zwanger worden zonder ovutest en tempkaartjes

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door pixie, 14 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    het is namelijk zo dat ik heb het al geprobeerd en vind het frustrerend en voel mijn bloed al omhoog gaan als ik eraan moet denken..

ik word er zelf niet wijser van, het word een obsessie terwijl ik dat niet wil. waarom zou je het moeilijk doen als het NOG makkelijk kan..

ik heb het nu over de eerste rondes.. ik snap dat er meiden zijn die hun ei niet kunnen vinden zonder die dingen, maar toch..

Ik snap dat het voor jou wel helpt en zekerheid biedt.. maar voor mij niet.

hoe word je dan zwanger zonder al die dingen?

ik ga mij nu aan houden (omdat ik een redelijk stabiele cyclus hebt en mijn ei WEL voel) om tussen dag 10 en 16 om de dag te klussen..(waarom niet elke dag? teneerste kwaliteit van zaad , ten tweede dat trekt mijn lichaam niet)

2. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Ik begin er ook niet aan hoor. Geeft alleen maar stress. Vroeger werden mensen ook zo zwanger, dus waarom wij niet?

3. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    Groot gelijk, hoor.
    Ik begin er ook (nog) niet aan...Pas ronde 2, vind het een gedoe(maar kan idd absoluut helpen bij meiden die al een tijd bezig zijn en/of niet van alles voelen) en legt een druk op het hele gebeuren van een liefdesbaby maken.
    We go with the flow en zien wel, duiken tusen de lakens als WIJ zin hebben en niet omdat het MOET.
    Zo is het iig al een keer bij ons gelukt en we hebben een prachtige dochter en ik hoop dat we dat weer gegund zijn.

4. sakina

sakina Bekend lid

12 jul 2008
    527
    0
    0
    klussen voor zwanger te worden:P hehe lol
    asten
    Ik heb het de vorige x neit gedaan (MK) en nu doe ik ook niet.. dus zoals Sucre al zegt.. het is toen gelukt waarom nu niet..

ik zeg altijd het komt als de tijd rijp is tog:D

5. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Ik begin er ook zeker nog niet aan! Vind die ovu-testen en het tempgebeuren behoorlijk ingewikkeld en ben ook bang dat het dan een obsessie gaat worden voor me.

Zit in de 1e ronde en mijn ongesteldheid blijft nu 40 dagen uit, heb een negatieve test gehad en we wachten nu maar af. Meer kan ik toch niet.
    Ik heb geen enkel idee wanneer en of ik een ei heb, dat brengt onzekerheid mee, maar we vrijen regelmatig (zo om de dag) en als er dus een eisprong is vrijen we er altijd wel ergens in de buurt.

Ik wilvrijen omdat ik van mijn man hou en we samen willen zijn, natuurlijk zit er een hoop op een zwangerschap in je achterhoofd, maar continu 'moeten' vrijen lijkt me niet goed voor je relatie.

Mijn man wil het woordje 'moeten' ook absoluut niet horen hier in huis :)

6. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Groot gelijk, maak je in de eerste 6 maanden maar niet te druk! Wij zijn pas na een jaar met ovu testen begonnen en dit is de eerste serieuse ronde met tempen (moest van fert. arts). Zeker wanneer je cyclus aardig op de rit is zou ik er niet aan beginnen.

Volgens onze fertiliteit arts is om de dag klussen het best ;)

7. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    ik wil zelf niet dat het woord moeten in huis komt.. is wel zo dat we nu toch VEEL vaker doe dan wat we deden maar dat is dan ook denk ik logisch als je beiden iets graag wil.. we hebben dan ook allebei zin in.

Maar ik zie nog mijn vriends hoofd voor me toen ik met een posi ovu test aankwam vorig maand.. echt zo een prestatie angst gaf het hem..
    toen dacht ik ik hou het nu deze cyclus van hem.. maar hij had het wel snel in de gaten hoor..

n de onzekerheid dat ik had.. wel of niet posi... en dan ook nog eens denken het ei is geweest en dan lichaam anders zeggen.. nou ja.. waarom dat paniek.. gewoon klussen..(ik word ook echt vies van dat woord.. klinkt ook zo MOETEN)

8. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    Bij ons komt het woord MOETEN sowieso niet voor en klussen, wie heeft dat in godsnaam verzonnen?whaha vind het echt geen gepast woord, maar dat kan aan mij liggen...

9. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Hier ook één op eigen kracht hoor. Zeg niet dat het onzin is, maar voor mij zou het niet werken. Zou er inderdaad ook gek van worden.

Heb nu wel het idee dat mijn ei misschien toch later was dan ik dacht, maar wil niet zeggen dat ik het gemist heb.

Ga komende ronde gewoon weer wat meer af op afscheiding en sex-zin :oops: :)

10. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Advies lekker doen wanneer je zin hebt
    Als tempen en ovutesten al een obsessie is dan is verplicht klussen dat ook
    Zorg iig dat je ong 3 keer in de week NEUKT (klussen klonk niet) ha ha dat helemaal niet

11. za4a

za4a Lid

28 apr 2008
    55
    0
    0
    party planner
    Amsterdam
    Het enige wat ik erover wil zeggen is dat wij maandenlang echt verkeerd hebben geklutst
    En tis natuurlijk zo als je al wat langer bezig bent en t wil maar nie lukken dat je dan andere mogelijkheden probeert!

Ieder zn ding! Succes!

12. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    za4a, dat is het ook, hoor..Heb ik ook enigszins vermeld in mn 1e berichtje hier, maar dat is idd ook wel begrijpelijk in jouw situatie.
    vind alleen dat voor MIJ iets te krampachtig ermee bezig zijn als ik er NU al mee bezig zou zijn, aangezien ik pas in ronde 2 zit.mocht het nou echt niet lukken, zullen iedereen die hier iets heeft geschreven, stuk voor stuk wel gaan bedenken of ze er ook mee aan de slag gaan, maar als je net bezig bent, is mijn mening dat je het nog even achterwegen "moet" laten.

13. elke1976

elke1976 Fanatiek lid

15 okt 2007
    3.250
    0
    0
    logopediste
    Friesland
    Wat bedoel je dan met verkeerd geklust Za4a? Als je het zo'n 2 a 3x in de week doet, dan kan het toch eigenlijk niet verkeerd gaan? (Ik bedoel niet dat je dan meteen zwanger bent, dat weet ik hoor ;) )

14. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    wij gaan het gewoon lekker de eerste 6 mnd op de ouderwetse manier doen .
    Vrijen waneer we willen al zal dat nu wel vaker zijn, maar omdat ik al bijna 30 ben en erg onregelmatig ongesteld ben zal ik denk ik daarna wel gaan voor die ovulatie testen ook omdat ik een van die meiden ben die dr ei echt niet voelt en ik ben juist iemand die dr lichaam heel goed kent maar heb echt nog nooit ei kwaaltjes gehad helaas :(

15. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    hier ook geen testen enz. Van onze eerste 2 kindjes was ik vlot zwanger de derde duurde even en na 2 maanden werd ik ongeduldig. Heb toen even geprobeerd te temperaturen en en mijn vruchtbare dagen proberen te berekenen maar dit hielp niks. Werd er alleen maar zenuwachtiger van en dat helpt juist niet mee. Toen ik de 6e ronde in ging, niet temperatuurde en voor het eerst mijn vruchtbaarste dag niet heb berekend en we gewoon sex hadden voor het plezier ipv een kindje was het raak. Toeval......? Bij de eerste 2 helemaal niet over vruchtbare dagen nagedacht en dat ging heel snel, 3 maanden en de 2e meteen raak. Nu wa sik er vel te velmee bezig. Zolang het nog zonder kan.....gewoon genieten ik denk dat het dan het snelst zal luken!

16. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Ik zit nu in mijn 1e ronde na mijn eigen ongie en ik ben wel begonnen met tempen. Gewoon omdat het me leuk lijkt om te zien wat voor kaartje er bij mij uit komt. Doe alles behalve stressen daarom :) . Dat doe ik aan het eind van me cyclus wel.

Verder vrijen we gewoon wanneer we dat willen en ga ik af op het slijm. Maar ik denk dat je zoiezo meer zin hebt wanneer je in je vruchtbare periode zit. Voor mijn gevoel is het dan ook veel lekkerder :oops: .

Wij zijn er ook gekomen zonder de testen en het tempen volgens mij, of bestond het "vroeger" ookal?

17. Iris77

Iris77 Lid

9 aug 2008
    91
    0
    0
    Hier nog een die niets bijhoudt. Ik heb wel een cyclus banner maar.... ik weet niet eens of mijn cyclus wel 28 dagen is en dat heb ik wel ingevuld. Heb mijn eerste ongi gehad na 4 jaar spiraal dus kan er geen zinnig woord over zeggen. Ik zie wel hoe het loopt. temperaturen ga ik helemaal niet aan beginnen, ik ben daar ook niet geschikt voor, weet dat ik zulke dingen dan toch vergeet... ben sochtends niet zo helder... hakunamatata

18. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Myprecious ik dnek niet dat adam en eva ovutest hadden in die tijd ;)

19. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Hahahah nee als je zover terug gaat in de tijd ;). Een vrouw is er gewoon om kinderen te baren denken we dan maar ;) het zal ook vast wel goed komen met ons allemaal. Het zit ook in het aard van de mens om te denken òf het er ooit van komt (of je nou een half jaar of 6 jaar bezig bent) denk ik.

20. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    @Iris eigenlijk zit ik er ook aan te denken om mijn banner uit de deur te gooien want ander mensen constant op je banner kijken en ook is er al wat is ook geen pretje.. ik weet in mijn eigen hoofd nu wel wanneer in mijn cyclus ik dan het beste zou 'vaker' kunnen proberen en verder hoeft toch nietmand anders dat eigenlijk te weten..
    denk dat ik banner ook ga staken na deze ronde.. gewon lekker puur door het zwanger worden haha

mijn ervaring met tempen :inderdaad ben ik niet fris in de ochtend en kan het dan vaak ook niet zo goed onthouden, vind ook niet gezond om wakker te worden met eerste gedachten. nu tempen.
    mijn temp vertrouw ik toch niet want ik ben vaak verkouden (slecht darmflora)
    en dan dat is alleen het temp opnemen.. ik zie zo vaak dames vragen hebben over hun temp kaarten.. onzeker heid en zoveel onduidlijkheid op hn kaarten dat ze het zelf niet eens meer snappen.

ovutest vwordt ik helemaal zenuwachtig van en vertrouw het ook niet.

@buikje Essie toppie. als het zo kan gaan voor mij zou ik het ook helemaal geweldig vinden..

Deel Deze Pagina