Ik draag een bril Werk in de supermarkt waardoor ik in koude omgeving werk en mijn bril blijft dus beslaan afwasmiddel geprobeerd maar werkt niet Wat wel???
Er bestaan “anti beslaan” / anti-fog sprays voor brillen, maar weet zo even niet of dat bij alle soorten brillen glazen werkt.
Een mondkapje wat goed de bovenkant afsluit. Insmeren met handzeep en goed uitwrijven werkt hier ook wel.
Hier gewoon met Dreft ingesmeerd zonder water en dan zorgen dat het kapje bij je neus goed aansluit evt bril er net over heen zetten.
Er staat dat er ruimte gecreëerd word tussen de mond en t mondkapje en dat daardoor de lucht dan niet/minder naar boven gaat. Ik weet ook niet of t echt zo is, maar k herken het probleem wel. Zo irritant.
Bij de action heb je spray tegen het beslaan van autoruiten. Ik deed dat op mn zwembril en werkte goed
Ik zie de medewerkers van de winkel met bril veelal een gelaatsscherm / spatmasker dragen ipv een mondmasker. Daarmee adem je makkelijker en beslaat je bril niet.
Ik draag zelf een bril. Bij mij hielp zo'n anti condens spray niet. Wat mij nu wil helpt is het ijzertje aan de bovenkant van het mondkapje goed te buigen waardoor hij aan de bovenkant goed afsluit. De touwtjes draai ik een slag zodat je hem gekruist hebt. Je bril plaats je dan op je mondkapje en bij mij beslaan de glazen dan niet
De tip is idd om het mondkapje goed af te sluiten aan de bovenkant zodat de lucht door de onderkant verdwijnt. Het kruisen van de elastiekjes zorgt bij mijn mondkapje voor grotere openingen aan de zijkanten wat ik dan weer niet beschermend vind. Dus daar moet je dan ook even goed op letten. Mijn wasbare mondkapje zit veel beter en heb ik minder last dan met wegwerp, maar op mijn werk ben ik verplicht de wegwerp kapjes te gebruiken
Ik heb ook een bril maar alleen incidenteel een mondkapje op. Ik heb nu een mondkapje waarbij het ijzerdraad over de hele breedte meeloopt waardoor de bovenkant echt kan vormen tegen mijn gezicht aan (hij is alleen nergens te koop die ik heb dus daarr heb ik geen tip voor) . Hierdoor gaat alle adem naar de zijkant en onderkant en beslaat mijn bril niet. Dus misschien moet je de oplossing zoeken in een ander mondkapje.
Vast niet volledig. Maar denk nog altijd betere bescherming dan wanneer je 100 keer op een dag aan je mondkapje zit omdat je anders niets meer door je bril ziet
Ik draag ze ook meerdere uren achter elkaar op het werk en plak het bovenste randje vast met een stukje pleistertape (van dat papieren tape, niet die supersterke stoffen). Voor het opdoen een randje tape langs de bovenrand plakken met een halve cm overhang en na het opzetten netjes en stevig aandrukken rond je neus. Niet altijd fijn met afdoen (gevoelig stukje huid bij je oogleden), maar werkt wel!