Hoi ladies, Ik wil voor het eerst afspraak maken bij huisarts. We zijn het nu een jaar aan het proberen en hoop dat huisarts mijn onzekerheid kan wegnemen. Maar ben dus vandaag weer ongesteld geworden, maar kan ik dan nu afspraak maken...? ben bang dat hij ook even binnen wil kijken en dat kan dan niet natuurlijk. Of maak ik me druk om niets en is het de eerste keer alleen maar praten?? Of doet de huisarts niet en moet ik naar gyneacoloog?? HELP ik maak mezelf echt gek. Liefs nicole
Ik heb geen idee wat een huisarts op zo'n moment doet, want heb er zelf geen ervaring mee maar als ik in jou schoenen stond zou ik wachten tot de ongi voorbij was, want stel je voor hij wil wel van binnen iets bekijken o.i.d. In iedergeval veel succes verder..
Ik heb bij de huisarts om een doorverwijzing gevraagd. Het duurde toen nog 2 maand voordat ik aan de beurt was in het ziekenhuis. Ondertussen heeft mijn vriend zijn zaad laten testen. Toen het eindelijk zover was, was ik ook ongesteld. Ze vullen dan een vragenlijst in, nemen bloed af, en doen het inwendige onderzoek op een later tijdstip als je dat wilt.
Hoi Nicole, de huisarts deed bij mij geen inwendig onderzoek hoor, toen ik naar hem toe ging om mijn verhaal te vertellen. Hij verwees me alleen maar door naar de gynaecoloog. En ik denk dat als je die afspraak hebt, je vast niet meer ongesteld meer zult zijn. (Tenzij de volgende al weer komt, want weet natuurlijk niet wanneer ze een afspraak voor je maken......) Succes ermee! Groetjes!