Een wens die maar niet in vervulling gaat...

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by miss C, Aug 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miss C

miss C VIP lid

Nov 20, 2009
    11,719
    971
    113
    Female
    Het ♡je van Nederland!
    hoi Dames,
    ik ben op zoek naar meiden die net als mij rond augustus 2010 met de pil zijn gestopt! en waarvan de wens ook helaas nog niet in vervulling gegaan is...

Mijn man en ik zijn nu bijna 25 maanden bezig met zwanger worden..
    ik had nooit verwacht in deze situatie terecht te komen.
    ik verwachtte ook niet dat het meteen raak zou zijn maar binnen een jaar moest toch wel lukken?!

Inmiddels lopen wij sinds december bij de gynaecoloog en krijgen wij in oktober onze 1e IUI behandeling..

wat ik ook best moeilijk vind is dat mensen vaak niet begrijpen wat je doormaakt! Hoeveel onzekerheid het je geeft, hoeveel verdriet het je doet en hoe teleurgesteld je kan zijn in je eigen lichaam omdat je maar niet zwanger raakt.

zijn er nog meer meiden die dit ook doormaken?!

Liefs,
    Miss C.

2. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

Aug 17, 2011
    2,098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Hoi Miss C,

Ik ben in januari 2011 gestopt met de pil. Ook in de hoop binnen 1 jaar zwanger te mogen worden. Helaas is dit voor ons ook niet weggelegd! Iets korter als jullie, maar ik begrijp je even goed. Je sluit aan bij leuke en gezellige topics, waarvan iedereen al zwanger is of al bevallen is! Dat maakt het extra zuur...

In februari van dit jaar naar de huisarts gestapt en gelukkig meteen doorgestuurd naar de gyn. Verscheidene onderzoeken gehad, zowel bij mijn vriend als bij mij. Eerste IUI in juni is niet doorgegaan omdat het zaad onvoldoende was... Wat een domper was dat!

Aanstaande dinsdag hebben we ons 1e intake-gesprek, omdat er besloten is om het traject van ICSI te volgen. Heel spannend weer allemaal. Het is een emotionele achtbaan waarin je beland en waaraan je niks kan veranderen!

Ik hoop dat we ons verhaal aan elkaar kwijt kunnen. Positieve dingen, maar ook zeker de tegenvallers!

Heel veel succes miss C! Ik blijf je volgen...

Liefs jufaman81

3. miss C

miss C VIP lid

Nov 20, 2009
    11,719
    971
    113
    Female
    Het ♡je van Nederland!
    Hey Jufaman,
    ik ken je een heel klein beetje uit het http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden-clubs/339147-meiden-langer-1jaar-bezig-zijn.html topic
    en idd je kan je aansluiten bij andere leuke topics maar op een gegeven moment worden daar ook meiden zwanger wat je ze naturlijk van harte gunt maar je wilt het zelf ook zo graag.
    vanaf januari 2011 is ook al lang, te lang als je het mij vraagd.
    als je net begint heb je er zoveel vertrouwen in en op een gegeven moment begin je dat vertrouwen te verliezen:(

Jeetje dat is zeker een domper dat de IUI behandeling niet door is gegaan omdat het zaad onvoldoende was.
    Waarom kwamen jullie eerst wel in aanmerking voor IUI dan als het zaad niet helemaal goed is?! terwijl het nu weer afgeketst wordt, je bent toch geen jojo...
    als jullie dinsdag de intake hebben voor ICSI wanneer kan je dan daadwerkelijk de 1e behandeling krijgen?!
    en moet jij dan ook hormonen gaan gebruiken?!

ik hoop dat we snel positief mogen testen!
    wanneer is jou NOD?!
    we houden elkaar gewoon lekker op de hoogte van hoe wat, de positieve en de negatieve verhalen...

Liefs,
    Miss C

4. miss C

miss C VIP lid

Nov 20, 2009
    11,719
    971
    113
    Female
    Het ♡je van Nederland!
    Verder helemaal niemand?!
    We zullen toch vast niet de enige zijn?!

5. Within

Within Niet meer actief

Wij zijn ook Januari 2011 gestopt met de pil en sindsdien bezig met zwanger worden..
    Mijn banner zegt nu 6 dagen overtijd maar als je mijn kaartje bekijkt, verwacht ik dit weekend (weer...) ongesteld te worden.

Ik ben afgelopen woensdag bij de huisarts geweest en nog dit jaar gaan ook wij hulp krijgen...

6. miss C

miss C VIP lid

Nov 20, 2009
    11,719
    971
    113
    Female
    Het ♡je van Nederland!
    Welkom!
    6dagen over tijd zijn lijkt me zo zuur... Ik vind 2 dagen al erg laat staan 6 en dan nog ongesteld worden!;)
    Wat zijn nu voor jullie de volgende stappen?!

7. Within

Within Niet meer actief

Geen idee nog, heb pas net een gesprek gehad bij de huisarts en die wilde eerste deze ronde even afwachten. Moet maandag toch bellen dus ga dan meteen ff vragen hoe nu verder.

8. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    herkenbaar! probeer je verwachtingen naar je omgeving bij te stellen. Je kunt pas begrijpen hoe je je voelt, als je het zelf ook meegemaakt hebt.
    Mensen kunnen er niks aan doen dat ze het niet begrijpen, ze willen wel maar weten niet hoe.

