Wie al eerder dan na jaar naar HA geweest bij niet zwanger w

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Hope123, 1 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope123

Hope123 Actief lid

9 sep 2007
    384
    0
    0
    Paarden en mn kids!
    Zeeland
    Ik ben nu een half jaar bezig zwanger te worden, en merk dat het, nu veel vriendinnnen/collega's mij voor zijn gegegaan (binnen no time zwanger geworden dan ook) voor mij mijn leven gaat beheersen en mijn wereld echt compleet instort nu ik weer ongesteld ben geworden. Het was niet zo erg eerst maar nu wel, ik slaap er niet van, kan me niet concetreren en heb nergens meer zin in...trek het gewoon echt niet meer.
    Ik ga morgen naar de HA en wil onderzoeken hebben omdat ik zo bang bang dat er iets niet goed is...wie heeft dit ook eerder gedaan dan pas na een jaar en is geholpen en wat kun je dan verwachten?
    Vooral omdat ik gisteren ongi ben geworden hoop ik dat het nog voor mijn komende ei kan...

2. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    yep, na 4 maanden zat ik er al, omdat ik nogal onregelmatig dach tte zijn.
    Moest jaar weg blijven, maar toen ik opeens 4 maanden niet ongi werd zat ik mooi bij de gyn met een verwijsbrief!

3. sjolie

sjolie Actief lid

11 dec 2006
    393
    0
    16
    verzorging
    friesland
    hoii

Ik zat ook al bij de huisarts na 9 maanden, ik was ook erg onregelmatig en omdat ik als baby geopereerd was zat ik erover in of alles wel goed was daar binnen.

groetjes sjolie

4. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    na een half jaar?Je kan het proberen,maar de meeste huis artsen zullen zeggen dat je eerst langer bezig moet zijn!
    Je moet je lichaam ook wel een kans geven he!De meeste vrouwen doen er wel iets langer over!

5. Marlie81

Marlie81 Bekend lid

17 jun 2007
    768
    0
    0
    Gemiddeld staat er 8 maanden voor dat een vrouw zwanger raakt, geloof ik. Kan me goed voorstellen dat het lang wachten is...maar ik ben bang dat de huisarts ook tegen je zal zeggen dat je over een half jaar terug kan komen.
    Succes!

6. Lara80

Lara80 Actief lid

20 sep 2007
    114
    1
    0
    Utrecht
    Ik heb er geen ervaring mee en denk ook dat de ha zal zeggen dat je langer moet wachten, maar ik snap je teleurstelling wel heel goed. Als je besluit om voor een kindje te gaan, wil je natuurlijk niet dat je daar nog maanden op moet wachten. Elke maand weer ongesteld, is een enorme teleurstelling dan. Ik loop dan ook altijd een dag half in tranen rond. Maar daarna zet ik het weer van me af: het is allemaal heel normaal als het niet na 3, 6, of zelfs 9 maanden raak is. Bedenk dat maar een heel klein percentage echt nooit een kindje zal kunnen krijgen. En ik denk ook wel eens: stel dat het deze ronde wel raak is, dan ben ik nu al een beetje zwanger :oops:
    Het is elke maand weer even slikken (en vooral even heel jaloers zijn op mijn wel-zwangere collega diep van binnen :oops: :oops: :oops: ) maar houd moed meid! Dat kindje in je armen komt er een keer en je kunt deze fase misschien dan wel een beetje als voorpret beschouwen of zo? :D

7. Hope123

Hope123 Actief lid

9 sep 2007
    384
    0
    0
    Paarden en mn kids!
    Zeeland
    Ik denk dan als er wel iets is loop je een jaar voor niets te proberen en ik trek het gewoon echt niet meer, ben net een zombie en dan werkt het helemaal niet meer! Zal best dat mijn tijd wel komt maar dat helpt niet echt veel....

8. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    ja,wij hebben ook maanden voor spek en bonen gedaan,omdat ik achteraf bijna geen ei sprong heb!

Maar heb dr een hard hoofd in dat je huisarts je gelijk doorstuurd!

