test negatief, ongesteld, toch zwanger gevoel!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ambervanm, 6 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ambervanm

ambervanm Lid

6 dec 2009
    7
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hee!

Dit is mijn eerste keer hier, en heb me toch maar aangemeld omdat ik al een tijdje in onzekerheid zit.

Ik had altijd een erg regelmatige cyclus, tot 2 maanden terug. Ineens was ik 3 dagen overtijd, maar werd uiteindelijk toch nog ongesteld, net zolang als ik dat normaal werd.

Een maand later kreeg ik een week voordat ik ongesteld moest worden een lichte zeurende kramp in mijn buik, een soort menstruatiepijn. Ik was moe, en kreeg na een paar dagen een lage rugpijn. (dit heb ik nooit als ik ongesteld moet worden) Daarnaast had ik een raar trekkend gevoel in mijn buik, alsof mijn spieren te kort waren :(

Ik had steeds (1,5 week lang) het gevoel dat mijn ongesteldheid ieder moment door kon komen, en uiteindelijk gebeurde dit, 8! dagen later dan normaal. Ik kreeg een dag hiervoor een erge steek, en het brak door. Het was een normale hoeveelheid bloedverlies, maar wel veel korter dan normaal en ik had veel minder last van menstruatiepijn.

Nu, 2 weken later, heb ik nog steeds die rugpijn, en dat trekkende gevoel in mijn buik af en toe. Ook heb ik last van mijn darmen! Maar al mijn testen zijn tot nu toe negatief :(

wat denken jullie, zou ik ondanks deze negatieve testen, en korte ongesteldheid zwanger kunnen zijn? of heeft iemand een soortgelijk iets meegemaakt?

alvast bedankt ..

2. Miranda

Miranda Bekend lid

6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    Ik zou het je niet kunnen vertellen. Bij mij is het zo dat ik het ook elke maand weer denk, zou ik nu zwanger zijn. mijn menstruatie is ook erg aan het rommelen maar toch is het bij mij een negatieve test is ook echt negatief! en dan maakt het niet uit of mijn menstruatie iets anders is dan anders. Als ik zwanger ben heb ik echt een overduidelijke positieve test.

Maar misschien kun je je onzekerheid eens met de huisarts bespreken. wie weet wil hij je een bloedtest afnemen, dan weet je het zeker.

succes

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik neem aan dat je in die periode regelmatig een test hebt gedaan...Als die allemaal negatief waren is de kans dat je zwanger bent eigenlijk 0. Want als je zwanger bent moet je gewoon die hoeveelheid HCG in je urine hebben. Een bloedtest zal daar niets aan veranderen helaas. En dat je nog ongesteld bent geworden zegt natuurlijk ook wel iets.

Je zou langs de dokter kunnen gaan als je echt twijfelt maar ik vrees dat hij al bij voorbaat zegt dat als je negatief test hij ook niets kan doen op dat gebied

4. ambervanm

ambervanm Lid

6 dec 2009
    7
    0
    1
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!

Ik ging er ook altijd vanuit, test negatief betekent niet zwanger. Maar ik heb verschillden keren ( oa op dit forum ) gelezen over vrouwen met negatieve tests die toch zwanger waren.

Dus die kans is schijnbaar niet direct 0.

Ik weet dat een bezoekje aan de huisarts een hoop zou kunnen verduidelijken. Maar zou eerst graag horen van vrouwen die in een soort gelijke situatie zitten/hebben gezeten.

Groetjes Amber

5. Samanthalove

6 dec 2009
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb precies ongeveer het zelfde gehad.Ben nu 5 maandjes zwanger:),ik kwam er laat achter.Als je het zeker wilt weten ga dan samen naar de huisarts.

Veel succes!

6. ambervanm

ambervanm Lid

6 dec 2009
    7
    0
    1
    NULL
    NULL
    dankjewel Samantha! Had jij ook steeds negatieve tests, en tot wanneer als ik vragen mag?

gefeliciteerd trouwens!

Heb de laatste tijd zo het gevoel dat mijn lichaam me voor de gek houdt, als ik verhalen op internet lees. Maar aan de andere kant heb ik zo sterk het gevoel dat ik zwanger ben :)

ik wacht het nog even af ..

7. evelynw76

evelynw76 Bekend lid

23 nov 2009
    772
    0
    0
    @ambervanm: Ik had hetzelfde ook bij mijn vorige ronde.
    Ook het rommelen in mijn onderbuik, steken, weinig bloedverlies etc.. De vk op dit forum
    geeft aan dat de baarmoeder dan aan het rommelen is.
    Hoe lang geleden ben je gestopt met de pil? Kan zijn dat
    je nog steeds aan het ontpillen bent.

