Ik ben inmiddels drie dagen over tijd (normaal ben ik heel regelmatig) en hebben nu twee testen gedaan (lees ongeduldig ) die allebei negatief waren... Nu las ik op internet dat je dan toch zwanger kunt zijn en dat bloedonderzoek volledige duidelijkheid geeft. Maar nu is mijn vraag hoe lang duurt dit onderzoek? Is dit een prikje in je vinger en direct resultaat of moet het opgestuurt worden enzo? Woensdag 1 april (helaas geen grapje) moet ik namelijk een MRI en Arthrogram (of zo iets ) laten maken en dan mag je absoluut niet zwanger zijn. Alvast bedankt!
ze nemen 1 buisje bloed af 's morgens voor 9.00 en 's middags is de uitslag bekend maar voor 3 dagen overtijd doen ze denk ik geen bloedonderzoek.. normaal moet je dan toch positief kunnen testen als je zwanger bent.. ( hele erge uitzonderingen daargelaten) een zwangerschapstest reageert al op 25 HCG. ik had op 4,0 weken ( dus op mijn NOD) een hcg van 412, en dat was volgens de gyn vrij normaal.. dus eigelijk kan je er vanuit gaan dat je niet zwanger bent, maar als je het zekere voor het onzekere wil nemen kan je natuurlijk een HCG meting doen.. liefs daantje
Hoi Valerie, Ik heb in januari bloed moeten prikken. Ze hebben 1 buisje nodig vvor het Hcg. Een dag later kon ik al bellen voor de uitslag... negatief helaas. Ik zou het dus wel op tijd laten weten, van je kinderwens en evt zwangerschap. Dan ben je iig op tijd met het bloedprikken. Succes! Groetjes Cynthia
Normaal gesproken krijg je niet zo snel een bloed test, maar ik zou nu in verband met die onderzoeken toch even met je huisarts bellen wat het verstandigst is!
Het is inderdaad nu nog erg vroeg. Ik wilde daarom ook pas maandag een afspraak maken (als het nog nodig is...?). Maar toen bedacht ik me dus dat het misschien wel lang duurt voordat ze de uitslag hebben en ik heb woensdag het onderzoek. Maar nemen ze bij de huisarts bloed af of moet je echt naar het ziekenhuis om bloed te prikken?
Ik dacht ook dat dit vrij zeldzaam is, maar dat blijkt niet helemaal waar. Als je op internet gaat lezen zijn er best wel wat vrouwen die negatief testen en toch zwanger zijn... Soms ligt het aan de test, soms kun je te weinig hormonen aanmaken enzovoorts
nou, geloof me, het is echt vrij zelfzaam als je negatief test met een zwangerschapstest als je al een tijdje overtijd bent en wel positief test dmv bloedtest 25 HCG is echt héééel laag, vandaar dat zwangerschapstesten zo gevoelig zijn en je bijv met de digitale cb met conceptieindicator al 4 dagen voor NOD kan testen ook zijn zwangerschapstesten tegenwoordig zo ontzettend gevoelig dat ze voor meer dan 99% nauwkeurig zijn.. vooral als je er een paar zou doen. vaak weten die meiden hun cyclus niet en denken dat ze op of over hun NOD zitten en testen negatief ( terwijl ze in feite misschien 5 dagen voor nod zitten) en na 5 dagen testen ze positief en denken ze dat ze bij 5 dagen overtijd positief hebben getest terwijl ze toen pas op hun NOD zaten.. dat is vaak het geval als meiden het erover hebben dat ze erg laat positief testte je kan ook een keer een hele late eisprong hebben.. ik had weleens een eisprong op cyclusdag 30, daarbij moet je dan ongeveer 14 dagen optellen tot je NOD en bloed prikken doen ze eigelijk vrijwel nooit bij de HA, altijd bij de bloedafname in het ziekenhuis
Hey Daantje, Dat zou natuurlijk ook goed kunnen, je hebt altijd van die mutsen Mijn eisprong is precies op tijd geweest. Deze keer heb ik (voor het eerst) gezien dat mijn slijm leek op een rauw ei (sorry heel onsmakelijk hoor) en dat is toch ook een teken van de eisprong. Toen ben ik een paar dagen flink misselijk geweest en last van warmteaanvallen (ook nog nooit gehad)... Daarna en week pijnlijke borsten en nu niks raars Ik voel me eigenlijk ook niet zwanger (al hoewel ik ook niet zou weten wat ik moet voelen gezien het de eerste keer zou zijn) maar toch wil ik het wel zeker weten i.v.m. die onderzoeken.
als je dat vruchtbaar slijm hebt ben je in je 3 vruchtbaarste dagen.. het slijm begint dus op je eerste vruchtbaarste dag en meestal op de laatste is je ei.. een luteale fase ( aantal dagen tussen je ei en ongi) kan maximaal een dag of 19 duren, maar is bij de gemiddelde vrouw een dag of 14
Wauw jij hebt er echt verstand van, ik ben onder de indruk Ik wacht het gewoon rustig af en als ik maandag nog niet ongesteld ben dan ga ik gewoon bij de huisarts langs. Ik weet nu in ieder geval dat ze snel de uitslag hebben