Probeer het eerst een tijdje,en ik weet dat dat moeilijk is(zijn zoveel meiden hier die er langer over doen,en je gevoel kennen)maar vergeet niet dat zodra je eenmaal bezig bent bij de gyn alles een moetje word he!en dat je het moeilijk vind dat anderen je voor gaan,tja daar hebben de meesten hier last van!

9. nu al naar de huisarts?
    meid hopelijk ben je dan niet al te teleurgesteld als de dokter je weer naar huis stuurt!
    ik ben afgelopen maand gegaan we zaten toen officieel al in ronde 10 en werden zo weer naar huis gestuurd. mogen pas in december terug komen.
    ik kon op dat moment die vent wel door zn kop schieten maar ja...hij heeft toen heel even mn temp kaartjes bekeken en die zagen er volgens hem goed uit.
    deze maand doen we extra ons best en als ik nu weer ongi ga worden dan stoppen we even met tempen en alles en dan klussen we weer wanneer we zin hebben.. dan maar wachten op december...
    kan me voorstellen dat je t soms niet meer ziet zitten maar ben bang dat je nog even moet wachten...

liefs m

10. Milla

Milla Niet meer actief

Ik ben ook na 2 maanden al naar de ha gegaan, maar dat omdat PCO heb en mijn vorige cyclus 60 dagen duurde...

Ik zou gewoon afwachten tot ongeveer een jaar. Waarschijnlijk stuurt je HA je anders toch weer gewoon naar huis met de mededeling dat je nog maar eens een tijdje zelf moet proberen.. tenzij je natuurlijk jokt en zegt dat je al langer bezig bent..

Het wordt een ander verhaal wanneer je echt redenen hebt om te twijfelen, bijvoorbeeld als je cyclussen extreem lang zijn, je bij een vorig kindje ook vruchtbaarheidsproblemen hebt gehad, je menstraties te lang duren, je verschillende miskramen hebt gehad, ooit eens een soa hebt gehad, je vriend een teelbaloperatie heeft gehad enz... In de meeste van die gevallen is het zonde vind ik om een jaar te wachten..

Ik weet niet of je dat al doet maar je zou wel kunnen temperaturen, je cyclus kunnen bestuderen, ovulatietesten doen enz. Deze gegevens wil een HA en gyn ook graag hebben. Veel succes!

11. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik na 10 maand, maar dat was omdat mijn cyclus zwaar ongregelmatig is (zie hieronder). Ik voelde dat er iets niet goed was, want had vaak last van mijn buik. Bleek dat ik iets van PCO heb (al passen mijn hormoonlevels niet bij het typische PCO beeld geloof ik).

Ik denk dat de HA je weer gewoon naar huis stuurt. Er is nu nog helemaal geen reden voor het doen van verdere ondezoeken!

Succes in ieder geval!

12. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    je moet het een jaar geprobeerd hebben voor je bij de dokter terecht kan weet het uit ervaring toen ik graaag zwanger wilde worden van de eerste werd ik pas na een jaar gheholpen

en nu mocht ik wel eerder komen omdat ik met van jason er anderhalf jaaar over gedaan heb

meid ik denk dat je teleurgesteld gaat worden en je weer naar huis gestuurd wordt

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk dat je best naar je huisarts kan gaan en zeggen dat je het niet trekt, niet dat hij je meteen door zal sturen, maar een luisterend oor betekent vaak ook al heel veel. Hij zal je ook wel gerust kunnen stellen dat het de meeste stellen binnen een jaar lukt om zwanger te worden. Na een jaar proberen zou hij eens kunnen beginnen om het zaad van je partner te controleren, als dat dan goed blijkt te zijn, zou ik zeker nog een half jaar zelf proberen. De medische molen is ook niet zo geweldig om daarin te zitten...

14. bambi82

bambi82 Actief lid

13 jul 2007
    252
    0
    0
    hoi meid,

Zoals ik kan lezen, zit je er behoorlijk door heen. en al die ontmoedigende berichten van mijn voorgangers werken daar niet echt aan mee. jij hebt er op het moment geen reet aan als je word gezecht nog ff te wachten.

