Cervix-onderzoek

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Loving, 5 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    Hoi!
    Sinds een maand ben ik zo nu en dan mijn cervix (baarmoedermond) aan het onderzoeken om inzicht te krijgen in mijn cyclus. Nu hebben mijn man en ik wel gemeenschap gehad en vraag ik me af of het kwaad kan dat ik mijn cervix onderzoek. Dat ik zeg maar niet het sperma weg haal ofzo, of dingen beinvloedt omdat ik er aan zit. Oftewel: moet ik rond mijn vruchtbare periode even geen onderzoek doen of kan het geen kwaad?
    Weet iemand hier een antwoord op?
    Alvast bedankt!

2. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

8 mrt 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Ik weet niet wat je dan precies onderzoekt... Maar je kan ook gewoon sex hebben dus dat je jezelf onderzoekt lijkt me geen kwaad kunnen...

3. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
  4. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    Dank jullie wel voor de snelle reactie!

De website ken ik al, daar had ik juist het idee opgedaan om mijn cyclus te 'controleren'. Op die manier leer je je baarmoederhals (cervix) te onderzoeken naar vorm en structuur. Ook aan het slijm wat je cervix afscheidt kun je ontdekken in welke fase van de cyclus je zit. Dat onderzoek ik dus nu.

5. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik doe het ook, samen met tempen en baarmoedermond...
    juist tijdens je vruchtbare dagen kun je ontdekken waar je in je cyclus zit.
    misschien moet je eens kijken bij fertility friend en ook op dit forum bij de temp.kaartjes...

6. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    Hoi!

Dank je voor de tip van Fertility Friend. Ik houd daar ook regelmatig m'n cyclus bij. Ik vond daar inderdaad wel een tip; ze raadde af om net na de gemeenschap (tot 30 min erna) cervixonderzoek te doen, omdat je dan inderdaad dingen weg kan halen die je er juist wil hebben zitten... ;)

Deel Deze Pagina