Van test negatief naar ineens 5 weken zwanger?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Kaasschaaf, Dec 11, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kaasschaaf

Kaasschaaf Actief lid

Jun 14, 2014
    328
    155
    43
    Heel bijzondere situatie.
    Half oktober mijn spiraaltje laten verwijderen ivm 2e kinderwens.
    Aangezien ons 1e kindje door hulp van clomid in verwachting is geraakt
    (Ivm pcos) naar de huisarts gegaan. Huisarts wilde na het verwijderen van de Mirena het even aanzien of wellicht zelf mijn menstruatie op gang zou komen.
    2 dagen een lichte onttrekkingsbloeding gehad. Vanaf toen geen menstruatie gehad. Toch voor de zekerheid 11 november een keer getest.
    Negatief. Week later nog een test (waarom weet ik niet, gevoelsmatig denk ik) en weer negatief, ook een CB test. Waren we vanuit gegaan dus niet meer verder bij stil gestaan.
    Nu voelde me ik de afgelopen week precies zoals bij mijn eerste zwangerschap (erg moe, overal aan irriteren, het koud hebben). Dus vanmorgen getest.
    En ja hoor 2 dikke knaltesten (sensitest). Manlief gauw clearblue opgehaald om de wekenindicator na te kijken. En deze gaf aan dat ik al langer als 5 weken zwanger ben!

Hoe kan dit? Heb de VK gebeld en ik krijg dinsdag een echo. Iemand dit ook meegemaakt?
    De vorige zwangerschap klopte de wekenindicator van CB wel.

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,916
    15,585
    113
    Nabij Utrecht
    Als jij op 17 november nog negatief getest hebt met de cb, kan het zijn dat toen je eisprong was (of net geweest).
    Dan kan het heel goed zo zijn dat je nu inderdaad voorbij de 5 weken bent.

Tussen 17 november en nu zit namelijk ook al ruim 3 weken :)

Share This Page