Ik vraag me af wat de bevindingen zijn met ovulatietesten. Is dat nou echt zo handig? En helpt het gemiddeld gezien om sneller zwanger worden? Ik wou de poll niet te lang maken, dus reacties zijn welkom!
Ik heb 2 rondes ovutesten gebruikt en heb me ei nooit kunen vinden, dus ik heb er weinig aan. De test gaf wel een lichte streep aan tijdens eisprong (die ik voelde), maar nooit positief! Ik ben er dus maar mee gestopt. Wel denk ik dat als je ovutesten gebruikt je sneller zwanger wordt, dan weet je tenminste wanneer je moet klussen, zeker als je een onregelmatige cyclus hebt.
Hoi Gelukkig! Wat je zegt over onregelmatige cyclus, dat lijkt mij dus ook dat het dan erg handig is. Maar ik heb hier ook gelezen over dat ookal heb je een regelmatige cyclus, dat dat niet inhoudt dat je eisprong altijd op het zelfde moment komt, of exact op de helft van je cyclus. Als dat zo is dan zou een OT dus ook handig zijn voor meiden met een vaste cyclus.
Wij hebben eerst een maand zonder ovu-testen gedaan en daarna drie maanden met. En nu dus zwanger. Ik heb een heel regelmatige cyclus, maar mijn eisprong wisselde soms toch wel een paar dagen. Wij vonden het wel prettig om te weten.
Voor mij voegt het helemaal niks toe. Ik ben regelmatig en ik voel mijn eisprong altijd. Zonder ovulatietest ben ik ook vijf keer in de 1e ronde zwanger geworden en juist dit stukje wil ik graag zo ´spontaan´ mogelijk houden omdat we verder al ziekenhuishulp nodig hebben. Ik gebruik ze dus niet.
Ik heb ze de eerste maand na het stoppen van de pil niet gebruikt maar daarna wel en toen was ik gelijk zwanger
Ik heb ze afgelopen maand voor het eerst gebruik, duidelijk posi getest en daarna ook duidelijk een temp stijging gehad (test klopte dus). Ik vind het wel heel fijn om te weten wanneer mijn eisprong, zeker omdat mijn cyclus niet echt regelmatig
Ik heb er ook voor gekozen om meteen na het stoppen met de pil ovu-testen te gaan gebruiken en tegelijkertijd te gaan temperaturen. Ik heb er nogal een hekel aan als ik ergens geen 'invloed' op kan hebben en via deze weg weet ik toch een hoop meer . Helaas heeft het de eerste maand nog niet voldoende geholpen
Ik ben meteen in de 1e ronde ovulatie tests gaan gebruiken en het was ook meteen raak. Heb meestal een cyclus van 28-34 dgn. Ik had dit keer een laat ei om het zo maar te zeggen, anders was ik waarschijnlijk veel te vroeg aan de klus gegaan. Ik voel/merk namelijk nooit m'n ei.