Sorry weer over gewicht... Wie kwam er nog zo hard bij?

Discussion in 'Zwangerschap' started by , Jan 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Zoals een vorig topic al liet lezen eet ik gezond, en normale hoeveelheden. Nu met de feestdagen heb ik wel eens iets gegeten dat ik anders niet at (bijvoorbeeld pizza met oudejaarsavond) maar ik snap dit echt niet! Ik ben nu 4 maand zwanger en al 8 kilo bijgekomen... Ik word er zo bang van, aan wat kan dit liggen? Een vriendin van me kon eten wat ze wou, vettige dingen enz en kwam een normaal gewicht bij en bij mij lijkt het erop dat het voor de 2de keer de spuigaten uit loopt. De eerste keer was ik ongeveer 25 kilo bijgekomen ben gewoon zo angstig dat het weer zo word want mijn huid trekt dat echt niet nog een keer.

Nog iemand met dat probleem? Aan wat kan het liggen?

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Naarhe?
    Ik had het ook, at niet extreem meer enzo maar de kilo's vlogen er echt aan.
    Ik was met 23 weken al 16 kilo aangekomen en denk dat ik al met al zo rond de 25-30 kilo zat. Misschien nog wel meer. ( ben gestopt met wegen)
    Helaas is niet alles eraf gegaan, maar al wel heel veel.
    Als je goed op je eten let wat jij doet moet je je niet te druk maken denk ik.
    HEt is nou eenmaal zo dat de een harder dan de ander aankomt.
    Ik vind het ook VRESELIJK oneerlijk maar helaas pindakaas!

Sterkte meis! Ik weet hoe het voelt

3. emmyg

emmyg Actief lid

Sep 16, 2007
    172
    0
    0
    Er zal vast nog meer gewicht er bij komen.

Maar je moet het zo zien.
    Na de bevalling is er gelijk weer erg veel af.

Gemiddeld kind weegt 3500 gram
    placenta en vruchtwater 1500 gram

tevens heeft je lichaam extra bloed aangemaakt. Dit is rond een halve liter dus ook nog 500 gram

Tevens is je baarmoeder ook stukken groter dus die zal ook wel meer wegen dan normaal.

En de gemiddelde zwangere vrouw houd nu eenmaal veel vocht vast. Dit gaat ook allemaal weg na de bevalling.

4. marianne1984

marianne1984 Actief lid

Aug 15, 2007
    402
    0
    0
    ik ben nog alleen maar afgevallen en ik zal je zeggen, dat is op zich ook niet fijn, dan ga je ook denken, zou dat wel goed zijn?
    volgens mijn gyneacoloog hoef ik me geen zorgen te maken.

5. Niet meer actief

Dat er nog meer bijkomt verwacht ik ook wel. Maar 8 kilo op 4 maand, is gewoon zo korte tijd. Als ik de volgende 5 maand ook zoveel aankom zit ik aan een stevige 16 kilo en dat lijkt me redelijk veel. 12 kilo is ideaal zeggen ze. Ben zo bang voor een even zware bevalling als vorige keer.

6. Niet meer actief

Die van mij zegt dat te snel aankomen niet gezond is, en ook niet voor de baby, dus maak me wel zorgen. Dochter was ook erg groot en zwaar.

Ik begin te vrezen voor diabetes ofzo, zou dat kunnen? Ik voel me ook echt niet goed, en heb nooit energie.

7. marianne1984

marianne1984 Actief lid

Aug 15, 2007
    402
    0
    0
    wanneer moet je weer heen dan?
    en als je je zo onzeker voelt dan bel je toch gewoon?
    daar zijn ze voor.

ik ben de laatste tijd ook erg moe, soms heb ik het gevoel dat ik de hele dag wel kan slapen :oops:

8. Niet meer actief

Is het ook niet zo dat je veel vocht vashoud? Per persoon is dat ook weer verschillend.

9. Niet meer actief

Ja tis ook winter, misschien daardoor sowieso al minder energie. Ik voel me misselijk als ik 1 hap teveel eet, en misselijk bij 1 hap te weinig. Ik kan precies niet veel doen om me goed te voelen.

Diabetes kan het niet zijn gelukkig, heb de symptomen opgezocht en ik kom niet in aanmerking.

Ach ja bellen, ik heb al zoveel gebeld naar de gyn. Ik zie haar 9 januari dus kan het evengoed dan vragen. Ik had al gebeld voor de vele harde buiken die ik heb ook en ze was niet eens onder de indruk, gewoon magnesium nemen zei ze maar heb ook niet de indruk dat het helpt. De huisarts zegt ook dat het niet abnormaal is, dat de baarmoeder aan het trainen is. Misschien omdat mn baarmoeder zo uitgerokken is vorige keer dat deze daarom nu hardere inspanningen moet doen...

10. marianne1984

marianne1984 Actief lid

Aug 15, 2007
    402
    0
    0
    ik vind het wel erg vervelend voor je allemaal zeg.
    ik hoop dat de tijd een beetje opschiet voor je en dat het snel 9 januari is.
    al moet ik er wel bij zeggen dat de reactie van je verloskundige niet helemaal netjes is, erg kortaf

11. Niet meer actief

Ja ik vind het een vreemde gewaarwording deze zwangerschap. De eerste (mk) en tweede (dochter) waren helemaal anders. Maar ook dat is normaal, dat weet ik elke zwangerschap is anders. Soms denk ik ik voel me nu veel beter omdat ik toen al met overgewicht begonnen was en me veel zwaarder voelde (kon de trap amper oplopen of kreeg een hoestbui) maar vaak denk ik ook auw nu heb ik daar weer pijn dit is toch zwaarder dan de vorige. Ik heb ook makkelijk ergens pijn, als ik me omdraai in bed bijvoorbeeld.

