Graag lees ik hier ervaringen over. Want bij mij wil het maar niet lukken. En ook het minderen van de bv lukt niet echt helaas!
Heb je wel een eisprong dan? Want de hormonen kunnen je eisprong tegenhouden, zolang je borstvoeding geeft. En zonder eisprong kun je ook niet zwanger worden. Dus dan is het wel logisch dat het niet wil lukken. Ik zou er dus achter proberen te komen of je een eisprong hebt. Succes!
Met 4md weer regelmatige menstruatie. Met 8/9md weer begonnen met proberen (6-7 voedingen per dag en af en toe een nachtvoeding). Meteen de eerst ronde raak. Wat balen dat het bij jullie nog niet lukt. Heel veel succes hopelijk is het snel raak. Menstrueer je wel al weer?
Ja ik heb een regelmatige cyclus van 31 dagen en ik voel mn eisprong elke maand. Mn eisprong is ook altijd op dag 17 van de cyclus. Mn kindje is nu 15 maanden en krijgt ongeveer 3 voedingen per dag. En 's nachts ligt het eraan hoe vaak hij wakker is. ik geef hem als ik m niet kan troosten. Ik zit nu in ronde 8.
Ik moest stoppen want menstruatie bleef uit na 6 maanden begonnen met afbouwen. We wilden er weinig leeftijds verschil tussen dus moest toch wel stoppen om weer ongesteld te worden 2e ronde raak. Maar als jij wel gewoon een cyclus heb moet het lukken lijkt mij wel is ovulatie testen geprobeerd naast dat je ei zelf voelt?
Mijn zoon was 5 maanden oud toen ik zwanger werd van zoon nummer 2. Hij kreeg volledige borstvoeding. Mijn dochter (nummer 3) was 2 1/2 maand oud toen ik opnieuw zwanger werd. Helaas werd dit een miskraam. Zij kreeg ook volledige borstvoeding. De eerste ronde daarna raakte ik weer in verwachting en dat is een goed lopende zwangerschap. Hier dus erg snel. Mijn zus echter heeft de volledige borstvoeding een half jaar lang als ac gebruikt. Het verschilt dus enorm per persoon. Hier reageerde de borstvoeding wel enorm op de nieuwe zwangerschap. Succes met zwanger worden!
Nee ik heb geen ovulatietesten gebruikt maar ik gebruik wel zo'n vruchtbaarheidscalculator op deze site en die komt ook echt overeen met mn eisprong. Ik voel mn eisprong heel duidelijk. Ik hou er ook rekening mee maandelijks. Deze maand heb ik de dag na eisprong ook geklust wat ik normaal niet deed. dus misschien deze maand een positieve test.
De calculator geeft alleen aan wanneer je eenn eisprong zou kùnnen hebben bij een regelmatige cyclus hè, dat wil niet zeggen dat je hem ook hebt. Je zegt dat je de eisprong voelt. Heb je daarnaas ook andere vruchtbaarheidstekenen zoals vruchtbaar slijm? Probeer anders eens een maand ovulatietesten of de temperatuurmethode om helemaal zeker te zijn. Borstvoeding kan een zwangerschap voorkomen doordat het de eisprong onderdrukt. Als je wel een eisprong hebt, zou het niet zwanger worden in principe niet aan de bv liggen. Sowieso kan de tijd dat het duurt om zwanger te worden erg verschillen. Hier (alle keren zonder bv) 13 mnd - 7 mnd - 1 mnd - 7 mnd. Dus hoe lang het vorige keer duurde, hoeft niks te zeggen over deze keer. Veel succes gewenst! Het afwachten is toch steeds weer slopend hè? Ik hoop dat het snel raak is.
Hier met 7 maanden weer een cyclus, drie keer ongesteld geweest in totaal en eerste keer echt proberen meteen zwanger. Nu zijn wij wel gezegend met snel zwanger worden dus zal vast meegewerkt hebben
ik heb niet altijd slijm bij de eisprong. meestal wel. maar ik wordt sowieso altijd 2 weken na de eisprong ongesteld. En de ovulatiepijn is ook altijd op dag 17 van de cyclus. Maar je hebt wel gelijk het kan geen kwaad om ovulatietesten te proberen. Dat ga ik dan de volgende ronde proberen als deze ronde negatief is. De 27e is mn NOD. Het wachten is inderdaad slopend!
ik raad je die van sensitest aan betaalbaar en ze geven een duidelijke komende, piek , einde eisprong aan. Maar wie weet heb je ze niet meer nodig Suc 6
Ik zou toch een keer ovulatietesten doen. Ovulatiepijn, zoals jij het omschrijft, hoeft niet persé op een eisprong te wijzen. Soms wordt pijn veroorzaakt door het groeien van een eiblaasje. Maar dat wil niet zeggen dat hij ook daadwerkelijk springt, zeker niet op dat moment. Misschien heb je op een heel ander moment een eisprong, waardoor bijvoorbeeld je luteale fase een stuk korter is. Is die te kort, dan kan dat het zwanger worden beinvloeden. Of misschien doe je het op het verkeerde moment, te vroeg of te laat, als je eisprong op een andere cyclusdag is. Dus dat zou ik eerst proberen uit te zoeken. Kreeftje Een ovulatietest geeft nooit het moment van de eisprong aan, zeker niet het einde ervan. Je kunt alleen zien wanneer de LH-piek is, deze moet de eisprong in gang zetten. Je ziet niet of de eisprong bezig is of geweest is.
Dank je voor de tip. Die was ik inderdaad van plan om te gebruiken. Want lees negatieve ervaringen over bijvoorbeeld de action testen. Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Dank je wel voor je reactie. Ja nooit bij stilgestaan dat die dag dat ik pijn voel misschien geen eisprong is. Ik wacht het deze maand even af. Ik had niet zoveel zin in ovutesten maar ik ga t toch maar eens proberen.
Idd ovulatietesten zouden je wel kunnen helpen. Ik werd pas na 7 maanden weer ongesteld en behoorlijk onregelmatig. Na de verjaardag van onze dochter zijn we gestopt met de bv en ws ben ik gelijk daarna zwanger geraakt. Bv was dus voor mij een goede ac, want we wilden al een tweede sinds onze dochter 3 maanden oud was. (Willen ze graag dicht op elkaar) Succes en hoop dat het gauw raak bij je mag zijn!