Ik wil ook erg graag beginnen met ovu testen, alleen heb ik een vraagje kunnen jullie hier ant op geven? Ik ben vorg jaar gestopt met de pil en sinds dien heb ik een erg onregelmatige cyclus ben ook erg bijgekomen mischien vandaar dat het onregelmatig is geworden. Nu heb vanaf 24-04een week lang bruin bloed verloren met een piep klein beetje rood bloed er tussen maar ik heb gehoord dat, dat ook oud bloed kan zijn en dus geen echte menstuatie. Maar dat heb ik dus al maanden lang zo hoe moet ik nu omgaan met die ovu testen wanneer moet ik dan testen enz? Kunnen jullie mij hier uitleg over geven?
Het is eigenlijk heel simpel. Je plast over het stripje van zo'n ovulatietest en je wacht of er 1 of 2 streepjes verschijnen. Mocht er 1 streep verschijnen dan is hij negatief en zit je niet in je vruchtbare dagen zeg maar of heb je die dag geen eisprong. Geeft hij 2 strepen aan dan heb je binnen zoveel uur geloof ik je LH piek en heb je je eisprong. Ik heb ze een aantal maanden gebruikt. Ik heb iedere maand wel een eisprong voel deze eigelijk heel goed dus ben ik met die dingen gestopt. Je kunt ze overal kopen in de winkel bij Etos zijn ze wel duur vind ik, je kunt ze beter bestellen via internet bijvoorbeeld via de site. Voor meer informatie zou ik even googlen en je krijgt er een bijsluiter bij daar staat precies wat je moet doen. Een kind kan de was doen. Heel veel succes en Inshallah is het gauw raak.
Hoi meid bedankt voor je reactie maar bij mij is het zo ik weet echt niet wanneer mijn eisprong is en heb sinds een jaar dus na het stoppen van de pil een erggggg onregelmatige cyclus (wat ik niet echt menstureren noem omdat ik dan niet echt rood bloed verlies) en daarom weet ik niet wanneer ik moet testen moet ik dan gewoon een maand lang gaan testen om te kijken wanneer ik 2 streepjes krijg?
Hoi Tirtilisko, Op www.sensitest.nl kun je ovu-testen bestellen, ook op deze site maar dan zijn ze iets duurder. Je koopt er bv. 2 x 12, dit is bij elkaar nog geen 20,- volgens mij, en wacht tot je aankomende menstruatie. Als die voorbij is zou ik als ik jou was een week erna met testen beginnen. Gewoon elke dag eentje tot je twee streepjes krijgt. Als je eenmaal 2 streepjes krijgt dan nadert je eisprong en ben je dus vruchtbaar (eigenlijk daarvoor al). Maar dat zie je helaas niet aan de sticks. Ik heb ze voor het eerst ook deze cyclus gebruikt en ze doen het prima hoor. Succes.