over gewicht is dat het probleem echt?

Discussion in 'Zwanger worden' started by lover, Nov 5, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lover

lover Bekend lid

Jun 12, 2006
    851
    0
    0
    Ik vraag mijn eigelijk is af of er mensen zijn die over gewicht hebben en zwanger zijn geraakt.

Ik ben 1.87 lang en heb een vorse bouw en weeg 114 kilo.
    Nu zou je zeggen watttttttttttt 114 maar het raare je ziet het niet aan mij omdat ik vors gebouwd ben.
    Heb alleen wat dikke billen en een buik of ik 5 maanden ben ;)
    Maar ja heb er ook drie op de wereld gezet.

Mijn zus doet onder begeleiding afvallen en heeft het over mij gehad.
    Die vrouw had gezegt dat als ik eerst is 25 kilo ga afvallen dan wel is zwanger kon raken.
    Volgens haar ben ik te zwaar.
    Maar echt snoepen doe ik niet dat is zo raar heb geen snoep in huis.

Volgens mij zus moest ik eerst maar is drie maanden goed gaan afvallen en dan is proberen zwanger te raken pfffffffffffffffffff
    Misschien heeft ze wel gelijk en moet ik eerst maar is wat aan die kilo`s doen.

Maar zijn er mensen die over gewicht hebben en toch zwanger zijn geraakt?

Liefs Lover

2. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

Sep 20, 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    mijn schoonzus heeft ernstig overgewicht en zij heeft 2 gezonde kinderen op de wereld gezet.. (op een natuurlijke wijze zwanger geraakt) het duurde wel lang voordat ze zwanger werd (ik weet niet precies hoe lang) en ze zijn met een keizersnede (allebeide) ter wereld gekomen. het kan dus wel! maar ik denk dat het voor jezelf ook prettiger is om eerst af te vallen, want anders moet je nog meer gewicht meetorsen! (je komt natuurlijk nog meer aan als je zwanger bent). maar goed, het is je eigen beslissing, het kan dus wel!

3. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    Ik ben 1,53 en woog bijna 70 kilo toen ik zwanger raakte.

Ik had dus ongeveer een overgewicht van 15 kilo !

Geloof niet dat het echt invloed heeft of je overgewicht hebt.
    Als je gewoon gezond eet enzo moet het geen probleem zijn neem ik aan.

Succes met zwanger worden!
    Hoop dat het snel lukt :)

4. lover

lover Bekend lid

Jun 12, 2006
    851
    0
    0
    Dank jullie wel.

Ik ga zeker nu goede start maken en is heel goed opletten.
    Heb aan mijn zusje gevraagt of zei de lijst wild door mailen want zei is inmiddels 8 kilo kwijt in 4 weken.
    Dus toch de moeite waard.

Al ben ik maar 10 kilo kwijt voor 2007 kan ik een mooie start maken in 2007.

Ga mijn best doen.

Liefs Lover

5. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    mijn schoonzusje heeft zwaar over gewicht en die raakte gewoon zwanger.
    me vriendin had ook over gewicht en de artsen zeiden je meot afvallen ,ze is 20 kg afgevallen maar er bleek meer loos te zijn ze kan gewoon weg helemaal geen kids krijgen.

6. Mootje1985

Mootje1985 Actief lid

May 24, 2006
    360
    0
    0
    Geen
    Nijverdal
    Ik woog toen ik zwanger werd (door de pil heen) bijna 105kg. met een lengte van 1.72.... Ben toen ik zwanger was bijna 20 kg afgevallen... Woog dus ong. 85 kg. Nu weer 2 kg erbij.
    Nu zegt 1 verloskundige tegen mij (ik heb er 5) dat ik maar beter thuis beneden kon bevallen voor als er wat gebeurde hoefte ze in idd geval mijn niet naar beneden heen te halen :x
    Ik vond het knap lullig over komen!

7. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,256
    4,486
    113
    Ik heb ook behoorlijk overgewicht (ben 1.73 en weeg op dit moment 105 kg)
    maar ben gewoon zwanger geraakt en Kylian is geboren via een ks omdat hij te groot was :rolleyes:
    Het is inderdaad zo dat er gezegd wordt dat je bij overgewicht moeilijker zwanger zou kunnen raken.
    Maar dan ben ik weer zo - stel je bent te dik en je wilt graag zwanger raken.
    Omdat je dus gehoort hebt dat overgewicht hierbij een negatieve rol kan spelen ga je lijnen.
    Je gedachten zijn dan dus toch gedeeltelijk niet helemaal bij het zwanger raken maar mee bij het lijnen.
    En dan ben je in 1 keer zwanger (zo ging het in iedergeval bij mij).
    Is het dan wel gelukt omdat je wat 'slanker' bent of omdat je niet meer zo gefocust bent geweest op het zwanger worden?
    Maar goed om af te vallen heb je ook lichaamsbeweging nodig en die kun je ook in bed krijgen ;) :D :)

En het is dan inderdaad ook zo dat sommige verloskundigen dan ook nog eens gaan zeggen dat je beter beneden kunt bevallen omdat je overgewicht hebt ivm eventuele noodgevallen en trappen. Trek je er niet teveel van aan. Als er echt een noodgeval is dan ga je toch met de ambu naar het zh en ze krijgen je heus wel beneden hoor.
    Ze laten een verkeersslachtoffer ook niet op straat liggen wanneer die overgewicht heeft hoor.

Groetjes Anita

8. shelde

shelde Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,816
    0
    0
    Ik ben 1,72 en woog boven de 100 kg. (ben nu over de 100, door 3 weken ziek geweest te zijn)
    Ik ben in ronde 3 zwanger geraakt. Dus best snel.
    Dus om zwanger te raken hoef je niet per se eerst af te vallen.
    Probeer anders wat meer te sporten, veel water drinken... en als je zelf niet veel snoept en gezond eet... is toch prima!

9. naomi33

naomi33 Bekend lid

Aug 18, 2006
    835
    0
    0
    tuinbouw
    emmen
    ik weegde toen ik zwanger was 145kg :oops:
    maar ik ben gestop met de pil ben ongi geworden
    en daarna niet weer ik was gelijk zwanger :p
    ik ben nu wel afgevallen dus we zijn nu bijna weer anderhalf jaar bezig :(

groetjes miranda

10. lover

lover Bekend lid

Jun 12, 2006
    851
    0
    0
    Lieve Mootje,

Dat komt lullig over.
    Ik zou de volgende keer haar wel even laten weten dat het niet fijn was om te horen.

bedankt voor je berichtje wens je succes ene hou me op de hoogte he.

Bedankt dit doet me goed om te lezen allemaal.

Liefs Lover

11. triez

triez Actief lid

hoi ik ben ook een grote stevige meid van +100 kg ( exact weet ik het niet) maar mijn idee is dat ik steeds meer volle dames zie met kinderen . ook zie ik nu ik zelf probeer zwanger te worden steeds meer meiden met mijn omvang in verwachtig..... ik maak me eigenlijk niet zo'n zorgen.
    voor mij geldt dat het zwaarste gedeelte mijn benen en billen zijn. ik weet ook dat vrouwen een extra reserve daar hebben voor de zwangerschap en evt borstvoeding. ik zwem en doe regelmatig fietsen en op mijn stepapp. thuis dus aan mijn beweging ligt het niet. mijn bouw is helaas erfelijk bepaald en kan meer dan 20 kg afvallen ( ben ooit 23 kg afgevallen met weightwatchers) maar die
    benen en billen blijven zitten waar het zit......

ik hoop zonder problemen gauw zwanger te zijn en anders zie ik het dan wel weer

meiden succes enne wat denk je dat je verbrand met een stevige vrijpartij? ;) hihih

12. Choco

Choco Fanatiek lid

Oct 30, 2006
    1,186
    0
    0
    Friesland
    Hello,

Ik heb ook overgewicht wat helaas ook erfelijk bepaald is.
    Wij zijn nu bezig met de 1e ronde en eerlijk gezegd maak ik me niet echt druk, ik zie wel wat er gebeurd.
    Denk dat ik op dit moment nog wat te nuchter over nadenk.
    Als je prima in je vel zit waarom gaan afvallen, komt nog meer stress bij die je eigenlijks niet kunt gebruiken.
    Tja, zo zie ik het.

13. Bloemie

Bloemie Bekend lid

Jul 7, 2006
    666
    0
    0
    Hallo Dames,

We hadden het hier laats al over bij vruchtbaarheidsbehandelingen en waren het over eens dat het niet eerlijk is hoe er soms met mensen met overgewicht wordt om gegaan. Je moet je altijd verdedigen!

Ik heb helaas ook overgewicht :cry: . En ik zit in de MMM. Ik heb PCOS En ik mag over 3 maanden pas met clomid starten, want ik moet eerst 10 kg zijn afgevallen :cry: !

