Jeetje wat spannend!! Ten eerste GEFELCITEERD!!! Dit wondertje heeft jou uitgekozen als zijn/haar mama, wat een wonder. En inderdaad, voor alles is een oplossing. Sterkte met het vertellen van je mannetje. Ik hoop dat je hoe dan ook toch blij kunt zijn tussen de verwondering door. Vroeg me nog wel af waarom je denk dat je al een tijd zwanger bent? Ben je ook al gegroeid? Ik zou idd even de HA bellen bij twijfel. Lijkt me handig om te weten hoe ver je bent. xxx Linda
Als je bij het ziekenhuis onder behandeling bent moet je het ziekenhuis bellen... Zij willen dan ook een echo doen om te kijken of het allemaal goed is... dus of het op de juiste plek is ingenesteld... hoeveel het er zijn... en hoe ver de zwangerschap is... Niet schrikken... is standaardprocedure! En een tipje... Als ze een echo maken en het blijkt dat je tegen de 13 weken of meer aanzit en je wilt graag het geslacht weten... Vraag dan of ze ook een beeld kunnen maken van de zijkant... Dan is er een botje te zien waaraan je dan het geslacht kunt zien... Wanneer het botje 45 graden of meer omhoog staat kan je uitgaan van een jongentje... en bij 45 graden en minder van een meisje
Ok...net het ZH gebeld en die kunnen mij op dit moment niet verder helpen. Ik ben daar 2 jaar terug onder behandeling geweest en daarom moet ik nu eerst naar de HA. Die kan ik morgenochtend pas bellen, dus dan maar even wachten nog. Waarom ik denk dat ik al redelijk ver ben? Omdat ik achter af al heel erg lang allerlei sympthonen heb. Ook is mijn buik idd al gegroeid, maar ik ben nogal een jojo, dus daar stond ik niet zo van te kijken, maar dit keer is het anders. Ook zijn mijn borsten al heel erg lang overgevoelig. En ik luste ineens geen koffie meer etc..etc.. Laatste keer bloedverlies was 2e week van augustus, volgens mij. Maar ja..ik ben normaal maar 3 a 4 x per jaar ongi, dus.. Ik heb gelukkig inmiddels mijn beste vriendin gesproken en die was helemaal in tranen, ze weet dat ik het eingelijk zo graag wil. Waarschijnlijk komt alles wel goed, maar het is allemaal zo plotseling. Laats zei ik haar nog: "ik zou willen dat er is wat beslissing worden genomen daar boven, dan hoef ik zelf niet al die moeilijke keuzes te maken" En God heeft mijn vraag beantwoord, wie had dat gedacht!
Aaah oke... ik wist niet dat je 2 jaar geleden voor het laatst in het ziekenhuis geweest was..... Dan kan dat idd niet... Ik dacht dat je nog onder behandeling was daar... Nee dan is het huisarts of verloskundige... Maar goed...supernieuws dat je zwanger bent!!!
Meis ik zou gewoon de VK in je buurt bellen. De HA hoef je voor een zwangerschap eigenlijk niet te bellen(wel appotheek voor medicijnen enz) Waarschijnlijk mag je bij een VK al snel langskomen voor een termijn echo
Meiden... er zijn nog altijd wel huisartsen die bevallingen doen... niet veel.. maar goed als de hare het wel doet en zij heeft liever de huisarts dan een vk... dan kan ze deze gewoon bellen...
ik zeg niet dat ze HA niet kan bellen maar kon uit hara verhaal ook niet opmaken dat haar HA bevallingen doet en wou alleen maar zeggen dat je niet persee eerst naar een huisarts hoeft
Proficiat meid!!! laat je nog even weten hoe ver je nu eigenlijk bent? ben wel benieuwd nu! ga er maar lekker van genieten!
Dus ik kan wel rechtstreeks bellen naar de vk? Ik had het wel al geprobeerd, maar zijn alleen in de ochtend bereikbaar. Dus toch even geduld, denk ik. ( wat op dit moment moeilijk voor mij is op te brengen) Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie felicitaties, drigt nog even niet tot me door allemaal, maar denk dat ik uiteindelijk er heel erg blij van ga worden!
je kan altijd een vk bellen en je verhaal doen en vaak krijg je dan gewoon een echo. Dan kun je daarna nog als het ndoig is naar de gyn. Een huisarts hoeft normaal gesproken niet ingeschakeld te worden als je zwanger bent. Maar als je dat liever wel doet gewoon doen natuurlijk.
je hebt wel een voordeel haha je hoeft niet de eerste 12 slopende weken af te wachten die ben je waarschijnlijk dan al voorbij hihi. Ben wel benieuwd hoever je idd bent dan. maar je kan idd morgen effe de VK bellen
Hi, Bel liever de VK niet op de mobiel..(ben kraamverzorgster geweest) weet dat het dus ook wel eens ongelegen komt.En ik ben niet echt spoed. Ik kan best wachten tot morgen, toch? Ik heb nu al zo lang gewacht, kan die ene nacht er ook nog wel bij. Of houden jullie dat niet vol?
bloemie: haha ik ben zelf ook kraamverzorgende wekr daar nog in. Maar ik belaltijd gewoon en heb nu ook al regelmatig gebeld ivm zwangerschap. Ze zeggen hier gewoon bellen. Maar kan me indenken dat je tot morgen wacht haha
Je wens is verhoord. Of door god, of door je kindje, of door je lichaam of door, wie zal het zeggen. Geniet ervan meid. Zolang je blij bent met een kindje red de rest van de situatie zich ook hoor! xxx
Wat leuk! Nog steeds werkzaam! Weet wel dat het altijd mag, maar voel me altijd een beetje bezwaard of zo.. Ik denk dat ik het voor vandaag even naast me neer ga leggen en me ga richten op de grote schoonmaak van mijn keuken. Jullie horen nog van mij!