Goedemorgen, Ik maak me een beetje zorgen. Ik ben 18 weken en 5 dagen zwanger van ons tweede kindje. Vanaf week 16 voel ik de kleine goed bewegen. De laatste dagen is dit echter een stuk minder....!! Ik schrik er een beetje van, want ik voelde het echt al heel goed, het was heel actief. Kan het in dit stadium van de zwangerschap zo zijn, dat je het een periode minder kan voelen? Of moet ik me echt ongerust maken?
Goedenavond, we proberen zo snel mogelijk te reageren, maar blijkbaar ben ik nu de enige die de laatste weken actief is. Ik doe dit in mijn eigen tijd, naast mijn werk en gezin, dus het lukt niet altijd om de vragen snel te beantwoorden. Daarnaast beginnen we bij de vraag die onderaan staat en nog niet beantwoordt is. Alleen als we een vraag zien, waar bij gelijk actie ondernomen moet worden, beantwoorden we die eerder. En als het echt te lang duurt kan je altijd nog je eigen verloskundige of gynaecoloog bellen. Maar wat jouw vraag betreft hoef je je geen zorgen te maken. Tot 26 weken hoef je de baby niet elke dag te voelen. De baby is nu nog klein en kan in een bepaalde houding gaan liggen, waardoor je het weinig of niet voelt. Dit is voornamelijk in deze periode. Dus geen reden tot zorg. Succes! Groetjes Monique