussen terwijl mijn ovu nog plaats moest vinden. dus zeker een rede om het een keer te doen. is het bij jou gewoon in het midden kun je evt. stoppen. succes. p.s. de testen van zwangerenkids.nl heb ik goede ervaringen mee. niet duur en makkelijk (dipstick)
Het doen van ovulatietesten geeft mij wat rust. Tevens heb ik mijn eisprong gevonden, en dat vind ik een fijn gevoel om te weten dat die er is.. Je kan het altijd een maandje proberen. Baadt het niet dan schaadt het niet... Khad dipsticks van sensitest. Simpel en niet duur.. Succes
Bedankt voor de reacties. Tempen is voor mij niet handig aangezien ik een slaapstoornis heb en dus niet elke dag op hetzelfde tijdstip kan temperaturen.. Ik denk als het deze maand niet raak is, ik eens een maandje ga proberen met ovulatie testen.. Dan ben ik in ieder geval gerust gesteld als er een eisprong is en weet ik ook ongeveer wanneer.. Bedankt voor jullie advies! Ben weer wat wijzer geworden in ieder geval