Hoe handig zijn ovulatietesten?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door lvp, 25 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ik ben

1. niet zwanger, en gebruik OT 1-3 mnd

2. niet zwanger, en gebruik OT 3-6 mnd

3. niet zwanger, en gebruik OT 6 mnd of langer

4. zwanger, en heb hierbij 1-3 mnd OT gebruikt tot ik zwanger werd

5. zwanger, en heb hierbij 3-6 mnd OT gebruikt tot ik zwanger werd

6. zwanger, en heb hierbij 6 mnd of langer OT gebruikt tot ik zwanger werd

7. niet zwanger en gebruik geen OT

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. lvp

lvp Actief lid

17 okt 2009
    440
    0
    0
    #1 lvp, 25 okt 2009
    Laatst bewerkt: 25 okt 2009
    Ik vraag me af wat de bevindingen zijn met ovulatietesten. Is dat nou echt zo handig? En helpt het gemiddeld gezien om sneller zwanger worden? Ik wou de poll niet te lang maken, dus reacties zijn welkom!

2. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Ik heb 2 rondes ovutesten gebruikt en heb me ei nooit kunen vinden, dus ik heb er weinig aan. De test gaf wel een lichte streep aan tijdens eisprong (die ik voelde), maar nooit positief!
    Ik ben er dus maar mee gestopt.

Wel denk ik dat als je ovutesten gebruikt je sneller zwanger wordt, dan weet je tenminste wanneer je moet klussen, zeker als je een onregelmatige cyclus hebt.

3. lvp

lvp Actief lid

17 okt 2009
    440
    0
    0
    Hoi Gelukkig! Wat je zegt over onregelmatige cyclus, dat lijkt mij dus ook dat het dan erg handig is. Maar ik heb hier ook gelezen over dat ookal heb je een regelmatige cyclus, dat dat niet inhoudt dat je eisprong altijd op het zelfde moment komt, of exact op de helft van je cyclus. Als dat zo is dan zou een OT dus ook handig zijn voor meiden met een vaste cyclus.

4. droombeebje

droombeebje Bekend lid

7 jun 2009
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben eerst een maand zonder ovu-testen gedaan en daarna drie maanden met. En nu dus zwanger. Ik heb een heel regelmatige cyclus, maar mijn eisprong wisselde soms toch wel een paar dagen. Wij vonden het wel prettig om te weten.

5. Trees

Trees Niet meer actief

Voor mij voegt het helemaal niks toe. Ik ben regelmatig en ik voel mijn eisprong altijd. Zonder ovulatietest ben ik ook vijf keer in de 1e ronde zwanger geworden en juist dit stukje wil ik graag zo ´spontaan´ mogelijk houden omdat we verder al ziekenhuishulp nodig hebben. Ik gebruik ze dus niet.

6. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik heb ze de eerste maand na het stoppen van de pil niet gebruikt maar daarna wel en toen was ik gelijk zwanger

7. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik heb ze afgelopen maand voor het eerst gebruik, duidelijk posi getest en daarna ook duidelijk een temp stijging gehad (test klopte dus). Ik vind het wel heel fijn om te weten wanneer mijn eisprong, zeker omdat mijn cyclus niet echt regelmatig

8. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik heb er ook voor gekozen om meteen na het stoppen met de pil ovu-testen te gaan gebruiken en tegelijkertijd te gaan temperaturen.
    Ik heb er nogal een hekel aan als ik ergens geen 'invloed' op kan hebben en via deze weg weet ik toch een hoop meer ;).
    Helaas heeft het de eerste maand nog niet voldoende geholpen ;)

9. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik ben meteen in de 1e ronde ovulatie tests gaan gebruiken en het was ook meteen raak. Heb meestal een cyclus van 28-34 dgn.
    Ik had dit keer een laat ei om het zo maar te zeggen, anders was ik waarschijnlijk veel te vroeg aan de klus gegaan. Ik voel/merk namelijk nooit m'n ei.

Deel Deze Pagina