9. Within

Within Niet meer actief

Mijn omgeving weet niet eens dat we al zo lang bezig zijn, we willen ze het pas gaan vertellen als we echt richting ziekenhuis enz moeten voor behandelingen. Tot die tijd weet alleen mijn beste vriendin en de meiden hier op ZP het.

Maar ik weet zeker, als ik dit jaar weer babykleding krijg met sinterklaas, dat ik wel even in janken uit ga barsten.

10. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    babykleding krijgen met sinterklaas? Wat is dat voor stoms zeg?
    Als ik dat kreeg dat ging ik me toch even een partij uit mijn plaat...het gore lef zeg om iemand babykleren te geven....tsjongejonge...

11. Within

Within Niet meer actief

Tja, mijn moeder heeft het me al 2x geflikt... en een bijpassend gedichtje erbij.

12. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

Aug 17, 2011
    2,098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Ha meiden,

Hahaha missC, ken jou ook wel van eerdere topics. Zo ook within en panter! Hopen op een leuk clubje hier!

Mijn NOD was gisteren... Nu nog steeds niks te bekennen, maar heb al wel buikpijn dus het zal wel niet lang meer duren!

In 1e instantie zouden we IUI krijgen, omdat het zaad erg onstabiel is. Het is 4 x getest; van heel goed (72 miljoen) tot heel slecht (nog geen 400.000!) bewegende zaadcellen. En omdat de samenlevingstest 2x negatief was. Dus mijn baarmoederslijm is ook nog eens vijandig voor die paar goede zaadjes die wel langskomen. Toen de 1e keer IUI niet door kon gaan, zei de gyn. dat het beter was om maar gelijk door te gaan naar de ICSI. Op zich vind ik het niet erg, want ik heb het volste vertrouwen in mn gyn.

Ik heb geen idee wat ik as dinsdag moet verwachten als we het 1e gesprek hebben voor de ICSI. We laten het maar over ons heen komen. De gyn. zei dat het zelfs zo kon zijn dat ik misschien nog even aan de pil (!!!) wordt gezet. Om zo de planning voor het ziekenhuis beter te verdelen. Ik zal zeker laten weten hoe het was...

Prettig weekend allemaal!

Liefs jufaman81

13. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

Aug 17, 2011
    2,098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    @ Within: wat een vreemde situatie zeg... als je van je moeder dat soort cadeaus krijgt! Heb je haar daar niet op aangesproken?

14. Within

Within Niet meer actief

Op dat moment niet nee, het was een "extra cadeautje" met de uitgesproken wens snel oma te worden, omdat we dat jaar getrouwd waren. Mocht ze het nog een keer doen dan zal ik haar er wel op aanspreken, en dan maakt het me niet uit als de rest er nog bij zit.

15. miss C

miss C VIP lid

Nov 20, 2009
    11,719
    971
    113
    Female
    Het ♡je van Nederland!
    oww spannend! ben benieuwd wat je HA gaat zeggen..

zo heb ik er nooit naar gekeken en er zit zeker wel iets in wat je zegt...
    bij ons weten m'n schoonouders & m'n vader het ook pas sinds 3 weken, tot die tijd had ik ook alleen zp, mijn zus en wat vrienden...
    WTF met kerst babykleertjes geven omdat ze zo graag oma wilt worden?! waar haalt ze de lef vandaan?!
    ik was zo pissig geworden en haar even flink de waarheid verteld... (voor het zelfde geld ben je er net achter gekomen dat je geen kinderen kan krijgen, ik klop het meteen af voor je hoor)
    OMG :$ hier heb ik geen woorden voor...
    ow vandaar, ik dacht al hoezo wordt je dan IUI aangeraden? maar nu heb ik 'm door..
    dat is alleen maar goed hoor meis dat je het volste vertrouwen in je gyn hebt, anders werkt het allemaal niet..
    ik ben heel erg benieuwd wat ze dinsdag gaan zeggen over de komende tijd! enne weer aan de pil terwijl je zwanger probeert te worden, das vreemd!
    nou meiden ik moet gaan opschieten, ik moet mn haar nog doen, opmaken en aankleden we hebben namelijk een verjaardag...

Liefs,
    Miss C xxx

16. Within

Within Niet meer actief

Wat is IUI eigenlijk precies?

17. miss C

miss C VIP lid

Nov 20, 2009
    11,719
    971
    113
    Female
    Het ♡je van Nederland!
    dat wordt het sperma gefilterd op de beste zaadjes en dat wordt in de baarmoeder ingebracht!
    hier kan je het fijne van IUI lezen...
    Intra Uteriene Inseminatie - Fertiliteit.info

18. Within

Within Niet meer actief

Dankje, ga ik even lezen!

19. miss C

miss C VIP lid

Nov 20, 2009
    11,719
    971
    113
    Female
    Het ♡je van Nederland!
    Your welcome...
    Heb je nog iets leuks gedaan dit weekend?!
    Xxx

20. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

Aug 17, 2011
    2,098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Het hele weekend feest gehad in ons dorp. Vrijdag- en zaterdagavond optredens van bandjes en vanmiddag de braderie. Was een vreselijk gezellig weekend, nu brak op de bank!

Hier nog steeds niks! Nu 2 dagen overtijd!! Echt vreemd, normaal is mijn cyclus 26 dagen en een enkele keer was het 27 dagen...

Als ik vannacht niet ongi word, ga ik morgenochtend een testje doen! Want dinsdag moeten we naar het intakegesprek voor de ICSI... Ik ga er wel vanuit dat ik nog gewoon ongi ga worden.

Share This Page