Test Moeders voor moeders mega licht

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Wenssinds2013, 27 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wenssinds2013

Wenssinds2013 Niet meer actief

Vandaag kwam moeders voor moeders thuis en mijn test was mega licht. Ben 10 weken en 1 dag.

Ik schrok er toch een beetje van.

2. Feem

Feem Fanatiek lid

13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    Ohh! Wat zei ze erover? Kan het niet zijn dat je inmiddels teveel hcg maakt?

Heb je een foto van de test? Heb je al een echo gehad?

3. Wenssinds2013

Ja ik heb al echo's gehad, met 7 en 9 weken en hartje klopt en alles ziet er goed uit qua groei, maar ik vond het toch niet fijn om te zien.

Ze zei dat het hormoon op een gegeven moment afneemt omdat de placenta HCG opneemt. Maar op het grafiekje wat ze liet zien is dat niet bij 10 weken, hoort het bij 10 weken juist een piek te hebben. Dus ze heeft me hierin niet echt gerustgesteld.

4. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Komt omdat je al langer zwanger bent. Je hcg is zo hoog, dat de test lichter uitslaat. Hier ook zo met 8/9 weken. Dus geen zorgen maken! Gefeliciteerd trouwens en goed dat je mee doet :)

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je schrijft het zelf al. Rond de 10 weken een piek.
    Dan is het aandeel HCG zo erg hoog dat het niet zo goed meetbaar is door een zwangerschapstest.
    Begrijp me niet verkeerd, de gehele zwangerschap test je positief, je zult dus niet een witte test hebben op een gegeven moment, maar knaltesten moet je niet meer verwachten.

Pipo-"metcijferserachterdieiknietmeerweet" wist volgens mij pas rond 18 weken dat ze zwanger was. Toen gaf de CB Digitaal iets van 2-3 weken zwanger aan, terwijl ze dus al rond 18 weken zwanger was!

6. Wenssinds2013

Gek dat dat kan he, ik vond het zo raar om te zien dat ik er gewoon misselijk van werd hihi

7. Wenssinds2013

Lief bedankt voor je geruststelling!

8. Wenssinds2013

Maar niet goed meetbaar bedoel je dus ook dat ie veel lichter uitslaat de teststreep dan de controlestreep?

9. Anouk

Anouk Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.379
    836
    113
    Vrouw
    Management Assistente
    Gelderland
    Ja ik snap dat je schrikt. Maar de test kan het hormoon inderdaad op een gegeven moment niet meer aan.
    Ik had een knaltest maar was ook net 6 weken.

10. Wenssinds2013

Ja want hij is echt super licht, zeg maar zo licht als je 3 dagen voor NOD zou verwachten....

11. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.135
    113
    Happyland
    Klopt hoor, die testen worden lichter. Maar ik snap dat je je rotschrikt!

12. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Deze Pipo idd...bleek al 19 weken zwanger te zijn toen

Popidepi, kleinepien, Jingle en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Klopt idd, het kan dat de test het hoge HCG minder goed kan meten. Gebeurt bij de ene wel en bij de andere niet. HOOK effect heet het geloof ik, kan je googelen ;)
    Om zeker te zijn dat het dat is zou je kruidvat 2v5 testen kunnen kopen. Als de test weer licht uitslaat kan je een tweede test doen met dezelfde urine die je verdunt met water. De test zal dan weer donkerder zijn. Als je jcg echt laag is wordt hij met verdunnen alleen maar nog lichter.

14. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.270
    1.099
    113
    Vriendin van mij had ook een lichte mvm-test. Vervolgens heeft ze dezelfde urine 1:4 verdund met water en een kv-test gedaan en dat was een enorme knaller. Het Hcg was dus inderdaad echt te hoog.

15. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik kwam er achter met bijna 13weken dat ik zwanger was. De test was net zo als ik bij een eerdere zwangerschap had met 10dpo. Ik heb toen de fotos vergeleken.
    Mijn cbtest zei toenze 3+.

Laat je niet gek maken door die test. De testen zijn eigenlijk niet gemaakt om er zo laat in een zwangerschap mee te testen.

Deel Deze Pagina