Ik zou zeer zeker een afspraak maken bij de dokter, tuurlijk is er een kans dat ie je weer terug naar huis stuurt met de mededeling dat je nog ff een half jaar moet 'oefenen'.
    Maar let wel niet iedere HA is hetzelfde en merk echt aan je verhaal dat je tegen een depressie zit aan te hikken en dan ben je veel verder van huis. Want als dat het geval is moet je staks nog aan de antidepressie medicatie en dat kan niet samen met een zwangerschap.

meid ga het zeker proberen bij je HA niet geschoten is altijd mis, en leg hem duidelijk je situatie uit, en wie weet kan hij je goed geruts stellen.

succes ermee.

xxx Bambi

15. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    nee idd,heeft ze geen reet aan!Maar misschien is ze zometeen dan tenminste niet zo teleurgesteld als de dokter haar niet door wil sturen!

en dan nog,zo kort bezig :confused: snap dat je het moeilijk vind,maar kijk een bij anderen hoe lang het duurd! :oops: Een heel klein percentage is maar zwanger binnen 4 maand hoor,en de MMM is ook niet gezellig!

ik vind gewoon dat je je lichaam de tijd moet gunnen!

succes meis

16. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tja als jij zo graag wil dat er alvast dingen onderzocht worden, moet je gewoon naar je ha gaan....

het is "gewoon" dat je eerst een jaar "oefent" voor men verder gaat, als men dan al verder gaat omdat het normaal is dat je er in het algemeen genomen een jaar over doet...

maar ja wat niet weet wat niet deert, als jouw ha verder nergens vanaf weet en je meld je daar dat je al een jaar bezig bent met geen resultaat. tja wie weet wat hij dan doet, sta niet raar te kijken als hij zegt kom over 3 of 6 mnd maar terug, maar het kan ook dat hij je dan door stuurd...

tis iets van jezelf en je moet zelf weten of je tegen hem zegt dat je al een jaar bezig bent of niet...

maar een half jaar meid, het zijn "maar" 6 kansen geweest dus tja, ik persoonlijk zou nog niet gaan want dan wordt het allemaal wel heel beladen ineens en tja ook je partner zal er aan moeten geloven met inleveren e.d. zitten jullie daar nu na 6 mnd al op te wachten...

geduld is een schone zaak zeggen ze en het is het waard kan ik je zeggen...

wij zijn anderhalf jaar bezig geweest, en hebben ons na 9 mnd gemeld omdat we wisten dat er iets met zijn nieren niet goed was wilden we gewoon weten of het daaraan kon liggen dat zwangerschap uitbleef terwijl we bij de 2 andere kids direct zwanger waren dus ja dan ga je wel twijfelen of er niet iets mis is, wat dus ook jammer genoeg bleek..

maar anders als we met de andere 2 ook "geduld" hadden moeten hebben hadden we ons nooit "gemeld" ......

succes met je beslissing en succes met zwanger worden... :D

17. Mirza

Mirza Actief lid

17 sep 2007
    159
    0
    0
    Dag Hope123

Zelf moest ik onlangs naar mn ha (niets ivm met zwangerschap) maar het gesprek kwam er wel op. Hij vertelde me dat zes maanden hem een redelijke termijn leek. Ik weet niet of dat deel uitmaakte van de onderliggende redenering, maar ik heb nooit de pil genomen.

Groetjes
    Mirza

18. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    Ben het met smoekie eens, ik zou ook zeggen dat ik wat langer bezig was als ik me zon zorgen maakte. Helemaal omdat je je zo rot voelt en dat is helemaal niet goed.

19. wolly

wolly Niet meer actief

Ik ben na 1 maand proberen al door gestuurd naar de gynaecoloog.

Ik word ook bijna niet ongie en heb schildklier probleem dus de huisarts vond dat een rede om mij door te sturen.

Liefs wolly :)

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind het dus echt niet kunnen om bij de huisarts te zeggen dat je langer bezig bent, je moet je lichaam wel de tijd geven om zelf zwanger te worden... en wat te denken van de kosten die misschien helemaal niet nodig zijn. Wel zou ik aangeven bij de huisarts dat je het er erg moeilijk mee hebt, het lijkt me handiger om daar iets aan te doen. Mocht straks blijken dat er iets niet goed zit bij jullie, dan zal het alleen maar zwaarder worden... en dat moet je dan ook aankunnen.

Deel Deze Pagina