hoeveel voeding mag hij hebben

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door nijnonijntje, 7 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

Hoi,
    Ik heb een vraag. Ik ben zaterdag bevallen van een prachtige zoon. Ik wilde borstvoeding geven, maar helaas lukt dat niet. De kleine hapt niet en slaat de borst weg. Waarschijnlijk omdat er in de eerste dagen niks uitkwam. In 2 dagen was hij al de max 10% afgevallen, dus was ik genoodzaakt bij te voeden. Dat heeft het eigenlijk minder makkelijk gemaakt, maar dat is een ander verhaal.
    Ik kolf nu en kijk wat er uitkomt en de andere voedingen dat ik geen of te weinig melk heb ( wat vaker is dan dat ik wel melk heb) geef ik hem flesvoeding.
    Nu willen we de norm aanhouden vam om de 3 uur voeden ongeveer. Maar dat lukt vaak alleen in de ochtend en middag. Daarna vraagt hij soms wel om het uur soms met weer iets langer ertussen maar dan weer om het uur om voeding. Vooral ook 's nacht. Hij krijst dan echt en aan het gehap zie je dat hij echt nog wat wil. Hoeveel en hoe vaak mag ik hem voeden met flesvoeding? Op verozek of echt om de 3 uur? En hoeveel? Ik geef hem 30cc per keer, maar als hij vaker vraagt weet ik niet of ik er goed aan doe en als ik minder geef is zijn buikje niet vol en is het helemaal niet meer te doen. Krijg hem ook niet afgeleid totdat hij wat krijgt.
    'Smiddags huilt hij ook veel en 's nachts tussen de korte voedingen. Alsof hij overdag teveel slaapt. Kan dat? Met name als zijn speenuitvalt. Dat gebeurt vaak, aangezien hij die natuurlijk nog niet in zijn mond kan houden. Dan loop je soms wel 3 keer in een kwartier naar hem toe om de speen er weer in te doen.
    Heb je daar ook nog een tip voor?
    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

dit is een vraag waar je echt even je eigen verloskundige voor mag bellen, of een lactatiekundige, dat zou nog beter zijn zelfs. Super dat je kolft en dat aan je kindje geeft! En ja, het is normaal bij borstvoeding dat je kindje soms 3 uur tussen de voedingen heeft en dan weer 1 uur. als je merkt dat je kindje honger heeft mag je gewoon afgekolfde melk geven, je kunt hem niet teveel geven! Bel bij vragen je verloskundige of bel een lactatiekundige.
    Succes!

Mirjam

Deel Deze Pagina