hahahah eva volgens mij............ ben je echt wel zwanger! ik snap je reactie of je nu blij of in paniek moet zijn haha ga anders nu even naar de apotheek en haal een clear blue die aangeeft wel of niet zwanger ! ik kan ook echt niet meer wachten op jouw uitslag! ](*,) @ debster super gefeliciteerd!gaaf man! super! @ bloemetje nog veel succes met wachten! @ appeltje veel plezier vanavond ( zie banner) XX
Ja, misschien moet ik inderdaad maar eens bloed laten prikken, maar welke smoes moet ik daar dan voor gebruiken om ze hier thuis uit te leggen waarom ik bloed moest laten prikken. Ik kan het wel in de stad doen waar ik studeer onder het mom van een valse infectie die na enkele dagen weer genezen is Ik zou nog wel eens volgende week kunnen testen (in de week gaat dat niet), maar dan neem ik mijn pil nog wel een week langer en voor mijn maag (zenuwen!) is het ook niet echt goed. Gisteren overgegeven, gewoon van pure stress. Maar als mijn HCG nog zo laat staat vind ik het ook zo stom om het dan al te moeten vertellen tegen mijn ouders en mijn vriend, het zou een onbedoelde zwangerschap zijn en dan is het wel vreemd dat je het al weet voor je 4/5 weken bent... Tenzij... ach, ik zal eerst wachten tot de test droger is zodat jullie eens kunnen meekijken. Ik denk niet dat de lijn donkerder is dan vorige keer, het is absouut nog niet te vergelijken, het venstertje is nog te donker. Maar het was wel weer een kruidvattest Wat een situatie... Bedankt dat ik meteen bij jullie terecht kan!
Dank je Stef! Ik ga geen CB halen, want die reageert toch op een hogere concentratie HCG? Die testen zijn al duur genoeg, ik kan beter meteen bloed laten prikken denk ik, dan heb ik zekerheid. Bedankt dat jullie zo mee voelen en uitkijken! Liefs, Eva
Ik zou die pil wel even laten staan hoor meid! Ik heb in juni een vroege mk gekregen en toen heb ik 3 weken lang een licht streepje gehouden, totdat ik besloot om niet meer te testen en te kijken of ik de maand erop ongesteld zou worden. En dat werd ik... Niet om je moed de grond in te praten, maar ik werd helemaal gek van die vage lijntjes, is het nou wel of niet? Voor mijn gemoedsrust was het beter geweest als ik destijds een bloedtest had gedaan. Sterkte meid, wat je ook besluit... (voor de zekerheid wel aan de foliumzuur?) @ Stef, bedankt! waren er eigenlijk niet mee bezig (we wilden er pas in maart weer voor gaan om mijn operatiewonden echt goed te laten helen), maar hubby kon het gisteren en eergisteren niet laten, dus wie weet....
@ Stef: We hebben er enkele maanden geleden goed over gepraat en zijn eerste reactie was heel erg goed! Dan was hij wel eventjes in paniek geraakt (praktische zaken, financieële haalbaarheid, studies, ...), maar dan was het wel heel duidelijk dat we het kindje zouden houden -hadden we toen zwanger geweest-. Ik denk dat de eerste reactie van ons beide even paniek zou zijn, maar dat we ondanks alle moeilijkheden zeker wel voor het kindje zouden kiezen -en voor mij staat dat zowiezo vast!-. Ik zou het alleen erg vinden omdat het ook zijn studies zo overhoop zou gooien, en hij werkt al zo hard! @ Appeltje: Spijtig van je miskraam, hoeveel weken was je dan? Misschien betekent mijn licht streepje ook gewoon dat ik een miskraam zal krijgen, en misschien weten de anderen het dan best niet. Maar ik ga deze namiddag toch maar een afspraak maken met de arts in de stad waar ik studeer en haar de testen laten zien met een eventuele vraag om een bloedtest. Dan weet ik overmorgen misschien iets. Als er een klein beetje HCG in mijn bloed is dan hoeven de anderen dat nog niet te weten, dan wacht ik op een volgende bloedtest een paar dagen later om te kijken of het HCG wel voldoende stijgt. Had jouw miskraam iets te maken met de pil? Ik zal morgen met de arts ook overleggen voor dat foliumzuur! Als de bloedtest positief is zal ik dat toch moeten nemen. Zou een bloedtest op dag 28 positief kunnen zijn? Er moet wel HCG in mijn bloed te vinden zijn als die kruidvattest echt positief is hé? Bedankt!
Als ik je verhaal zo lees en je had een aantal dagen terug al net zo'n streepje als vandaag, dan zou een CB test toch ook duidelijk moeten aangeven zwanger of niet. Je bent inmiddels al weer een paar dagen verder.. BIj mij werd de streep ook duidelijker naarmate ik verder was.. 2 dagen na mijn eerste positieve test heb ik met CBdigitaal getest en die gaf aan 'zwanger' Ik begrijp niet zo goed als je zo onzeker bent of je het wel of niet bent, dat je dan niet zo'n test haalt.. Geen gedoe met streepjes, maar hapklaar 'zwanger' of 'niet zwanger'.. OK het kost ff wat, dat is zo.. (snap niet dat die dingen zo duur moeten zijn) Dat bespaart je, als deze ook aangeeft zwanger, in ieder geval een tripje naar de huisarts. succes ermee!
