HELP, kruidvat test lichter bij 6 weken

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Parel1985, 4 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Parel1985

Parel1985 Actief lid

28 okt 2012
    352
    1
    0
    Gisteren was ik 6+1. ik had nog 1 CB en 1 kruidvat test 2v5euro liggen. Wilde graag nog even mijn knal streep Zien die ik bij 5 weken had (Zie foto album). Maar het was geen knalstreep! Leek wel de helft lichter! CB gaf wel nog steeds 3+ aan. Ik kan de foto niet uploaden want mijn kabeltje is kapot. Helemaal in paniek. gegooglrs en nou lees ik dat kruidvat testen niet meer betrouwbaar zijn na 5-6 weken en streepje lichter kan worden omdat het HCG te hoog wordt. Is dit echt zo? Wie heeft hier ervaring mee? Ik heb ook gebeld naar echo bureau en krijg nu aanstaande donderdag een echo,...pfff wat een stress allemaaal zeg! Had ik die teat nou maar niet gedaan!

2. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Als je testen lichter worden, dan is dat geen goeie teken..
    Hopelijk zit tie goed!
    Mijn duimen draaien!

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Je bent gewoon zwanger klaar niet teveel druk om maken. Gewoon wachten tot je echo dan heb je pas zekerheid. En dat die cb 3+ geeft is toch wel een goed teken?

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Onzin... testen kunnen maar zoveel hcg aan en om die reden kan een test ook lichter uitvallen.

Niet meer testen, zolang je je goed voelt is er niets aan de hand en de echo afwachten. Onzekerheid hoort erbij maar testen heeft gewoon geen zin meer.

5. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Inderdaad, onzin!
    Ook al had CB aangegeven dat het minder was, was het nog geen ramp geweest.
    Wel fijn dat je een echt krijgt donderdag, maar maak je geen zorgen

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hmmmm ja maar testen worden toch niet al lichter met 6 weken meiden?
    Misschien dat de cb nog 3+ aangeeft omdat er toch nou genoeg hcg is....maar om nu gelijk te roepen dat het onzin is wat lilaa zegt?

Maar het is een beetje moeilijk om iets te beoordelen zonder een foto....
    Maar als de test echt een heeeeeeel stuk lichter is ... Dan is dat nu niet echt goed hoor :(

7. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Precies. En daarbij heeft het ook te maken met hoeveel iemand gedronken heeft en of de test ochtend's of middag's word gedaan.

8. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    Het kan idd wel! Ik zou echt even de echo afwachten meid!
    Je hoort hier goede en slechte verhalen over...
    Ik viel wel onder het slechte verhaal maar geloof me het kan echt! Zou me nog niet te druk maken!

9. Parel1985

Parel1985 Actief lid

28 okt 2012
    352
    1
    0
    @all. Vind het echt zo kut allemaal. Komende dagen worden echt slopend zo dat wachten. Wat ik ook vreemd vind is dat vorige week toen ik 5 weken was en kruidvat echt een knal steep gaf, gaf cb nog 2-3 weken. 2 dagen later nogmas test eraan en toe zei cb 3+ terwijl de kruidvat iets minder knal was. Nu zegt cb dus nog steeds 3+ maar als ik de kruidvat test vergelijk met mijn vorige testen lijkt hij op mijn test van 18 dpo, en toen was CB echt nog 2-3 weken!!!!

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Dus eigenlijk werden eerder al je kruidvat testen lichter?

11. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Dan zou ik zeggen: het ligt aan de kruidvat test en zou die niet doen! Ik vind het nog steeds positief klinken toch hoor maar ik snap je angst. Ik zit hier ook te wachten op de eerste echo en dat duurt nog zo lang. Nog even volhouden!

12. Parel1985

Parel1985 Actief lid

28 okt 2012
    352
    1
    0
    Nou, de dag dat ik de cb deed waarop 3+ kwam te staan was de controle streep van de kruivat ook licht. De test streep was even donker als de controle streep maar geen knal ( controle streep ook niet).

Het is gewoon raar dat met de knal streep van kruidvat cb 2-3 weken gaf en met een mindere knalstreep cb 3+ geeft!?

13. Parel1985

Parel1985 Actief lid

28 okt 2012
    352
    1
    0
    En wat ik ook zag is dat nu als de urine er in loopt de test streep eerder verschijnt als de controle streep maar hij wordt dus niet meer zo donker als de controle streep. Opgedroogd is hij wel even donker:S

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja de kruidvat testen zijn verandert hoor....de strepen zijn ook feller rood geworden ;)
    Ik dacht dat jij net schreef dat je testen van kruidvat al,lichter waren geworden tegenover eerdere kruidvat testen ;)

Maar ik zou het even laten voor wat het is......hoogstwaarschijnlijk ligt het gewoon aan de kruidvat test.......als je nu niet getest had had je totaal geen zorgen gehad...jammer.....

Eigenlijk moeten we gewoon testen....l.zwanger? Super......:D stoppen met testen...

15. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Onzin ??????:$
    Pfff kom op zeg, ik heb het ook meegemaakt!!!

(Maar ts hopelijk zit tie bij jou wel goed.)

16. lamisha1980

lamisha1980 Fanatiek lid

1 mei 2010
    1.179
    62
    48
    he meid,

ik zal je wel geruststellen..tussen mijn zoon en dochtertje had ik een miskraam en waren mijn testen lichter en de CB test telde ook weer terug..ik had dus 3+ met 5 weken en met 8 weken was ie 1-2.
    nu zijn de kv 2v5 niet meer zo betrouwbaar als vroeger en ligt echt aan de test..want als de KV 2 voor 5 lichter worden dan moet je CB ook van 3+ terug naar 2-3 of 1-2 (uit mijn ervaring dus) en bij jou is dat niet het geval.
    donderdag zal je zien dat het allemaal er nog goed uit ziet :D

17. Parel1985

Parel1985 Actief lid

28 okt 2012
    352
    1
    0
    Ik heb een kabeltje gevonden. Deze test was van gisteren. Onderste foto is een reeks waarbij de onderste opgedroogde van gisteren was..

18. Parel1985

Parel1985 Actief lid

28 okt 2012
    352
    1
    0
    Dit was mijn test met 5 weken

19. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Mijn test met 6 weken was ook lichter...ik had hetzelfde gedaan als jouw en met ook nog eens helderrood bloedverlies dacht ik het ergste.Maar inmiddels is onze man alweer 20 maanden.Zou je echo afwachten en hopelijk geeft dat geruststelling.

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Maar ik,snap even niet waar jij dan lichtere testen ziet?

Deel Deze Pagina