verhoging

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by -, Apr 21, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

mijn vraag heeft met de bevalling te maken en ik hoop dat u me even wilt helpen..
    Mijn bed kan namelijk niet verhoogt worden maar ik kan het wel met matrassen doen zodat hij 75 cm hoog is is dat ook toegestaan???

xxx

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Angelique,

het is niet de bedoeling om je bed te verhogen met een extra matras. Je kunt ook een logeerbed gebruiken voor de bevalling of eventueel een bed lenen.

Mirjam

3. Niet meer actief

misschien dom hoor maar mag ik vragen waarom niet??? het is toch het zelfde effect??? hij is gewoon op 70/75 cm!!!

bedankt in ieder geval voor je antwoord!!!

xxx

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    hoi Angelique,

nee, het effect is niet hetzelfde, door twee matrassen op elkaar te leggen heb je een hele zachte bodem, zeg maar. Dit is niet stevig genoeg, als bijvoorbeeld de schouders moeilijk geboren worden, dan hebben we een stevige ondergrond nodig, 1 matras kan net, maar twee matrassen is vaak te zacht. Als tussenoplossing kun je eventueel wel een grote harde plank tussen die twee matrassen leggen, dat geeft wel weer extra stevigheid. Overleg anders met je eigen verloskundige, hoe die het wil hebben. Het is niet om je te plagen hoor, maar we moeten gewoon goed ons werk kunnen doen.

Mirjam

5. Niet meer actief

hahahaha nee hoor ik snap het wel en het is geen plagen hoor hahahaha zal het eens bespreken thanx
    xxx

6. Niet meer actief

nog ff een vraagje zou het ook kunnen dat ik een bed met 2 matrassen en dan een plaat van 4 cm erop neem en daar een matras op dan is het toch wel stevig???

xxx

7. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    hoi Angelique,

overleg het even met je eigen verloskundige, zij moet akkoord gaan.

Mirjam

Share This Page