8. ambervanm

ambervanm Lid

6 dec 2009
    7
    0
    1
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! :)

daar krijg ik toch een sprankje hoop van ..

natuurlijk garandeert het niet dat ik zwanger ben, dat besef ik echt wel. Maar het geeft wel aan dat reacties als; ongesteld worden of test negatief betekend niet zwanger, misplaatst zijn.

Het is heel raar, toen ik uiteindelijk toch ongesteld werd, was het heel anders dan normaal. Maar toch werd het gevoel dat ik zwanger was met een klap weggevaagd. Toch is het daarna weer terug gekomen! Het voelt zo dubbel,

Ik heb last van mijn darmen, en vaak van mijn onderrug. Ook voelt het alsof het 'trekt' in mijn buik, alsof mijn buikspieren te kort zijn. Ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen ..

Ik heb ook aan ontpillen gedacht, maar dit is máánden geleden, en hier heb ik alleen in het begin heel even wat van gemerkt.

Ik weet dat naar de huisarts gaan de beste oplossing zou zijn, maar ik voel er op dit moment zo weinig voor. Daarom vind ik het fijn om te lezen van vrouwen die een soortegelijk iets hebben meegemaakt, & wat hier uit is gekomen :)

9. Samanthalove

6 dec 2009
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Amber. Ik kwam er pas echt na weken achter elke keer maar testjes nemen en elke keer negatief,toen was ik eigenwijs en ben niet meer gaan testen en kwam er na me 3e maand pas achter.

Een bezoekje bij de huisarts is niet zo veel moeite.Succes en laat het weten hoe het gegaan is.

10. ambervanm

ambervanm Lid

6 dec 2009
    7
    0
    1
    NULL
    NULL
    jeetje ..

soms raak ik echt in de war van m'n eigen lichaam.
    & dan al die tegenstrijdige reacties ..

maar zo zie je maar dat het dus echt wel mogelijk is :D

ik weet dat het niet veel moeite is. maar ik ben panisch om bloed te laten prikken :) stom he!

het is een zeker gevoel natuurlijk meer dan waard ..

11. Lientjelove

Lientjelove Niet meer actief

Ik snap je gevoel wel! Ik heb ook wel zo'n gelijk verhaal.. Ik dacht ook elke keer zwanger te zijn en ondanks dat ik negatief bleef testen... (ik dacht gewoon dit klopt niet hoor) en bij was het ook nog eens zo dat ik niet ongi werd als ik het toch echt moest worden. Toch weet ik inmiddels dat je jezelf heel wat wijs kan maken. En nu heb ik gewoon tegen mezelf gezegd: negatief is niet zwanger. Nu merk ik ook gewoon dat het gevoel begint te verdwijnen en dat ik het te veel hoop!! Ik wil je niet ontmoedingen, maar het zijn uitzonderingen die negatief testen en tot zwanger blijken te zijn.. misschien hoop je het gewoon te graag (en dat is niets geks hoor, want dat willen we allemaal: zwanger zijn)... Blijf eerlijk tegen jezelf en geloof gewoon die test en uiteindelijk zal alles toch wel goed komen!! Veel succes met zwanger worden!! En ik zeg dit niet om te plagen, maar meer omdat je anders zo onzeker en verdrietig kan worden en jezelf een beetje gek gaat maken (ik spreek uitervaring:D)...

12. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

hoi ambervanm

ten eerste hoop ik dat je zwanger bent en dan kun je mijn ervaring in de prullebak gooien
    maar ik wilde het toch even kwijt

bekend verhaal , voor mij nu reeds 8 jaar geleden ik ben nu 37 jaar
    vooral het stukje van

Ik heb last van mijn darmen, en vaak van mijn onderrug. Ook voelt het alsof het 'trekt' in mijn buik, alsof mijn buikspieren te kort zijn. Ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen ..

ik ben uiteindelijk toch naar de huisarts gegaan, pas maanden later , nadat ik vervelende mensturaties had , kort, weinig bloedverlies, rugpijn, pijn in darmen enz

om een lang verhaal kort te maken, ik bleek een chocoladecyste te hebben van 9 x 12 cm en de diagnose endometriose

ik wil je zeker niet bang maken, maar ga aub naar de huisarts
    beter 1 x voor niets checken , dan helemaal niet

al met al is mijn verhaal goed gekomen , nu reeds ruim een jaar moeder van een zoontje

maar ik ga uit van goed nieuws en ben je gewoon zwanger

groetjes spinnekop

Deel Deze Pagina