Test Point ovulatietest VS "dipstick'

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by girl13, Feb 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. girl13

girl13 Actief lid

Jan 12, 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

weten jullie wat het verschil is qua gevoeligheid tussen de testen?

Ik heb ovulatietesten van Testpoint (moet groene dop) en van die kleine staafjes die je erin moet dippen (One Step vanuit UK)

Nou geeft de testpoint min of meer aan (bijna) positief en die andere dus niet. Het meest logische zou ook zijn negatief aangezien ik 5 dagen geleden een VMK heb gehad. Het kan geen HCG meer zijn want mijn waarde was erg laag (16) en de KV zwangerschapstesten geven sinds twee dagen ook prachtige omo witte resultaten aan, dus er zal echt geen hcg meer in zitten.

Ik hoop dat ik uberhaupt nu wel een eisprong ga krijgen, want dat hoeft niet altijd het geval te zijn na een VMK (5 wk)

Ik zal wel even de fotos van de testen toevoegen
    De bovenste is van Testpoint en de onderste van One Step

Wat denken jullie? Komt er eerdaags toch een ovulatie aan?

2. elsje

elsje Actief lid

Dec 4, 2011
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe nog steeds de smileys (clearblue) maar dat begint wel duur te worden dus ik ben erg benieuwd wat anderen hierover zeggen.
    Ik lees mee :)

3. girl13

girl13 Actief lid

Jan 12, 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    #3 girl13, Feb 14, 2012
    Last edited: Feb 14, 2012
    @ Elsje,... bedankt voor je reactie. Ja de CB testen gebruikte ik ook altijd, maar wacht nog even met aanschaffen aangezien ik dus zeg maar op Cyclusdag 5 zit.... en denk dat ik dan echt nog geen smiley ga zien. :):):):)
    Maar ik vond t toch gek dat de testpoint best al wel duidelijk was.
    Misschien krijg ik wel een vroege eisprong.
    We wachten geduldig andere reacties af!

4. Lynn1302

Lynn1302 Actief lid

Dec 28, 2011
    267
    1
    16
    Ik heb toevallig ook voor het eerst de dipsticks gebruikt, test streep was daarbij net zo duidelijk als de controle streep. Dus als ik op basis van die test naar de jouwe kijk zeg ik nog even door gaan met testen. Ik heb geen ervaring met de andere....hoop dat hij snel postief is!!

5. felina

felina Actief lid

Jan 17, 2012
    350
    0
    0
    NULL
    hij is nog net niet positief ik zou gewoon effe doortesten, je eisprong kan vroeg komen, je weet nooit bij een vmk wanneer je ei komt.... bij mij was hij namelijk laat na mijn vmk maar door te blijven testen met ovu testjes is het me toch gelukt ik gebruikte ook testpoint en kruidvat.

6. Maedra

Maedra Fanatiek lid

Oct 29, 2009
    1,558
    0
    36
    Rotterdam
    Ik zou nog even doortesten inderdaad! Ik heb ook ooit de testpointtests wel eens gebruikt en vond ze donkerder dan de dipsticks.

Share This Page