Ik heb PCOS al vanaf het begin van mijn ongesteldheid, toen had ik zeker geen overgewicht! Toch willen ze me niet eerder helpen! Ik denk ( en mijn omgeving ) dat ik veel sneller aankom ( en afval :(: ) dan andere mensen. Ook mijn HA vindt dat ik extreem JOJO. Een oorzaak of een symptoom? Maar de Gyn. houd zich vast aan zijn protecol. :(

( ik heb trouwens een BMI van 32 :oops: )

14. tanja8

tanja8 Niet meer actief

voro de meiden met overgewicht ik zag net nog op tv dat vrouwen die echt een vrouwelijke vorm hebben en dikke billen sneller zwanger raken omdat je lichaam er dan al op is voorbereid...
    en dat de vetreserves in je kont zitten en dat het dus een voordeel is!
    succes!

15. moontjejl

moontjejl Bekend lid

Jun 15, 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    Ik ben 1.69 cm en weeg 115 kilo!
    Heb inmiddels 2 kindjes en derde is onderweg...
    De eerste was ik in mei gestopt met de pil en in juli zwanger..
    De tweede ondank pil gebruik ( maar zeer welkom!)
    de derde was in de tweede ronde raak!
    Heb gister een echo gehad en alles was in orde tot zover!
    Mijn schoonzusje heeft totaal geen overgewicht en dat duurde meer als 1 jaar om weer zwanger te worden.
    Mijn vriendin heeft ook totaal geen overgewicht en moet hormonen spuiten om zwanger te worden!
    Dat gewicht wil dus niet alles zeggen!
    Dokters zeggen het volgens mij vel te makelijk!
    Ook mensen op goed gewicht kunnen moeite hebben met zwanger worden.
    Ja ik ben te dik maar leef gezond...snoep alleen te veel.....

16. Alex

Alex Lid

Sep 23, 2006
    92
    0
    0
    Ik ben 1,61m en weeg 52kg. Misschien heb ik dan wel te weinig vet ! :confused:
    Chocola here I come! :)

17. mirrepir1981

mirrepir1981 Actief lid

Oct 2, 2006
    166
    0
    0
    Hoi, hoi. Ik ben 1.88 en woog 100 kilo. Ben nu sinds augustus lekker gaan sporten, en drink momenteel 2 liter water per dag. Ben nu al 5 kilo kwijtgeraakt.Verder eet ik normaal, sla dus geen maaltijden over. Heb gehoord dat fanatiek lijnen voor de zwangerschap ook niet gezond is. Dus zal het wat dat betreft toch rustig aandoen.En er zijn immers al zoveel vrouwen bevallen van een kerngezonde baby tewijl ze overgewicht hebben.Nou iedereen heel veel suc-6 en klusplezier.
    Groetjes Mir.

18. triez

triez Actief lid

nou dat denk ik dus ook het kan niet goed zijn voor je lichaam om eerst aftevallen en dan bij een zwangerschap weer aan te komen ( nee nee dit is geen excuus zoeken , want ik ben juist altijd met mijn gewicht bezig geweest. nu ik zwanger wil worden ben ik extra gaan bewegen maar wil nu geen kilo's afvallen dat komt na die tijd wel weer)
    en mijn reserves zitten idd allemaal rond de benen en billen dus ik zeg..... klus'se meiden en laat je niet kisten door mensen die nog nooit gewichtsproblemen hebben gekend....

19. Windows

Windows Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    1,860
    0
    0
    Ik weeg 105 en zat ook al tegen de 100 aan voor ik van mijn 2 kinderen zwanger werd,en ben vrij makkelijk zwanger geworden,maar wel hoge bloeddruk en diabetes in de zwangerschap :oops:
    Mijn schoonzus begon in sept.2004 met lijnen en heeft tot maart 2005 gelijnd,is toen zo'n 17 kilo afgevallen,en 2 maanden later was ze zwanger,dus het afvallen is bij haar wel ergens goed voor geweest :) en ze had een perfecte zwangerschap!

20. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    3,967
    0
    0
    Centraal
    Sinds ik probeer zwanger te raken, eet ik veel gezonder en let er veel meer op of ik mijn dagelijkse portie beweging wel krijg, en ik moet zeggen dat ik daardoor op een heel mooi gewicht ben beland en er ook behoorlijk strak uit zie (mijn man is in ieder geval erg happy ermee). En dit kost me echt niet veel moeite en het meest mooie is dat ik veel meer energie heb dan eerst! Echt super.

Share This Page