De gyn is altijd erg druk en als ik bel zit ze meestal in de auto, haar afspraken zijn ook altijd stampvol geboekt en soms moet je in de wachtruimte een uur of 2 uur langer wachten dan wanneer je afspraak was. Als ik op afspraak ben neemt ze uitgebreid de tijd en is ze nooit kortaf hoor. Hier in Belgie is een gyn precies iemand waar je af en toe op afspraak gaat en verder niet teveel naar belt. Daarom heb ik een vroedvrouw onder de arm genomen, die samen met de gyn de bevalling zal doen en de vroedvrouw zal de nazorg ook komen doen bij ons thuis.

12. Liesje76

Liesje76 VIP lid

Nov 16, 2006
    24,463
    0
    0
    Twente
    nou ik ben bijna 13 weken en ik ben alleen nog maar afgevallen, zo'n 5 kilo.
    Maar ja misschien kom ik straks wel dubbel zo hard aan....

13. Kiki

Kiki Fanatiek lid

Jul 8, 2005
    4,364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    8 kg in 9 weken. dus de komende 31 weken nog slechts 4 te gaan.

14. Champy

Champy Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    2,533
    0
    0
    N.V.T.
    nou ik ben pas drie kilo aangekomen en eet gewoon hetzelfde, alleen heb geen trek in snoep of iets dergelijks... je kan natuurlijk wel normale hoeveelheden eten maar als niet gezond eet is het niet raar dat je zoveel aankomt zeg, ik schrik ervan.

15. mamavanshawn

mamavanshawn Actief lid

Jan 2, 2008
    239
    0
    0
    Van de eerste ben ik ruim 25 kilo aangekomen, maar ik was dan ook te licht toen ik zwanger werd (43kilo bij 1.67) Ben benieuwd hoeveel ik bij deze aankom.
    Mijn moeder is van zowel mij als mijn zusje 25 kilo aangekomen dus ik hou overal rekening mee.
    Na de bevalling van onze zoon, nu 6 maanden geleden vloog het er bij mij af, ik heb echt mn best moeten doen om op 50kg te blijven steken (ik wilde niet meer afvallen, vond 50kg een mooi gewicht) Nu ben ik 6.5 weken zwanger en al 3 kilo aangekomen.

16. Niet meer actief

Ik was bij de eerste 1m65 en 68, nadien 90 kilo bij de bevalling. Gewicht ging er met borstvoeding maar af tot 72, maar ben dan afgevallen met weightwatchers.

Nu eerst 50 kilo bij 1m65 en ondertussen dus al 58. Het lijkt er elke dag bij te komen. Nu vind ik mezelf niet dik ofzo hoor, dat is het niet maar het is nogal snel om zoveel bij te komen. Na de eerste was mijn huid helemaal beschadigd en heb een operatie ondergaan, dus ik vrees voor mn huid wel het ergste nu.

Gelukkig is de baby gezond.

Kan het zijn dat ik aankom door de omnibionta vitamines? Neem ze nu maar om de dag voor alle zekerheid ipv elke dag want ik eet best wel veel fruit erbovenop.

17. Niet meer actief

18. Niet meer actief

Sorry ik heb quote aangepast ipv de gewone tekst blijkbaar ;)

19. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

Jul 10, 2007
    2,092
    0
    0
    Hoi Nouky,

Hier nog eentje hoor! Voor mn zwangerschap woog ik bij 1.65 m ongeveer 58 kilo, dus wel wat zwaarder dan jij was. Nu zit er bij 27 weken zwangerschap al ongeveer 12 kilo aan...Ik hoef maar aan eten te denken en ik kom al aan lijkt het! Maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik wel meer snoep en eet dan voor mn zwangerschap. Tot voor een paar weken had ik dat weer redelijk onder controle maar met de feestdagen kon ik het niet volhouden....

Ik zit ook vaak in een raar soort gevoel van 'me niet helemaal lekker voelen, even wat eten'. Als ik dat niet doe, blijf ik narig. Lijkt erop dat het mn suikerspiegel is. En de ene keer eet ik dan netjes wat fruit maar de andere keer trekt een koekje meer. En ik werk niet meer dus dat zal ook wel van invloed zijn. Ik probeer wel iedere dag een stuk te gaan lopen met de hond.

En wat ik ook moeilijk vind, is het feit dat ik dikker word. Dat klinkt raar want duh, ik ben toch zwanger? natuurlijk word ik dikker! Maar het lijkt wel alsof daarmee de rem op meer eten en snoepen een beetje is weggevallen. Toen ik slank was, had ik veeel meer discipline!

Ik heb nog niet op de weegschaal gestaan sinds een paar weken geleden....durf het niet uit angst dat ik dan toch in de verleiding kom om op de een of andere manier minder te gaan eten. Maar heb me wel voorgenomen om nu weer meer op te gaan letten dan tijdens de feestdagen. Hopen dat ik daarmee heel veel erger voorkom...

20. iris73

iris73 Lid

Dec 5, 2007
    87
    0
    0
    aalsmeer
    ben nu 18 weken zwanger, ben 9 kilo aangekomen.
    ben 1.67 lang,en voor ik zwanger was woog ik 68 kilo.

Weeg nu dus 77 kilo.

Ik eet ook wat ik tegenkom echt alles wat ik maar vind.

Ik vind het niet leuk,maar ja de kerstdagen zijn hier altijd erg vol met eten,dat is gewoon zo en dan geniet ik er gewoon van.

Maar nu wil ik toch op gaan letten hoor.

Ik wil niet te dik worden,het moet er ook weer af.Ook al ga ik BV geven.

Iris.

Share This Page