't klinkt heel stom maar ik heb mijn test even gedroogd boven een elektrische verwarming en nu is het streepje lichter dan dat van zaterdag. Het vlakje is wel helemaal witter dan dat van zaterdag, maar ik vertrouw het toch niet, zou ik dan toch een miskraam krijgen? Ik moet toch nog bij de HA zijn voor een nieuw voorschrift, dus dan kan ik dat ook even bespreken met hem/haar. Ik hoor bij velen dat die CB-test maar laat positief geeft, mijn matcare testen zijn ook nog steeds negatief dus misschien ligt het toch aan die kruidvattest. Misschien moet ik eens even naar de Kruidvatlijn bellen! Update: blijkbaar is die lijn alleen vanuit Nederland bereikbaar. Ik weet nu niet goed of ik een bloedtest moet laten doen, ik ben bang dat als er toch HCG is dat ik een miskraam krijg. Sorry voor al mijn onzekerheid
Ik wilde niet de moed de grond inpraten hoor, maar mijn streepjes bleven niet alleen licht, maar ze werden ook lichter. Dat is toch wel anders dan lichte streepjes die gelijk blijven of donkerder worden. Ik had ook bij de digitale CB een 'niet zwanger' ook al had ik een lichte streep op de teststrip. Het ging bij mij na ca 5 a 6 weken mis. Weet niet precies hoe ver ik was, want ik bleef nog heel lang positief testen en het was mijn eerste pilloze cyclus. Dus dan heb je geen duidelijkheid wanneer eitje schiet. De pil had er overigens niets mee te maken, maar in de zwangerschapsboeken en de bijsluiter staat dat je bij vermoeden van zwangerschap de pil beter niet kan slikken. Vandaar... Als er hcg in je bloed zit, dan kan het zijn dat je zwanger bent geweest of dat je zwanger bent. Een teststrip kleurt niet zomaar. Afhankelijk van de lengte van je cyclus/zwangerschap zijn er bepaalde waarden die bij dat tijdstip horen. En inderdaad, elke dag stijgt de hcg harder. Dus hoe langer je wacht met een bloed of urinetest, hoe duidelijker je antwoord zal zijn. Sterkte!
Ik zal morgen toch maar langs de arts gaan en vragen wat die ervan vindt... Hoe lang duur het normaal voor je je resultaat hebt? Als ik woensdagochtend ga? Ik zou ook hier naar de HA kunnen gaan, maar die kent mijn ouders ook erg goed en bovendien ben ik een hele week op kot en kan ik dan geen tweede bloedtest laten doen, tenzij dat dan bij een arts op kot kan.
Maar als matcare negatief test, dan zou ik eerlijk gezegd zeggen dat je niet zwanger bent. Juist Matcare is algemeen bekend betrouwbaar te zijn en over het algemeen zeer gevoelig. Sterkte..
Ik heb deze namiddag een afspraak bij de studentenarts. Ik zal het met haar bespreken en dan zien we wel. Ik heb toch nog voorschriften nodig, dus ik ga niet voor niets. Dan weet ik tenminste ook of die testen bij mij vals positief aangeven of niet, anders blijf ik eeuwig in onzekerheid. Ik hoop dat ik die uitslag zo snel mogelijk heb maar ik vrees dat dat pas donderdagochtend zal zijn. Bedankt voor alle steun! Ik laat jullie iets weten! (PS: Mijn matcare geeft ook wel een streepje aan, maar da's echt meer een indrogingslijn) Ik had ook nog een vraagje, klinkt misschien stom, maar zou het ermee kunnen te maken hebben dat ik om 4u00 nog naar het toilet ben geweest en om 8u00 getest heb? Misschien was mijn urine minder geconcentreerd of bevatte die minder HCG dan toen ik getest heb met de urine vanaf 23u00? sorry voor al mijn vragen, maar jullie zijn de enige aan wie ik ze kan stellen
tja ik ben geen arts en kan ook niet zien wat er met je is zeg maar.. maar als je al een aantal dagen overtijd bent dan zou je gedurende de hele dag kunnen testen ongeacht of het ochtend of avond is..
Weet ik, sorry Vermits ik maar 3 dagen stopweek had klopt die banner niet, ik ben mijn cyclus gewoon 4 dagen eerder beginnen tellen zodat die zou uitkomen met het einde van mijn nieuwe strip. Als ik de eerste dag van mijn pil overeenschakel met dag 8 van mijn cyclus zit ik nu nog maar op dag 28 en ben ik dus niet eens overtijd.
Hoi, Ik ben net terug van de dokter, helemaal verslagen. Ze heeft mijn pilgebruik nagekeken en daar is helemaal niets op aan te merken, in principe kan het dus niet. Maar toen ze de test bekeek was ze er niet zo zeker meer van, ze heeft meteen bloed genomen en ik ben het bij het labo gaan binnen brengen. Vanavond bellen ze me op. Maar in het ziekenhuis ging ik nog snel even naar het toilet en mijn inlegkruisje zat vol bloed! Helder rood, dat wel, maar ik ben zo bang nu. Als ik vanavond hoor dat ik toch zwanger ben, is het dan al meteen gedaan? Ik ga nu naar het vriendje, weet niet hoe ik het hem moet uitleggen, ik denk dat ik gewoon in tranen uitbarst. Eva
Wat een onzekerheid zeg... Vervelend allemaal Eva. Ik hoop dat je na vanavond wat meer duidelijkheid hebt!
eva, hoe licht is het lijntje dan? weet dat jij het zelfde test als mij gebruikt. die van mij was ook lichter als de andere streep. maar dat geeft niet...lees maar de gebr.aanwz. na 10 minuten is hij onbetrouwbaar. dus na 3minuten nog niet KUS