Ik heb door omstandigheden slechts 2 weken een mirena spiraal gehad. Daarvoor was ik aan de pil, maar ben halverwege de strip gestopt. Daarna op de laatste dag van de menstruatie de spiraal laten plaatsen. Normaal heb ik als ik stopte met de pil direct een nette cyclus van 28 dagen. Nadat de spiraal eruit is gegaan (toch nog een kinderwens) heb ik 3 dagen behoorlijk gebloed. Nu vraag ik mij af wanneer mijn nod zal zijn. Moet ik de menstruatie van net na de pil aanhouden of was de bloeding na het verwijderen van de spiraal weer een menstruatie en moet ik dat aanhouden? Ik heb wel een eisprong gehad terwijl ik de spiraal had en vlak daarna is hij verwijderd en ik vraag me nu ook af of,als er toen een bevruchting is geweest, het überhaupt wel heeft kunnen innestelen, ook al was de spiraal eruit. Als ik de 28 dagen van na de pil aanhoud, ben ik al ruim overtijd. Sinds een paar dagen heb ik ook krampjes, veel afscheiding en er komt ineens weer melk uit mijn borsten, wat ik nooit meer had. Maar misschien kan dat komen doordat, als ik de bloeding na het spiraaltje aanhoud, ik nu rond mijn eisprong zou zitten. Ik ga straks sowieso een test halen. Een beetje een lang verhaal, maar ik ben even de kluts kwijt. (Of in dit geval mijn nod )
Ik zou gewoon wachten tot er een echte menstruatie op treedt. Je lichaam is denk ik even in de war. Bloeden na het verwijderen van een spiraal hoor je vaker en is geen ongi. Je zou wel ovutesten kunnen gaan gebruiken om je eisprong te vinden.