Hallo lieve mensen, Misschien een vreemde vraag, maar je leest overal tips over wat je wel en niet mag eten wanneer je eenmaal zwanger bent. Gelden deze zelfde regels ook wanneer je zwanger probeert te worden? Misschien om te voorkomen dat ik niet in de gaten heb dat ik al zwanger ben en dan de verkeerde dingen eet of doe? Bedankt alvast voor jullie tips.
Gelukkig niet Ik persoonlijk zou lekker alles blijven eten en drinken. Dwz stoppen met sigaretten, evt drugs en matigen van alcohol zou ik wel doen. Geldt voor beiden trouwens. Tot de 6 weken heeft je kindje geen bloedband met jou, dus als je je aan de regels gaat houden na je positieve test is naar mijn mening prima. stel dat het een jaar of meer duurt voordat je zwanger wordt, dan is het toch niet leuk meer? Ik zou wel alvast foliumzuur gaan slikken
Nee hoor je mag alles eten als je zwanger wilt worden. Ik bedoel bij ons heeft het 6jaar geduurd voor ik een goede zwangerschap had als ik al die tijd bepaalde dingen niet zou mogen hebben. Als je net zwanger bent heb je nog geen bloedband dus kan het ook nog niet zoveel kwaad ja oke je moet geen liters drank gaan drinken natuurlijk
Ik ben gisteren bij de gynaecoloog geweest (omdat ik hartpatiënt ben moest ik van mijn cardioloog daar al heen voordat ik zwanger ben) en ik het daar even nagevraagd, onder het mom van, die man heeft er per slot van rekening voor doorgeleerd. Hij vertelde mij dat het wel het beste is om vanaf het moment dat je gaat proberen om zwanger te worden al rekening te houden met je eten. Zijn verklaring: Tussen het moment van de bevruchting en dat je echt weet dat je zwanger bent, zit minimaal 2 weken. In die twee weken is het ook al belangrijk dat je bepaalde zaken niet of in mindere mate eet. Op zich logisch. Dus, vanaf het moment dat bij mij de pil de deur uit gaat, geen rauw vlees of rauwe vis, geen rauwe melkproducten, weinig cafeïne, geen alcohol, en geen vacuüm verpakte vis. Ach ja, gelukkig zijn het allemaal zaken die ik normaal toch al weinig tot niet nam Ik hoop snel helemaal groen licht te krijgen, mijn medicatie moet nog omgezet worden, en dan kunnen we gaan proberen En ik ben trouwens inderdaad al een aantal weken geleden met foliumzuur begonnen Groetjes!