Hoi meiden, Gisteravond om 7 uur kreeg ik mijn eerste buikweeen. Om half 12 toch maar even voor de zekerheid de verloskundige gebeld, die kwam vrijwel meteen. Ze ging toucheren en ze voelde dat ik 2 centimeter ontsluiting had. Toch wilde ze dat ik naar het ziekenhuis ging om te laten kijken hoe het met de toestand van die kleine gesteld was. We kwamen om 1 uur vanacht aan in het ziekenhuis en ik werd aan de ctg gelegd. Die kleine deed het goed en ik had om de 2 minuten behoorlijke weeen. Er werd bloed afgenomen en ik moest urine inleveren om te kijken of ik misschien een bacterieele infectie bij me droeg die er dan misschien voor zorgde dat ik nu al weeen had. Gelukkig waren de uitslagen goed. Ik kreeg om half 3 vanacht nog even een echo om te kijken of ik nog genoeg vruchtwater had en ook dat zat goed. Ik moest ter observatie een nacht in het ziekenhuis blijven om te kijken of de weeen door zouden zetten. De weeen stopten halverwege de nacht en vanmorgen om 8 uur werd ik nog weer even aan het ctg gelegd om te kijken hoe de toestand er nu voor stond, de weeen waren bijna helemaal afgezwakt Ze stelden voor om toch maar gewoon naar huis te gaan en het gewoon maar af te wachten. Ik heb nu dus helemaal geen weeen meer raar maar waar. Het is voor die kleine beter als hij nog 2 weken blijft zitten, maar toch is het behoorlijk gek allemaal. Ik moest mijn verhaal even kwijt. Liefs Mariska
ja dat is inderdaad een gek verhaal. dit heb ik ook echter nog nooit gehoord! in ieder geval succes ermee en hopelijk blijft de kleine nog eventjes waar ze moet!
Nou, ik heb er wel eens van gehoord. De weeen kunnen nu eenmaal eerder beginnen. Maar ik had eigenlijk liever gezien dat ze je nog even in het ziekenhuis hadden gehouden. Vooral omdat je ontsluiting hebt. Meteen naar het ziekenhuis gaan als je weer iets voelt he? En hou je maar lekker rustig. Die kleine mag er nog even niet uit!
Mijn ontsluiting is er nog steeds. Maar de rede waarom ik naar huis mocht is dat ze geen weeenactiviteit meer konden waarnemen, en ja ze houden geen kostgangers in het ziekenhuis. Ik hoop dat het de volgende keer wel doorzet want die onzekerheid is ook niet echt prettig. Maar goed, ik hou me eigen lekker rustig, vooral met het warme weer is dit helemaal geen straf Liefs Mariska
hopen dat ie nog ff blijft zitten! heb tot nu toenog geen wee of harde buiken gehad (denk ik) kan je als je ontsluiting heb geen infectie oplopen?
Jeetje wat een verhaal, ik hoop dat jullie je niet te veel ongerust hebben gemaakt. Bij mij zijn ze ook bang dat het te vroeg gaat komen omdat bij mijn moeder toen ze zwanger was van mijn zus ook met 35 weken geboren is. en vervolgens is de oudste van mijn zus ook met 35 weken geboren geworden. Ik wens je heel veel succes met je laatste loodjes. Liefs nance158
zo "raar" is het allemaal niet hoor.... ik had met 31 wkn al heftige weeën waarvoor ik de vk had gebeld, en ook zij kwam heel erg snel, constateerde 3 cm en stuurde me ook door naar het zh voor echo en ct... echo was, goed, genoeg vruchtwater etc...ctg gaven idd weeën aan die gelukkig in de nacht weer afnamen, en later in de ochtend mocht ik gelukkig naar huis omdat alles weer "normaal" was.... helaas heb ik vanaf toen regelmatig "weeën" gehad maar heb ik niet meer de vk gebeld omdat het elke keer weer "afzakte' pas de laatste dag heb ik uiteindelijk toen ik meer dan 2 uur om de 2 min. weeën had de vk gebeld, en die stuurde me ook toen weer door naar het zh waar ze me vliezen doorprikte en een half uur later uiteindelijk de kleine werd geboren... moraal van bovenstaand verhaal het zal nog wel vaker kunnen voorkomen meid dat je "weeën" hebt, maar die in de loop van de dag-avond-nacht weer afzakken.... succes en bij deze alvast een fijne bevalling toegewenst (over pakweg 2 wkn)
wanneer je ontsluiting hebt, gaat deze niet meer weg, is het teken dat de baarmoedermond verweekt en geopend is..... veel vrouwen lopen vaak zonder dat ze het weten met ontsluiting, en het geeft helemaal niets, is gewoon een teken dat de baarmoedermond al wat verweekt is,en die paar cm die je dan al hebt hoef je niet meer voor te "vechten" is dus alleen maar "mooi meegenomen" maar levert verder geen problemen of gevaar o.i.d. op.... ik zelf was hondsblij dat ik de ochtend erna weer naar huis mocht en dat de weeën af waren genomen (was natuurlijk veel te vroeg) heb ook alles op alles gezet dat ik z.s.m. weer naar huis mocht (woon 1 min. bij het zh vandaan) met de belofte direct te bellen wanneer ik weer "weeën" had en of direct naar het zh zou gaan.... er werd me wel ook op het hart gedrukt niet "krampachtig" niets meer te gaan doen, gewoon lekker rustig aan en me niet te veel zorgen maken...(wat ik ook niet deed)... gr.smoekie
Zoë is ondanks dat ik "eerder" had verwacht uiteindelijk toch nog met 39 wkn geboren.... dus het zegt allemaal helemaal niets, je bent enkel helemaal gebroken als je weer eens zo'n dag en nacht hebt gehad met "weeën" die uiteindelijk weer "afzakte"... maar de bevalling zelf is dan ook zo verschrikkelijk vlug gegaan, de dag van liep ik in de super de boer met om de 20 min weeën maar toch voelde deze heftiger aan dan de andere want ik moest echt ff stoppen om ze "op te vangen" (rare gezichten om me heen kijkend uiteraard alsof ze bang waren dat ik daar ter plekke zou bevallen)... toen maar zo snel mogelijk de boodschappen gedaan en naar huis toe...thuis de boel opgeruimd omdat mijn "gevoel" anders zei dit keer, en idd einde van de middag begin avond toch maar de vk gebeld omdat ze aan bleven houden en niet afzakte maar in hevigheid toe bleven nemen...dus tja doorgestuurd naar zh, half 8 vliezen geprikt, en 10 over 8 was ze er al... en half 10 waren we alweer thuis.... dat zal ongewtijfeld ook mede zo snel zijn gegaan doordat ik die "centimeters" al te pakken had... hoe dan ook heeft het geen zin om steeds de vk te bellen bij weeën want met vette pech "verpest" je een dag omdat je dan in het zh moet blijven waarna je de volgende dag weer naar huis mag.... het zegt in ieder geval allemaal niets, wij hadden verwacht de kleine met kerst of tussen kerst en oud en nieuw in thuis in eigen huis te hebben maar ze heeft ons dus ook met dat verbaasd en haar eigen zin gedaan...