Kraamzorg

Discussion in 'Zwangerschap' started by pinkellotje, Jan 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pinkellotje

pinkellotje Actief lid

Sep 19, 2006
    100
    0
    0
    Zeg, vanaf hoeveel weken(maanden) moet je kraamzorg aanvragen?
    Moet je dan ook je zorginstantie nog inlichten of doen hun dat ook?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,269
    6,800
    113
    Ik heb het via mijn zorgverzekering gedaan,

met 12 weken

3. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    1,807
    0
    36
    Haarlem
    Ik ook met 12 weken.

4. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Zo snel mogelijk... ik heb het na de eerste echo gedaan met 7 weken. Ik heb mn zorgverzekering eerst ff gebeld, hun hebben we toen opgegeven bij het kraamzorgbureau naar mijn keuze.

5. spooky

spooky Bekend lid

Mar 15, 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    ik was het vergeten en heb het met 17 weken gedaan via mijn verzekering

6. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    2,958
    0
    0
    mijn vk zegt voor de 16de week ...

7. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

Mar 23, 2006
    975
    0
    16
    zo snel mogelijk inderdaad, met name als je voorkeur voor een bureau hebt.
    Je moet sowieso je zorgverzekering op de hoogte stellen en meestal kun je wel een voorkeur opgeven als je die hebt.

8. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    1,864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    volgens mijn als je je zorg verzekeraar op de hoogte steld geven zij al aan dat je je bij een of ander kraam zorg ( meestal waar hun een contract mee hebben) aan kan melden...
    soms heb je de keus uit een paar instanties, maar zoals bij mijn had ik er maar 1 maar dat wist ik al...
    je kan bij de meeste zorgverzekeraars online aanmelden dat je zwangerbent dan krijg je vanzelf papieren thuis gestuurd met de nodige info... en ik denk ook wel over de kraambureau die hun adviseren...

succes groetjes Mandy

9. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Heb het vorige week gedaan ( was toen 24 weken). En dat is ruim op tijd.

10. mamain2007

Jul 23, 2006
    58
    0
    0
    Ik werd vriendelijk verzocht om voor de 16e week de kraamzorg aan te vragen, omdat ik het voor de 12e week al had gedaan kreeg ik bij de intake een leuk verassingspakketje, met knuffel, fotoalbum en badjasje, erg leuk, maar ik weet niet of dat overal is.
    Ik heb de kraamzorg via de thuiszorg westelijke mijnstreek.

11. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    In jou regio mss, over het algemeen is het rijkelijk laat hoor met 24 weken pas aanmelden. Grote kans dat je dan geen hulp of veel minder uren krijgt.

Om je aan te melden kun je gewoon je zorgverzekeraar bellen, zij regelen het verder..En anders vertellen ze je met wie ze een contract hebben afgesloten bij jou in de buurt en kun je zelf bellen...

12. Mist

Mist Fanatiek lid

Dec 18, 2006
    1,201
    1
    0
    Brabant
    Ik heb het met 6 weken aangevraagd, dat was niet goedgegaan en toen met 9 weken weer en toen paste ik er nog net tussen bij het kraamzorgbureau waar ik wilde dus wat dat betreft..

13. Marijntje

Marijntje Bekend lid

Nov 9, 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Ik heb het gewoon direct aangevraagt bij de kraamzorginstelling. Ik wist niet dat het via de zorgeverzekeraar moest. Maar ik ga ze komende week wel bellen ook mbt het kraampakket zodat ze die tzt kunnen opsturen. ben ook net veranderd van verzekeraar dus wilde sowieso even wachten. Hoop niet dat ik te laat ben.

Groetjes, Marijn

14. jane1984

jane1984 Actief lid

Jul 27, 2006
    115
    0
    0
    er is mij verteld dat je het voor 20 weken geregeld moet hebben
    ik heb 2 weken terug de zorgverzekering gebeld en ben afgelopen vrijdeg gebelt door het kraambureau.

ze komen morgen al voor een intake ik dacht dat ze pas met 7 maanden zouden komen maar zal morgen wel horen hoe het zit.

groetjes jane

15. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

Jun 20, 2006
    2,046
    0
    0
    Flevoland
    Mij is verteld voor de 16 weken..heb het via zorgverzekering gedaan..

Britt

16. zorra

zorra Fanatiek lid

Jun 16, 2006
    3,353
    0
    0
    Per regio en kraamzorg instantie verschilt het weer, het beste is dus om even te kijken wat voor jou van toepassing is. Maar vaak willen ze wel zo snel mogelijk omdat je anders de kans loopt dat ze geen zorg kunnen verlenen tegen die tijd.

17. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

mij is verteld dat als je een voorkeur voor een bureasu hebt dat je het dan voor de 16 weken aangevraagd moet hebben. omdat ze je anders gewoon eigenhandig indelen bij een bureau waar je misschien helemaal niet bij terecht wilt komen.

18. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

Jun 20, 2006
    2,046
    0
    0
    Flevoland
    En denk eraan dat je in de zomervakantie gaat bevallen.

19. Springboon

Springboon VIP lid

Oct 9, 2006
    8,278
    1,834
    113
    Female
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    ik heb het gisteren aangevraagd bij de zorgverzekering.
    ik kon kiezen uit 3 kraamzorginstanties, maar heb voor mijn gevoel de 'beste' gekozen :)

20. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

Aug 26, 2006
    1,442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Gewoon zo snel mogelijk regelen, ik heb het meteen nadat ik de eerste keer bij de vk was geregeld. Achteraf bleek ik toen pas 5 weken zwanger, maar ik heb met 13 weken de juiste uitgerekende datum doorgebeld.
    Ik heb het kraamcentrum opgebeld, en die zeiden wat ik verder moest doen. Dus de verzekering bellen.

Share This Page